2020-02-13, 18:22
Medlem
Tråden om sas reklamfilm har blivit nedstängd för att "den tagit emot hundratals anmälningar på kort tid" och moderatorn carlpetersen73 ska gå igenom den.

Är detta ett sätt för vänsterblivna att sabotera flashback? Vet att det är en mycket vanlig taktik på exempelvis Facebook, där horder av kränkta människor anmäler allt som misshagar dom, och tvingar FB att ta ner och kontrollera. Har lite svårt att se att härdade flashbackare kränks av nånting egentligen?
Är det så enkelt att knäcka yttrandefrihetens sista bastion flashback? Eller kör carlpedersen73 ett eget race här?
Citera
2020-02-13, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubizek
Tråden om sas reklamfilm har blivit nedstängd för att "den tagit emot hundratals anmälningar på kort tid" och moderatorn carlpetersen73 ska gå igenom den.

Är detta ett sätt för vänsterblivna att sabotera flashback? Vet att det är en mycket vanlig taktik på exempelvis Facebook, där horder av kränkta människor anmäler allt som misshagar dom, och tvingar FB att ta ner och kontrollera. Har lite svårt att se att härdade flashbackare kränks av nånting egentligen?
Är det så enkelt att knäcka yttrandefrihetens sista bastion flashback? Eller kör carlpedersen73 ett eget race här?

Som en som läst större delen av alla inlägg så behövs den städas upp.
Det blandas högt med infantilt lågt. Och många inlägg som intr håller sig till topic.
Citera
2020-02-13, 18:26
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubizek

Du kan ju lägga all skuld på vänsterblivna, eller så tar du till dig fakta om varför det blev som det blev. Hela halabaluat beror ju högerblivna snarare än tvärt om. Jag har inte läst tråden eller anmält den för nåt så vet inte detaljerna. Men att skylla på vänstertroll när högertrollen drabbas är rätt komiskt
Citera
2020-02-13, 18:33
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Du kan ju lägga all skuld på vänsterblivna, eller så tar du till dig fakta om varför det blev som det blev. Hela halabaluat beror ju högerblivna snarare än tvärt om. Jag har inte läst tråden eller anmält den för nåt så vet inte detaljerna. Men att skylla på vänstertroll när högertrollen drabbas är rätt komiskt

Nu är ju detta med att massanmäla en tråd som vänsterfolket inte gillar snarare regel än undantag, och tyvär så kliver FB i och stänger ned tråden.
Det är tydligt att man inte får försvara sveriges traditioner seder och bruk utan att det ska klassas som hatbrott. Tragiskt och tyvär så verkar det som FB tappar greppet om vad yttrandefrihet innebär.

Men tydligen så är det helt i sin ordning att misskreditera skandinaviska seder och bruk och gud nåde den som tycker annat, FB har tappat det kraftigt.
Citera
2020-02-13, 18:40
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Nu är ju detta med att massanmäla en tråd som vänsterfolket inte gillar snarare regel än undantag, och tyvär så kliver FB i och stänger ned tråden.
Det är tydligt att man inte får försvara sveriges traditioner seder och bruk utan att det ska klassas som hatbrott. Tragiskt och tyvär så verkar det som FB tappar greppet om vad yttrandefrihet innebär.

Men tydligen så är det helt i sin ordning att misskreditera skandinaviska seder och bruk och gud nåde den som tycker annat, FB har tappat det kraftigt.
Så du tycker jag ska gråta lika mycket när mina inlägg blir anmälda av högertroll. Jag brukar kolla upp det och det är ofta en jäklar massa okynnesanmälningar på mig. Speciellt när jag råkar komma lite off topic. Då passas det på

Det är bra att moderatorerna gör sitt jobb, även när högertrollen känner sig drabbade.
Citera
2020-02-13, 18:41
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi

Moderator stänger ner tråden för att städa när det behövs, inte för att jag eller nån annan massanmäler inlägg. Det är standard när en tråd exploderar.
Räkna med att hundratals inlägg rensas ut pga trams & OT.
Citera
2020-02-13, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Moderator stänger ner tråden för att städa när det behövs, inte för att jag eller nån annan massanmäler inlägg. Det är standard när en tråd exploderar.
Räkna med att hundratals inlägg rensas ut pga trams & OT.

Men är inte detta lite märkligt ändå?
Citat:
rapporterad flera hundra gånger på väldigt kort tid
Citera
2020-02-13, 18:48
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Det är märkligt faktiskt. Men då kan man ställa frågan till moderatorerna. Hur ofta anmäls inlägg hundratals gånger och hur går det till då?
Citera
2020-02-13, 18:49
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde

Nej.
Citera
2020-02-13, 18:57
Medlem
thestalkerdudes avatar
Nej har knappast med ''vänsterblivna'' har mass rappoterat tråden utan hela tråden är ju fylld med känsloargument och skitkastning mot andra användare från både högern och vänstern än att folk diskuterar topic. Tråden är ju snorfylld med OT så för att de ska bli mindre jobb för modsen så låser dom bara tråden tillfällig för att rensa bort skitet än att dom ska rensa en massa inlägg och under tiden fylls tråden bara med en massa OT under tiden.

Detta är inget nytt och kör oftas med stora och populära trådar som spårrar ut. Bara för dom flesta människor är korkade miffon som inte kan hålla sig till topic utan kör känsloargument (Både höger och vänster tomtar är duktiga på de) för dom vet inget bättre och skriker sig hesa så fort nån inte håller med dom eller att dom blir ''censurerade''.

Detta är ett diskussion forum, inte facebook så kom inte med gnatt om censur för så fort era känsloargument inte accepteras här. Många av oss vill inte läsa om att hur efterblivna vänster/höger folk är eller att nån användare är dum i huvudet. Använd PM om ni vill kasta skit på varandra.
Senast redigerad av thestalkerdude 2020-02-13 kl. 19:00.
Citera
2020-02-13, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Nej.

Ok, jag testar att lita på dig. :-) Inte sett det innan på FB så lät underligt.
Citera
2020-02-13, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Det är märkligt faktiskt. Men då kan man ställa frågan till moderatorerna. Hur ofta anmäls inlägg hundratals gånger och hur går det till då?

Jag delar din fråga för en gångs skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in