Citat:
Ursprungligen postat av
Plkjgfs
Tyvärr inte.. 😑 Har börjat med antidepp nu, Venlafaxine.. Tänker att jag ska försöka sluta igen när dom har börjat verka till det bättre om dom nu gör det haha. Får försöka komma ihåg att uppdateraaaa. Och ja det är den definitivt..
Okey, jag förstår sitsen du befinner dig i just nu. Det är inte lätt att va beroende av lyrican, speciellt när man inte ens kan njuta av det, som man gjorde i början. Det blir som ett konstant jagandet av något som man aldrig kommer åt igen. Sedan vill man inte möta den hemska utsättningssymptomen som ligger runt hörnet. Det är känslor som man helst inte vill känna, för att inte tala om det fysiska. Jag avbröt abrupt från höga doser, men hade gått på det mycket mindre tid än det du har, hade inget val, visste inte om darknet på den tiden. Idag är jag tacksam för det, för jag har upplevt det värsta av det. Det jag vill säga är att, om du väljer att gå igenom elden, (så att säga) utan att trappa ned, (vilket jag egentligen inte rekommenderar) så kommer du få en annan syn på Lyrican framöver. Men väl ute på andra sidan så kommer du gradvis att börja känna det du kände med lyrican, fast utan lyrican. Inte bara det, du kommer att få jobba för det litegrann, vilket är 100 gånger roligare då man förtjänar det i efterhand. Sätt upp ett kortsiktigt mål, förläng den när du börjar närma dig den. Börja med att ta bort 100mg per vecka/månad om det så krävs. Börja träna upp dig fysiskt och mentalt inför den resan du har framför dig, påminn dig själv dagligen om att det snart kommer att vara ett minne blott, att detta är ett minne du lever just nu, i nuet. Tillåt dig falla i sorg och låt den förändra dig i djupet.
Och minst men inte sist, glöm inte att du aldrig är ensam om detta, vi är flera som har varit där och som fortfarande är där. Det kanske är en klen tröst i misären just då men ibland kan det va skönt att veta att ens okända bröder och systrar runtom världen bär på samma bördor man själv går igenom.
Fan lycka till, hoppas du klarar av att klippa det någon gång! Och så glömmer du inte att hojta till när du är framme på andra sidan!
Kärlek o respekt