2020-03-07, 13:35
Medlem
Julle128s avatar
Hade Lyrica länge utskrivet på den tiden man sade att det var en mirakelmedicin som inte gick att bli beroende av osv. Jag hade 1200mg / dag och fick även ta mer om jag kände att jag behövde, idag är maxdosen från läkare 600mg / dag.
Gjorde själv försök att sluta men det vart helt enkelt omöjligt.
Jag fick då trappaner och dessutom under utfasningen till slut byta till Gabapentin för att klara det.
Vet hur jobbig Lyrica är att fimpa. Att göra det på en vecka låter extremt svårt med tanke på hur lång tid det tog för mig och hur jobbigt det var.
Mitt råd är att trappa mer långsamt och eventuellt under en period gå över till Gabapentin om du har möjlighet till det och sedan trappa även den. Den är mkt lättare att sluta med men håller kramper borta och abstinensen ifrån Lyrican blir mkt lättare.
Citera
2020-03-22, 08:02
Medlem
Att trappa ut lyrica är inga problem om man gör det rätt. Klipper man däremot så är det riktigt jobbigt. Tar man bort 50mg i veckan så är det inga problem att sluta enligt mig.
Citera
2020-03-22, 23:38
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denriktiga1
Kan uppdatera med att säga att det värsta av AT'n höll i sig i ca 5 dagar och jag är nu helt återställd.
Vad ni än gör sluta inte CT om ni ätit monster doser i någon månad.

5 dagar i sängen!!

Ingen aptit (käkade lätt mat som yoghurt m.m)
Sov inte på 2 dagar (insomnia)
Kallsvettig
Kände mig äcklig och torr i huden
Diarré
Krampiga muskler
Frös
Svettades
Snorig
Feber
Ont i kroppen (strålarna från duschen gjorde ont)
Kliade överallt
Grov ångest (panik/ångestattacker)

Det va hemskt, önskar inte ens min värsta fiende den upplevelsen...
Vad ni än gör ta inte "monster" doser (2000+) som jag i nån månad och sedan sluta CT...trappa ur skiten istället.

Men men, som man bäddar får man ju ligga!

Avtändningar är det absolut värsta som går att uppleva nästan, men går att jobba sig igenom. Utmaningen är att lyckas med konsten att INTE börja använda igen. Tror de flesta av oss varit där. Avtändning nummer 5 "Varför gör jag detta????!?! De här är sista gången". Avtändning nummer 8 "Fuck, nu är jag här igen...hur ska jag klara av detta? Detta MÅSTE vara sista gången" osv.
Citera
2020-05-15, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denriktiga1
Hej på er kära vänner.

Jag har ätit lyrica i ca 2-3 veckor med MONSTER doser och jag kan inte ens tänka mig vad som komma skall nu när jag ska trappa ner i ca 1 vecka.

Vissa dagar har jag petat i mig 2500+ mg (Så sjukt jävla dumt jag vet) men jagar man ruset så hamnar man på dessa doser.
Har pendlat mellan 600-2500+under denna tid jag brukat detta preparat, vissa dagar 600-1000mg och andra 3000+.

Kan ju tillägga att jag aldrig tagit allt i en stöt, utan detta är under en hel dag.

Som tur är har jag inte fått något ep anfall men igår så va det nog ta mig fan nära!
Fick ryckningar i hela kroppen och fick lägga mig i sängen å slappna av sedan gick det över efter en stund vilandes.

Då blev jag verkligen rädd och funderade över mitt sjukt sporadiska bruk och hade tänkt trappa ur det här skiten nu!
Har 3600mg till övers som jag ska använda för nedtrappning..

Så vad tror ni är det någon som har erfarenhet av 2-3 veckor MISSbruk av Lyrica och kan förklara vad jag kan förvänta mig?
Vad jag ska bunkra upp med inför nedtrappning?
Hur ska jag lägga upp min nedtrappning med de MG som jag har kvar?
Jag är bipolär 2 kan ju även tilläggas...

Jag har sjukt mycket erfarenheter av avtändningar såsom Oxycontin,tramadol, 1 års subutex missbruk med mera (sjuhelvetes AT cold turkey kan tilläggas men jag klara det)

Hoppas det gått bra! Vet vad folk säger om den avtändningen o har sett hur folk mått men ska ändå säga att jag plus några få pers har kunnat klippa rakt av efter idiotiskt stora doser dagligen utan att få ngn AT alls. Nu pratar jag om några veckors användande alltså, precis som du skrev eller missförstod jag? Kan hoppas du hör tull de som får en lätt AT.
Citera
2020-05-15, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitzu
Hoppas det gått bra! Vet vad folk säger om den avtändningen o har sett hur folk mått men ska ändå säga att jag plus några få pers har kunnat klippa rakt av efter idiotiskt stora doser dagligen utan att få ngn AT alls. Nu pratar jag om några veckors användande alltså, precis som du skrev eller missförstod jag? Kan hoppas du hör tull de som får en lätt AT.

Du missade kanske att det gick bra för han, han mådde dåligt i fem dagar! Finns utförligare beskrivning från TS på förra sidan i tråden.
Citera
2020-05-15, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FramtidsAstronaut
Du missade kanske att det gick bra för han, han mådde dåligt i fem dagar! Finns utförligare beskrivning från TS på förra sidan i tråden.

Ja jag missade det inlägget men om det "bara" höll i 5 dagar så är väl det bra även om det verkade vara 5 hårda dagar men det jag sett o hört så är den psykiska biten den svåraste och att den biten kan hålla i vääääldigt länge. Mkt längre o jobbigare än benso..
Citera
2020-05-15, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitzu
Ja jag missade det inlägget men om det "bara" höll i 5 dagar så är väl det bra även om det verkade vara 5 hårda dagar men det jag sett o hört så är den psykiska biten den svåraste och att den biten kan hålla i vääääldigt länge. Mkt längre o jobbigare än benso..

Det kan jag tänka mig, tror dock att då behöver brukningstiden vara ganska mycket längre än 2-3 veckor.. Har bara hört från en vän att det var katastrof att sluta med, bara GHB hade varit värre..
Citera
2020-05-17, 16:53
Medlem
denriktiga1s avatar
Jodå det va jobbigt några veckor men man repade sig ju vartefter.
Har tagit lyrica igen efter det där men då tog jag 2-300mg, sen uppehåll i någon dag.

Man får ju lite mera respekt av substansen efter en sådan AT.
Citera
2020-05-30, 02:01
Medlem
snusaren92s avatar
Sitter i samma båt ja klara mig i 5 dagar helt utan men stog inte ut äter 300 mg om dagen nu för att orka få saker gjort va får man för avgiftning i normala fall vid avgiftning på lyrica
Citera
2020-05-31, 23:07
Medlem
Coke0s avatar
Har legat på mellan 3-5g per dag och allt som oftast 4g åt gången aldrig fått at på den trots att jag ätit i ett par veckor åt gången när jag haft at från sub. Så tror folk överdriver at på lyrica, sub at den är inte att leka med dock.
Citera
2020-05-31, 23:17
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coke0
Har legat på mellan 3-5g per dag och allt som oftast 4g åt gången aldrig fått at på den trots att jag ätit i ett par veckor åt gången när jag haft at från sub. Så tror folk överdriver at på lyrica, sub at den är inte att leka med dock.

Nej, det tror jag inte att de överdriver. Jag har haft at på både metadon och på lyrica. Metadon var ju värre, men lyrica är värre än benso för mig.

Däremot har jag märkt att det finns en liten grupp människor som knappt verkar känna av någon at på lyrica, väldigt märkligt då vissa jag känt har tagit mycket och länge.
Citera
2020-06-01, 12:29
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Nej, det tror jag inte att de överdriver. Jag har haft at på både metadon och på lyrica. Metadon var ju värre, men lyrica är värre än benso för mig.

Däremot har jag märkt att det finns en liten grupp människor som knappt verkar känna av någon at på lyrica, väldigt märkligt då vissa jag känt har tagit mycket och länge.

Verkar ju vara liknande som med benso där vissa kan kliva av utan några symptom alls medan andra ligger o krampar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in