2020-02-20, 14:14
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
3 miljarder? Det blir svårt att spendera det tom.

Äh, allt är relativt. Det går ju enkelt - exempelvis bara att ringa Lürssen och beställa en båt på omkring 400 fot (ungefär som Paul Allens Octopus) så är pengarna slut lagom till båten är färdigbyggt. Och då har du en båt som "inte ens" kvalar in på topp 25 största privatägda yachts i världen och du har inga pengar för att driva eller underhålla båten. Lätt som en plätt att blåsa tre miljarder!
Citera
2020-02-20, 15:53
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
3 miljarder? Det blir svårt att spendera det tom.

Det är väl bara att skänka rubbet till gravbortskane.se
Citera
2020-02-20, 16:15
Medlem
Jag skulle starta upp egen firma, möjligtvis i något annat land.
Jobba hade jag nog fortsatt göra, men självklart så kommer hobbysar gå före jobb

Jag tror det viktigaste av allt när man är sådär rik, det är faktiskt att fortsätta göra nånting.
Slutar man jobbar, lets face it. Dina hobbysar kan du nog inte hålla på med varenda jag. Inte jag iaf eftersom dom är säsongsvis. Så behöver göra något där mellan. Man ska variera i livet.

Allt kan inte vara kul hela tiden, för att uppleva en kul sak så måste man uppleva en tråkig sak.
Göra man bara saker som är "kul" så kommer du lessna på dem sakerna, man slutar uppskatta det.
Man ska inte vara för bekväm i livet. Då tar man genvägar och får depression på posten.
Citera
2020-02-20, 20:19
Medlem
exoticspices avatar
Först skulle jag köpa en helt ny bil!! En svart sådan

Sedan köpa ett eget mindre hus med röda knutar.

Där skulle jag ha två stycken hundar, rhodesian ridgeback som vaktar. Inga fula gubbar på min tomt!!

Sedan skulle jag köpa en stor Brf inne i stan.

Sist men inte mist - resa i världen och bo det bästa hotellet och bara shoppa och allt som jag vill ha i mitt hus och lägenhet. En resa som vore mysig är till Cooköarna i Söderhavet.

Min dröm har alltid varit att göra en Safariresa till Masai Mara och Kenyasafari, och det kan jag göra om jag vann 3 miljarder.
Citera
2020-02-20, 20:26
Medlem
Ringhals3s avatar
Det första man ska göra om man vinner tre miljarder är att betala tillbaks sitt studielån för den räntan är inte avdrahsgill!

Detta tips gav privatekonomen Pia Nilsson på fullaste allvar till en person som tagit hem en drömvinst!
Citera
2020-02-20, 21:36
Medlem
Jag skulle köpa massor av mark och bygga en egen by där endast folk jag tycker verkar vettiga får bo och arbeta. Lite Bullerbyn fast modernare. Kanske med stängsel för att stoppa oönskade element från att ta sig in.
Citera
2020-02-21, 11:15
Medlem
fatarus avatar
En tanke som väcktes av nedanstående artikel om den (de) vinnare i Tyskland som vunnit 90 miljoner euro är att inleda med att chilla, att samla sig inför det som kommer. När man väl svarat på det där samtalet från ett okänt nummer så är bollen i rullning. En rullning som kan orsaka en förödande lavin.

”Westlotto gav flera möjliga anledningar till att vinnaren (erna) ännu inte har rapporterat: "Kanske rådar ett spelgemenskap för närvarande hur man ska hantera denna enorma summa och vem kommer att agera som gruppens talesman."”

https://translate.google.com/transla...nicht-36239956
Citera
2020-02-21, 11:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Jag skulle uppgradera mitt biolab till klass 4.
Citera
2020-02-26, 17:05
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndrejAksakov
Jag skulle köpa massor av mark och bygga en egen by där endast folk jag tycker verkar vettiga får bo och arbeta. Lite Bullerbyn fast modernare. Kanske med stängsel för att stoppa oönskade element från att ta sig in.

Den varianten är intressant, väldigt intressant! Finns iofs inte så många som jag finner så intressanta och som även skulle vilja bo med mig i min utopiska, lilla by, samfund, borg eller underjordiska fästning...
Citera
2020-02-26, 17:58
Medlem
Investera så in i helvete. Till att börja med slänga in några hundra mille på utdelningsaktier så att jag får utdelning varje år som genererar mer pengar åt mig passivt än vad jag klarar av att spendera. Sen har jag ifs 2,8 miljarder kvar. Gulp :P Vete fan asså. Hade ju blivit som ett nytt heltidsjobb. Men det hade ju varit ett angenämt bekymmer hade det haha
Citera
2020-02-26, 18:35
Medlem
3 miljarder är väl att ta i? Hade använt det som startkapital för att bygga ett imperium, en dynasti. Delta i lite folkmord i Sudan om jag har tur osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in