2020-02-13, 00:37
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Ja, som rubriken lyder - vad skulle ni då göra med dessa penningar och hur skulle ni förändra ert liv?

Personligen skulle jag direkt säga upp mig från mitt nuvarande jobb, på dagen, och sedan söka efter att köpa antingen en ö med (en hög) höga toppar bestående utav berggrund (som går tusentals meter ner) där det är minimalt med tektoniska förflyttningar och jordbävningar och där jag får göra om/bygga om/spränga och faan vet på min nya egendom.

Där skulle jag bygga upp ett boende som står emot förhöjda havsnivåer, torka, bombnedslag och diverse andra naturkatastrofer. Eller, en tomt där samma förutsättningar gäller som ovanstående men kanske då i Alaska, eller annat ställe. Självförsörjningsmöjlighet är ett måste! Bunkra upp med mat, vatten, vapen och reservdelar till diverse apparaturer som gör att jag kan förbli självförsörjande.

Skulle må så underbart skönt där (tror jag) - vad skulle ni göra? Skulle ni leva för stunden, eller som jag, för en ev. dystopisk framtid. Går självklart att göra både och...

Ligger denna tråd fel så är admin och/eller någon moderator fri att flytta den till lämpligt fora/ämne! Bara inte till "papperskorgen", tack!
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2020-02-13 kl. 00:39.
Citera
2020-02-13, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, som rubriken lyder - vad skulle ni då göra med dessa penningar och hur skulle ni förändra ert liv?

Personligen skulle jag direkt säga upp mig från mitt nuvarande jobb, på dagen, och sedan söka efter att köpa antingen en ö med (en hög) höga toppar bestående utav berggrund (som går tusentals meter ner) där det är minimalt med tektoniska förflyttningar och jordbävningar och där jag får göra om/bygga om/spränga och faan vet på min nya egendom.

Där skulle jag bygga upp ett boende som står emot förhöjda havsnivåer, torka, bombnedslag och diverse andra naturkatastrofer. Eller, en tomt där samma förutsättningar gäller som ovanstående men kanske då i Alaska, eller annat ställe. Självförsörjningsmöjlighet är ett måste! Bunkra upp med mat, vatten, vapen och reservdelar till diverse apparaturer som gör att jag kan förbli självförsörjande.

Skulle må så underbart skönt där (tror jag) - vad skulle ni göra? Skulle ni leva för stunden, eller som jag, för en ev. dystopisk framtid. Går självklart att göra både och...

Ligger denna tråd fel så är admin och/eller någon moderator fri att flytta den till lämpligt fora/ämne! Bara inte till "papperskorgen", tack!

Skulle köpa flashback och banna dig på livs tid
Citera
2020-02-13, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasoki
Skulle köpa flashback och banna dig på livs tid

Hmm, intressant - varför? Är du en röding utan framtid? Verkar så då du nyttjar dig utav särskrivning - något som bara icke-värdiga människor gör. WT?

Skriv inte mer i tråden, då du är en av dem som jorden mest lämpligast gör sig av med genom en naturkatastrof. Rensa lite, förstår du, lille vän!
Citera
2020-02-13, 00:51
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Jag skulle köpa kärnvapen och spränga din ö i småsmulor.
Citera
2020-02-13, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jag skulle köpa kärnvapen och spränga din ö i småsmulor.

Hehe, varför? - det verkar vara mer destruktivt för dig själv än för mig! Men, ok - jag tror inte du klarar dig på 3 miljarder så försök igen, käre du! Skriv inget mer du heller - du gör bara bort dig, slikt WT-patrask som du verkar vara...

TROLL!
Citera
2020-02-13, 01:06
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Hehe, varför? - det verkar vara mer destruktivt för dig själv än för mig! Men, ok - jag tror inte du klarar dig på 3 miljarder så försök igen, käre du! Skriv inget mer du heller - du gör bara bort dig, slikt WT-patrask som du verkar vara...

TROLL!

Varför? För att trolla såklart.
Citera
2020-02-13, 01:24
Medlem
Hälften skulle jag lägga på vin, kvinnor och sång. Resten skulle jag antagligen slösa bort.
Citera
2020-02-13, 01:26
Medlem
Citat:
Varför? För att trolla såklart.

Trolla någon annanstans, är du snäll - denna tråd är allvarligt menad. Du kan trolla i andra, okey?
Citera
2020-02-13, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Men o du store härskare! Visa degen lr kryp tbx till din port i nån nogozone

Och med detta ville du ha sagt, vadå? Blatte?!
Citera
2020-02-13, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GooksInTheWire
Hälften skulle jag lägga på vin, kvinnor och sång. Resten skulle jag antagligen slösa bort.

Ja, det skulle iofs vara mitt andraval, eller ett samtidigt ett. Varför inte göra båda. Mången skulle säkerligen vilja följa mig i min "dröm"...
Citera
2020-02-13, 01:32
Medlem
snoamers avatar
Jag skulle inte göra ett skit. Eller jo resa skulle jag. Men inte flyga första klass och bo på dom dyraste hotellen. Skulle resa som en vanlig människa. Köpa en ny dator och en flashig gitarr. Bygga en liten stuga i skogen och skriva musik. Skänka resten pengarna till någon som verkligen behöver dom. Bara se till att jag har så jag klarar mig till det nödvändigaste för resten av mitt liv
Citera
2020-02-13, 01:36
Medlem
Citat:
Du missförstår mig. Jag skulle bomba din ö för att trolla dig.

Ja, och?! Har du inget relevant du kan säga mig? Vad för missil? Hur skulle du hitta mig? Varför bomba just mig? Och hur är detta att "trolla mig"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in