• 1
  • 2
2020-02-14, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Köp hellre en ny dator med Windows 10. Genom att uppgradera Windows 8.1 till Windows 10 kan det bara uppstå en massa fel. Jag hade köpt en ny dator med Windows 10. HP är bra kvalitet

Om man vill steka ägg på datorns metallplatta så är HP rätt märke!

Men ska man inte spela på den så är den bra
Citera
2020-02-15, 01:10
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Behövs verkligen inte om datorn du har räcker till prestandamässigt. Uppgradera och om datorn krånglar efter det så är det ju bara att installera Windows 10 rent. Behövs ju verkligen inte ny hårdvara för det om inte datorn skulle vara så gammal att prestandan inte räcker till eller att det inte går att få tag på drivrutiner.
Värt att tillägga är att uppdateringar från 8.1 till 10 fungerar relativt felfritt, medan 7 till 10 krånglade betydligt mer.

I alla fall för flera år sen.
Citera
2020-02-16, 14:04
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
10 anses bättre än 8 (7 hade väl bättre rykte än 8?), men jag skulle inte byta på datorn. Det känns som operativsystemen blir tyngre och tyngre för varje generation så det är risk att datorn blir långsammare? Den först laptop jag hade med 10 var extremt seg, fast den såldes med 10 så hade den inte tillräckligt arbetsminne tror jag.
Om din dator klarar av att driva Windows 7 så kommer den att orka att driva Windows 10.

Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Värt att tillägga är att uppdateringar från 8.1 till 10 fungerar relativt felfritt, medan 7 till 10 krånglade betydligt mer.

I alla fall för flera år sen.
Jag har inte uppdaterat en enda dator från 8.1 till 10 men flera från 7 och det har verkligen bara varit att följa de väldigt enkla anvisningarna på skärmen. Det sköter sig i stort sett självt och är på det stora hela lika smidigt som att göra en ren installation.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in