2020-02-11, 23:33
Medlem
Petermadsens avatar
Vi männskor har ju en sexualdrift likt djuren samt likt många av djuren tänder/attraheras på olika saker.
Jag undrar dock om alla djur och insekter får en en njutbar orgasm likt oss människor. Hundar, hästar, katter, lejon mm tror jag nog får en liten kittlande orgasm likt oss. Jag har dock svårt att tänka mig att en ekorre känner någon större njutning av sex och får orgasm. Ännu mer skeptisk är jag när det gäller insekter. Tänk er ett nyförälskat trollsländepar som flyger runt och knullar. Tveksamt om det avslutas med en redig orgasm där.
Citera
2020-02-12, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petermadsen
Vi männskor har ju en sexualdrift likt djuren samt likt många av djuren tänder/attraheras på olika saker.
Jag undrar dock om alla djur och insekter får en en njutbar orgasm likt oss människor. Hundar, hästar, katter, lejon mm tror jag nog får en liten kittlande orgasm likt oss. Jag har dock svårt att tänka mig att en ekorre känner någon större njutning av sex och får orgasm. Ännu mer skeptisk är jag när det gäller insekter. Tänk er ett nyförälskat trollsländepar som flyger runt och knullar. Tveksamt om det avslutas med en redig orgasm där.

Insekters sexualliv vet jag inget om men kaninernas är faschinerande tycker jag. Det går för honan varje gång fast han bara håller på 3-4 sekunder. Sen skriker han till då han kommer och ramlar av åt höger eller vänster. Det är jävligt kul att se. 3-400 juck på 4 sekunder och sen är det klart.
Citera
2020-02-12, 07:48
Medlem
Hos just kaniner fyller orgasmen en biologisk funktion. Orgasmen hjälper ägg och spermier på vägen för att underlätta befruktningen.

Mycket möjligt att det är så för andra djur också. Kanske har varit så för oss människor en gång i tiden också.
Citera
2020-02-13, 02:31
Medlem
"Djur och insekter"???

Innan det är vettigt att tala om så väldigt komplexa och tvärvetenskapliga saker som orgasmens funktion och denna överförd till andra djur, kanske man bör ha klart för sig att insekter hör till en av de allra mest mångtaliga klasserna av djur.

Vi kan anta att de flesta djur som har komplexa nervsystem har någon form av belöningsrespons för sex, som kommer samtidigt eller efter att sexet är funktionellt genomfört. Någon form av återkoppling behövs för att beteendet inte ska avbrytas för tidigt. Insekter hör händelsevis till ett av tre fylum som har organismer med mycket komplexa nervsystem. De andra två är mollusker och givetvis vi kordater.
Citera
2020-02-13, 15:35
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petermadsen
Tänk istället på hur tex vissa fiskar gör ...

För hanen kan det räcka med att honan lägger ägg för att han ska börja spruta för fullt, på äggen.

Visst, de stryker sig mot varandra under förspelet - ibland - men långt ifrån alltid.
Själva grejen för fisk hanen är istället äggen.
Så där kan vi alltså snacka om fetish...

Tänk också på att vissa fiskar har en mycket, extremt, stark sexualdrift, som visar sig genom att de tex måste simma genom halva världshaven för att komma fram till platsen var älskogen ska äga rum.
Det hade de alltså aldrig gjort om det inte hade varit en Mäktig drift som legat bakom.

Men, de ekorrar du tar upp som exempel är inte sämre rustade än vad övriga däggdjur är, vad gäller förmågan att uppleva sexuell njutning och få orgasm.
Dvs kroppsstorlek är inte detsamma som sinnesförmåga i det fallet.
Citera
2020-04-05, 17:35
Medlem
Petermadsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Tänk istället på hur tex vissa fiskar gör ...

För hanen kan det räcka med att honan lägger ägg för att han ska börja spruta för fullt, på äggen.

Visst, de stryker sig mot varandra under förspelet - ibland - men långt ifrån alltid.
Själva grejen för fisk hanen är istället äggen.
Så där kan vi alltså snacka om fetish...

Tänk också på att vissa fiskar har en mycket, extremt, stark sexualdrift, som visar sig genom att de tex måste simma genom halva världshaven för att komma fram till platsen var älskogen ska äga rum.
Det hade de alltså aldrig gjort om det inte hade varit en Mäktig drift som legat bakom.

Men, de ekorrar du tar upp som exempel är inte sämre rustade än vad övriga däggdjur är, vad gäller förmågan att uppleva sexuell njutning och få orgasm.
Dvs kroppsstorlek är inte detsamma som sinnesförmåga i det fallet.

Undrar om fiskpojkar ibland kör en Bukkake rommen?
Vem blir pappa till barnen då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in