Citat:
Ursprungligen postat av
Petermadsen
Vi männskor har ju en sexualdrift likt djuren samt likt många av djuren tänder/attraheras på olika saker.
Jag undrar dock om alla djur och insekter får en en njutbar orgasm likt oss människor. Hundar, hästar, katter, lejon mm tror jag nog får en liten kittlande orgasm likt oss. Jag har dock svårt att tänka mig att en ekorre känner någon större njutning av sex och får orgasm. Ännu mer skeptisk är jag när det gäller insekter. Tänk er ett nyförälskat trollsländepar som flyger runt och knullar. Tveksamt om det avslutas med en redig orgasm där.
Tänk istället på hur tex vissa fiskar gör ...
För hanen kan det räcka med att honan lägger ägg för att han ska börja spruta för fullt, på äggen.
Visst, de stryker sig mot varandra under förspelet - ibland - men långt ifrån alltid.
Själva grejen för fisk hanen är istället äggen.
Så där kan vi alltså snacka om fetish...
Tänk också på att vissa fiskar har en mycket, extremt, stark sexualdrift, som visar sig genom att de tex måste simma genom halva världshaven för att komma fram till platsen var älskogen ska äga rum.
Det hade de alltså aldrig gjort om det inte hade varit en Mäktig drift som legat bakom.
Men, de ekorrar du tar upp som exempel är inte sämre rustade än vad övriga däggdjur är, vad gäller förmågan att uppleva sexuell njutning och få orgasm.
Dvs kroppsstorlek är inte detsamma som sinnesförmåga i det fallet.