2020-02-12, 08:50
Medlem
estetiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Antar att jag tillhör en kategori som har råd att blunda
Yes du är företrädare för konsumtionklassen.

I min värld är det inget att va stolt över.
Citera
2020-02-12, 08:52
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Vad i helvete den ska ju inspirera folk att resa och den påpekar saker vi i Skandinavien fått av att just göra det.

fast man kan ju vara jävligt trångsynt och se det som nåt anti-skandinvisk och böla ut om det här på flashback=)

all reklam är bra reklam eller vad nu trump en gång sa

och BTW thaimaten är inte skandinavisk den heller=) det verkar dom glömt att ta med i den här vetenskapligadokumentären om skandinavium

Hur många ABF-kurser måste man gå på för att bli så här hjärntvättad? Eller det kanske räcker med 9 år på kommunal svensk skola och konsumera Aftonbladet och P3 för att acceptera självhatet som något normalt.
Citera
2020-02-12, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forbjudenmark
Turkiet ”uppfann” köttbullen? Vad va det dom uppfann? Att man kan rulla en boll av köttfärs? Traditionsenligt i Sverige så görs köttbullen här med blandfärs.. menar SAS att muslimerna satt och tryckte i sig griskött förr i tiden?

Här har vi någon med hög IQ

Turkarna uppfann antagligen inte rulla kött, men en svensk åkte och såg turkarna göra det så han åkte hem och bad människor göra det åt honom och som reklamen sa, alltid lägga till en skandinavisk tvist på det. I köttbullarna fall, griskött
Citera
2020-02-12, 08:54
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Även om vi gör två flugor på smällen, så står vi ändå kvar i mitten av en storm av anti-vit propaganda riktad emot oss från företagssfären, media och politiken.

Den globalistiska agendan från EU, FN och det internationella finanskapitalets har genomsyrat alla nivåer av samhället.

Men visst, om du blir överlycklig av att göra två flugor på smällen, så för all del, var det..

Ja, men det där är ju ingen nyhet direkt. Nationalstaten ska demoleras till varje pris. Därför blir man ändå glad när man ser alla starka reaktioner när dylig propaganda släpps. Det visar att det fortfarande finns starka krafter i samhället som vill bevara kulturen.

Nej, det gör mig inte överlycklig. Jag såg bara ironin i det hela. Vänsterblivna lär ju bli något förvirrade när dom inte kan beskylla mig för att inte vara tillräckligt PK då jag ju faktiskt värnar om klimatet här
Citera
2020-02-12, 08:54
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Jag tror att många missar den djupare meningen med reklamen. Allt det som nämndes var ju faktiskt importerat. Dom menar väl på att resa betyder utveckling, för det är när vi möter andra kulturer som vi utvecklar vår egen. Dvs, res mer och hämta hem inspiration till nya saker till Norden.

För allt det dom tog upp var ju, hur man än vrider på det, importerat. Demokratinn ifrån grekerna, kvinnorättsrörelsen ifrån Usa osv... Jag tror ni ser på reklamen med fel ögon. Ni ser den som något negativt,. Jag såg det som att svenskens äventyrslust och nyfikenhet på omvärlden har gjort att kulturen har berikats med så mycket. Tack vare all resande. Så res mer. Typ så uppfattade jag reklamen.

Jag såg reklamen på samma sätt när jag försökte se den objektivt.
Men det är svårt att inte se något subjektivt och då ser man hur SAS klankar ned på hela skandinaviska folket.
Citera
2020-02-12, 08:55
Medlem
DoungAs avatar
Nån som kollat upp namnen som producerat videon?

Är de f.d miljöpartister och centerpartister? Känns så.
Kan tyvärr inte kolla upp så smidigt för minns ej vilken sida namnen dök upp på och är inne på telefonen på jobb just nu.
Citera
Medlem
Firewaias avatar
Röstade S i förra valet men fy fan vilken vidrig film. Landsförrädare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Vad är det med gilette, kan nån förklara lite snabbt..

felpost,sry. Innehållet i reklamen hade redigerats. Den stämde inte med originalet.
Senast redigerad av Johnth 2020-02-12 kl. 08:59.
Citera
2020-02-12, 08:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
https://www.youtube.com/watch?v=KDHQ1afuFk0
Detta är bland de vidrigaste reklamfilmer jag sett. Denna mångkulturella smörja attackerar inte bara Svenskar som folkgrupp, utan även Danskar och Norrmän. De förnekar att Skandinaver och dess unika folkgrupper ens existerar, och att allt Skandinaviskt skulle vara stulet från annat håll. Filmsnutten innehåller sjukt många faktafel (såklart) men det är uppenbart att de försöker plocka billiga PK-poäng. Fattar de inte att detta kommer skada dem? Personligen kommer jag aldrig mer flyga med SAS i alla fall.

Kontakta SAS och visa ert missnöje!
Formulär: https://www.care.flysas.com/SelfService/ClaimSAS/ (Other> General views > Advertising > Complaint)
Telefon eller chat: https://www.sas.se/kundservice/kontakt/#

Propellen ,skiftnyckeln,dynamiten och osthyveln säger inget?

Inte heller Astrid Lindgrens böcker och H.C Andersens?

De som är anti-skandinaviska såhär, vad är det för typ av personer?
Citera
2020-02-12, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Antar att jag tillhör en kategori som har råd att blunda

Jag har också råd att blunda. Men var och en gör sina val. Sen kan man undra. Om du inte bryr dig, varför skriver du då i denna tråd? Kan det vara att du bara försöker leka macho? Sån genomskådas lätt på Flashback.
Citera
2020-02-12, 08:59
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Att ens häva ur sig att ”Scandinavian airlines” skulle påstå att det inte finns något skandinaviskt, utan att reflektera över det horribla i den tron - är stört.

Varför skulle några marknadsföringsmuppar reflektera närmare över självmotsägelser i de slitna PK-floskler man använder? I annat fall skulle de ju undvika sådana slitna PK-floskler.

Reklamfilmer och -budskap är fyllda av horribla dumheter, även när de inte är politiska (och marknadsföringsmupparna reflekterar antagligen inte heller över att budskapet eller dess språk är politiskt, tramset de framför är ju axiom för dem, det är ju bara vi obildade och onda WT-hjon som inte inser att allt man vill är att vara god).

Tanken är ju att konsumenten skall tänka "åh, så progressiva och insiktsfulla di därna skandinaverna och deras flygbolag är", precis som marknadsföringshipstersena tänker om sig själva. Tanken är inte att konsumenten skall börja fundera, "men vänta nu, om inget truly Scandinavian existerar och någonsin har existerat som de säger ordagrant, och detta enbart för att skandinaver precis som alla andra kulturer har anammat vissa kulturella uttryck och intryck utifrån, vad är det då som ens är Scandinavian med flygbolaget och varför skulle det vara en anledning till att jag skall välja att vara kund hos dem? Och om det inte finns någon truly Scandinavian kultur, hur definieras då di därna skandinaverna? Medborgarskap? Varför skulle jag vilja vara kund hos någon enbart p.g.a. deras pass? O.s.v."

Fundera inte, konsumera!
Senast redigerad av S-hund temporär 2020-02-12 kl. 09:04.
Citera
2020-02-12, 09:00
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmyntet
Sas fortsätter alltså i samma bana. Fick detta mail kl 06 idag.

https://pasteboard.co/IUiABYC.jpg

Ja, men där förklarar de ju vad de vill säga. Det budskapet framgår ju halvbra i filmen, men det är inte det budskapet som ilskan i denna tråd handlar om.
Många tycks ju uppfatta att SAS på något sätt vill förminska Skandinaviens länder, vanor och kultur.

För er som inte vill klicka på länkar, så är detta vad SAS säger och vad de hoppats att filmen skall förmedla:

Genom tiderna har vi skandinaver varit bra på att upptäcka världen för att hämta nya idéer, inspireras och växa som människor. Vi tror att det är just det som skapat det Skandinavien vi lever i idag, dit människor från hela världen vallfärdar för dess mat, kultur, teknik och design. I vår och sommar reser vi till nya platser för att hämta inspiration, som Sevilla, Bari och Tivat för att nämna några spännande och nya destinationer. Häng med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in