2020-02-12, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
"Kalegris Plan", med stort P till på köpet!

Läs på själv. von Coudenhove-Kalergi var en skönande som drömde om och förespråkade en Pan-Europeisk union. That is all.

En del foliehattar har dock fastnat för att von Coudenhove-Kalergi dessutom förutspådde att rasblandningen skulle komma att öka med tiden, men foliehattarna har fått för sig att detta var något von Coudenhove-Kalergi förespråkade.

Sedan har foliehattarna vridit det hela ett varv till, och har nu hittat på att det som de felaktigt tror var ett förespråkande dessutom var von Coudenhove-Kalergis plan.

von Coudenhove-Kalergis spådom om rasblandning blev tyvärr besannad, som var och en kan se.

Tycker du ska ta och läsa på lite bättre själv jävla blinda fan. Kalegrijuden samt bankmannajudarna förespråkade att det är lättare att kontrollera en massa som inte har en egen ryggrad(pan-europa), när man knäcker identiteten. Det fungerar lättast genom en ofattbar invandring då man blir minoritet i sitt egna land. Varför finns inte Kalegris skrift längre att få tag på längre i Sverige? Har du tänkt på det? Det är systematiskt och görs i flera steg om du inte märker detta djävla blindstyre.

Eller vadå, tror du det är en "oj jag råkade" miss i PR när man försöker radera nordisk identiet på bl.a detta sätt genom att säga att vi inte har någon historia, att allt är påhittat och förminskar oss till 0? SAS är ett statligt bolag så vitt jag vet din naiva tomte.
Citera
2020-02-12, 07:28
Medlem
knasen79s avatar
Ser inte något problem med den här beskrivningen av Skandinavien.
Citera
2020-02-12, 07:28
Medlem
Kollade den utan ljud eftersom jag är i tyst avdelning. Men förklara gärna, vad är grejen med filmen ? Ni som reagerar så hårt, klarar ni ens av att äta Oreos?
Citera
2020-02-12, 07:29
Medlem
softmyntets avatar
Sas fortsätter alltså i samma bana. Fick detta mail kl 06 idag.

https://pasteboard.co/IUiABYC.jpg
Citera
2020-02-12, 07:29
Medlem
Kommer bestämt aldrig åka med det där flygbolaget igen. Jag har visserligen aldrig åkt det ur privatficka men nu räcker det. Är så trött på sånt här.
Citera
2020-02-12, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Är syftet med all den här propagandan att bryta ner stoltheten hos det skandinaviska folket? Det fungerar nog för jag känner mig allt mer trött och matt. Jag är inte ensam om att känna såhär antar jag?

Snälla någon skänk mig hopp.

Ska göra mitt yttersta för att undvika SAS iaf.

Ja det är så globalisterna och deras små hangarounds jobbar, förnedring och söndermalande. Globalisterna har pengarna på sin sida men intellektuellt är de fattiga hjärndöda idioter som bara klarar av att maximera vinster på kort sikt.

Förnedringen pågår 24/7 i SVT och bonniermedia. Sen att en stor del av befolkningen är bräkande får som mumsar i sig sin egen skit är lite obegripligt.
Citera
2020-02-12, 07:30
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Tycker det är så märkligt att en reklambyrå gör detta. Vi har ett samhällsklimat i nästan samtliga världens länder just nu som går mot konservatism, nationalism och ett sökande efter vårt förflutna, vår identitet, traditioner... kanske på grund av globalisering och flyktingströmmar...

Hur kan en reklambyrå missa det? #tradwife #tradlife och olika prolife-taggar trendar på instagram. Konservativa partier växer. Jag fattar inte?!

Den här reklamen känns så förlegad. Ikea gjorde ju en exakt likadan för typ fem år sedan. Den mottogs lika dåligt.
Misstänker att den filterbubbla som teamet på den reklambyrån lever i är lika stark som den många i den här tråden lever i...

Dessutom var det sannolikt ingen som vågade säga ifrån då de inte vill bli stämplade som rasister.
Citera
2020-02-12, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Nu har dom laddat upp den igen. Det såg såklart dåligt ut när den hade 4,5 tusen tumme ner mot 126 tumme upp. Nu (i skrivande stund) efter att dom nollat den har den bara tummats ner 1,7 tusen gånger mot 76 tumme upp.

Alla i tråden, gå in på länken i trådstarten och tumma ner igen!

Dom jävlarna ska inte tro att dom skall kunna komma undan detta.

Klart dom ska ha en tumme ner. Det råder full panik inom vissa SAS avdelningar. Får se vad som händer när cheferna vaknat till.
Citera
2020-02-12, 07:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Jag tror att många missar den djupare meningen med reklamen. Allt det som nämndes var ju faktiskt importerat. Dom menar väl på att resa betyder utveckling, för det är när vi möter andra kulturer som vi utvecklar vår egen. Dvs, res mer och hämta hem inspiration till nya saker till Norden.

För allt det dom tog upp var ju, hur man än vrider på det, importerat. Demokratinn ifrån grekerna, kvinnorättsrörelsen ifrån Usa osv... Jag tror ni ser på reklamen med fel ögon. Ni ser den som något negativt,. Jag såg det som att svenskens äventyrslust och nyfikenhet på omvärlden har gjort att kulturen har berikats med så mycket. Tack vare all resande. Så res mer. Typ så uppfattade jag reklamen.

Och vad har allt detta med kvaliteten på SAS som flygbolag att göra? Ingenting, vad jag kan se.
Citera
2020-02-12, 07:36
Medlem
Herostratoss avatar
”Go woke and go broke”, SAS gör en Gilette. Vilka jävla nollor det är som jobbar på svenska reklambyråer. Och vad heter den chef som släppt igenom detta på SAS? Odugling!!
Citera
2020-02-12, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softmyntet
Sas fortsätter alltså i samma bana. Fick detta mail kl 06 idag.

https://pasteboard.co/IUiABYC.jpg

Fast det där är ju ett helt annat budskap., att ta till sig av sådant som är positivt och berikande från andra delar av världen, på sina egna premisser, är något helt annat.

Koppla samman dom är lika infantilt, som att hävda att Sverige blir Nordkorea, om vi inte fyller landet med afrikaner och araber.
Citera
2020-02-12, 07:37
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Nej för du förstår inte. Du är förblindad av nationella tankeströmningar. Det må förvisso vara en väl genomtänkt plan bakom denna evolutionära process, men makten bakom den är övermänsklig. Det är krafter bakom som ingen människa rår på. Den kraften verkar i Israel också. Precis samma idéer flödar omkring bland judarna också. Blandäktenskap bland världens i särklass mest nationalistiska folkgrupp har på senare tid ökat lavinartat. Den politiska viljan att lämna stamtillhörighet och övrig gruppidentifikation bakom sig, för att ersättas av en slags kosmisk identifikation, ett erkännande av den universella människan, vars nationstillhörighet, klass, social status enbart är ett uttryck och en specifik roll den enskilde har att spela i resan mot NÅGOT MYCKET HÖGRE för samtliga, börjar visa sig bland alla folk. I täten ligger västvärlden - mänsklighetens pionjärer vad gäller forskning, etik, filosofi, etc. Sackar efter gör Asien, afrika men även där sker en individualisering. Det vi nu ser är en ABSOLUT NÖDVÄNDIGHET, en PERFEKT TAJMING från naturens sida, som syftar till att förena svarta med vita, dumma som smarta, lägre stående med högre stående, ALLT FÖR ATT LEDA OSS FRAMÅT TILLSAMMANS OCH KUNNA MÖTA FRAMTIDENS UTMANINGAR SOM INTE KOMMER ATT HANDLA OM EN NATIONS INTRESSEN MOT EN ANNAN NATIONS INTRESSEN, UTAN UTESLUTANDE OM FAROR SOM HOTAR VÅR ARTS, OCH HELA PLANETENS ÖVETLEVNAD. KRIG, MILJÖ, HÄLSA, OCH ÖVERGÅNGEN TILL ETT ALLTMER MODERNT SAMHÄLLE ÄR DESSA.

Du har helt rätt. Skönt att läsa att inte alla lever i dimma. Väl skrivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in