2020-03-09, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
SAS & deras försvarare påstod initialt att kritiken mot filmen var en attack från "ryssar".

Aha, missat den. Inget jag känner att jag kan kommentera på då jag JUST fick reda på det. Finner det mindre troligt att Ryssland skulle lägga sig i en sådan sak. Långt mer troligt att vissa människsor är överkänsliga å tar illa upp aldeles för lätt.

Drar tankarna till "hostile media effect", dvs effekten att alla personer som har någon form av alternativ politisk åskådning felaktigt upplever media som vinklat emot dem. TA både extremhögern och extremvänstern i Sverige tex, de förstnämnda anser att sveriges media är kommunistisk, de sistnämnda upplever den högrevinklad och fascistisk.
Citera
2020-03-09, 12:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Aha, missat den. Inget jag känner att jag kan kommentera på då jag JUST fick reda på det. Finner det mindre troligt att Ryssland skulle lägga sig i en sådan sak. Långt mer troligt att vissa människsor är överkänsliga å tar illa upp aldeles för lätt.

Drar tankarna till "hostile media effect", dvs effekten att alla personer som har någon form av alternativ politisk åskådning felaktigt upplever media som vinklat emot dem. TA både extremhögern och extremvänstern i Sverige tex, de förstnämnda anser att sveriges media är kommunistisk, de sistnämnda upplever den högrevinklad och fascistisk.
Skillnaden är kanske att extremhögern är 600 pers, medan extremvänstern är 8% av befolkningen.
Citera
2020-03-09, 18:32
Medlem
Efter sas reklamfilm så sitter man nu och småmyser när de får ställa in flighter och pengarna sipprar ut bolaget. Karma!
Citera
2020-03-11, 12:18
Avslutad
(FB) Nytt krispaket på SAS för att minimera förlusterna, (2020-03-11)
Citera
2020-03-12, 10:49
Medlem
EarthFrequencys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Well, jag kallar det en idioti delad av få svenskar.

Aha, trodde du hade intressanta resonemang bakom dina starka åsikter. Så tråkigt och meningslöst när allt bara mynnar ut i eget självförakt.
Senast redigerad av EarthFrequency 2020-03-12 kl. 10:54.
Citera
2020-03-12, 13:22
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavssons
Efter sas reklamfilm så sitter man nu och småmyser när de får ställa in flighter och pengarna sipprar ut bolaget. Karma!
En av historiens sämst tajmade kampanjer. Var det coronavirus SAS tänkte på när de berättade om allt "fint" vi skandinaver fått från utlandet?
Citera
2020-03-12, 13:27
Bannlyst
På höga tid att sälja SAS. Varför skall vi betala till detta skitföretag år efter år. Staten hade inte råd att rädda SAAB automobiler men ett flygbolag går bra, fattar nada. Av med de 17,9% genast och gärna till störtrika grannen i väst.
Citera
2020-03-12, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mauror
Knappt en månad efter filmen åker SAS på ordentligt med karma!

https://www.dn.se/ekonomi/borser-rasar-efter-usas-resestopp/

https://www.expressen.se/dinapengar/konsument/sas-tvingas-stalla-in-2-000-flygningar-krispaket-nara/

Tror SAS på karma?
Yes sas har gjort sitt, ut med skiten! Rätt åt packet!
Citera
2020-03-12, 20:50
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Yes sas har gjort sitt, ut med skiten! Rätt åt packet!

Egentligen ska vi behålla SAS eftersom ett anständigt I-land äger ett flygbolag. Sparka hellre SAS-ledningen och alla som varit involverade i reklamfilmen. Reklamfilmen byggde upp ett hat mot SAS och när SAS nu får problem så kommer få vara intresserade att hjälpa och allt pga av deras hat mot Sverige/svenskarna.

SAS-debaclet borde vara 1A i kursen om marknadsföring/PR, tillsammans med nollorna på Brandos skor.
Citera
2020-03-12, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Egentligen ska vi behålla SAS eftersom ett anständigt I-land äger ett flygbolag. Sparka hellre SAS-ledningen och alla som varit involverade i reklamfilmen. Reklamfilmen byggde upp ett hat mot SAS och när SAS nu får problem så kommer få vara intresserade att hjälpa och allt pga av deras hat mot Sverige/svenskarna.

SAS-debaclet borde vara 1A i kursen om marknadsföring/PR, tillsammans med nollorna på Brandos skor.
Jag är själv medlem i sas och har poäng på kontot men efter jag skickade mail till dem angående deras reklamfilm så kan de dra åt helvete. De påstod att pga reklamfilmen så blev de attackerade, alltså inte vanligt folk som var missnöjda utan de skyllde på cyberattack. Svaret fick jag en vecka efter deras lansering av reklamfilmen så de hade gott om tid att göra en pudel. De stod på sig om svaret jag fick så då har de gjort sitt i min bok.
Citera
2020-03-13, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Citat:
Jag är själv medlem i sas och har poäng på kontot men efter jag skickade mail till dem angående deras reklamfilm så kan de dra åt helvete. De påstod att pga reklamfilmen så blev de attackerade, alltså inte vanligt folk som var missnöjda utan de skyllde på cyberattack. Svaret fick jag en vecka efter deras lansering av reklamfilmen så de hade gott om tid att göra en pudel. De stod på sig om svaret jag fick så då har de gjort sitt i min bok.
Precis så är det! Jag har alltid tyckt om SAS tidigare, och självklart borde Sverige ha ett flygbolag. Men reklamen vände allt. SAS undergång är den enda roliga aktiviteten, de här dagarna.

Att sparka ledningen och be om ursäkt för hatfilmen är förstås ett hållbart alternativ.
Citera
2020-03-13, 17:12
Medlem
GormDenGamles avatar
Det är typiskt skandinaviskt att hjälpas åt och vara solidariska. Speciellt i kristider, som nu.
Men enligt SAS finns inget skandinaviskt. Så då får de klara sig själv nu och hoppas på att de inte går i konkurs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in