2020-02-13, 13:04
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Det vet jag om. Men det är inte tillräcklig grund för att anta att den här reklamfilmen blir misslyckad.
Nej, nu slirar du på sanningen.
Duerf skrev att SAS har 40 dåliga år bakom sig, du skrev då:

Citat:
Japp, det är ditt antagande.
Citera
2020-02-13, 13:05
Medlem
itsurewasntmes avatar
https://www.cnbc.com/2019/12/05/airline-sas-sees-growing-loss-in-the-first-quarter-shares-slide-13percent.html

Citat:
Scandinavian airline SAS said on Thursday (Dec 2019) it expected growing losses and challenging market conditions in the first quarter of next year (2020), sending its shares sharply lower despite a rise in fourth-quarter profit.

SAS shares were down 13% in early trade.

The company’s full-year result was dented by higher jet-fuel costs, unfavorable currency movements and a strike. It said that an uncertain economic outlook and a slowdown in key economies will negatively impact customer demand ahead.

Fight fire with fire!
Citera
2020-02-13, 13:06
Medlem
LucNNs avatar
"ViDeOn haNdlAr oM eVolUtiOn oCh e vAckEr å iRoniSk, Ni E dUmMa hAha"

- citat: Alla marxistiska damage controll NPCs
Citera
2020-02-13, 13:07
Medlem
Faceless-Voids avatar
Så jävla komiskt hur vissa företag lyckas skjuta sig i foten gång på gång. Det var ingen som tänkte "Ao det här kanske är en dålig idé"?
Dock speglar den snäva åsikts korridor vi har i Sverige. Låt Sverige köras i botten, hon är ändå förlorad. Låt oss bygga upp det från ruinerna istället.
Citera
2020-02-13, 13:09
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det finns väl knappt ett land eller kultur som inte är påverkad utifrån. Det förstår ju alla. Problemet är ju numera att i vårt land att det har blivit för mycket skadlig påverka utifrån. Det är ju inte en naturlig migration av människor som bidrar med ideér och kunnande utan horder av fattiga vi ska hjälpa som i princip låses in i usla förorter av staten. Där skapas en nysvenska främmande kulturer parallella med vår egen.

Tror du att American Airlines skulle kunna göra en sån reklam? "What is truly American - absolutely nothing". Jag tror inte amerikaner ser någon rolig ironi i det hela och då är det ett folk bestående av mest invandrare, nya och generationer bakåt. Man kan vara stolt över sitt land ändå, vad man tillsammans åstakommit.

Vi ser fram 50 år. Har inte invandring bidragit till ökat välstånd och ett bättre land, ja då blir det ironi med "What is truly Scandinavian - absolutely nothing". Med den bakrunden får ju SAS snart rätt, vi är snart ett helt förminskat folk med en död kultur och ingen kommer ihåg eller bryr sig om vår historia.

Jag tror precis tvärtom. Jag tror att svenskar och svensk kultur kommer att stärkas på grund av dagens (och framtidens) migration och de problem denna medför. Från ett lättkränkt gnällande handknytarfolk så kommer vi bli handlingskraftigare. Och bättre. Tror också att vi även fortsatt kommer att vara världsledande och ett föredöme i världen.
Citera
2020-02-13, 13:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Kulturell utveckling är evolutionsbaserad. Så, googla lite och lär dig något nytt nu.
Hahahaha, vilka fantastiska logiska saltomortaler du tvingas utföra för att försöka hamra in att SAS reklamfilm egentligen är en framgång för varumärket & att 80% av mänskligheten gillar fimen, pga. att dom tror på evolutionsteorin.

Om inte annat så är det underhållande att läsa dina futila försök till damage control. Det känns inte riktigt som att du brukar allvar längre.
Citera
2020-02-13, 13:10
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Det vet jag om. Men det är inte tillräcklig grund för att anta att den här reklamfilmen blir misslyckad.

Alltså hela världen och människans utveckling sitter ju ihop på många olika sätt och nivåer.
Det är inte vad kritiken handlar om.
Vikingarna tog ju till och med med små buddhastatyer och allt möjligt från hela världen hem till sig. De seglade runt jorden i sina båtar byggda helt för hand.
Den här reklamfilmen är iallafall dåligt gjord, den verkar mest vilja förminska oss.
Citera
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nej, nu slirar du på sanningen.
Duerf skrev att SAS har 40 dåliga år bakom sig, du skrev då:

Du missade det där med Occams razor.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jag tror precis tvärtom. Jag tror att svenskar och svensk kultur kommer att stärkas på grund av dagens (och framtidens) migration och de problem denna medför. Från ett lättkränkt gnällande handknytarfolk så kommer vi bli handlingskraftigare. Och bättre. Tror också att vi även fortsatt kommer att vara världsledande och ett föredöme i världen.

Aha, svenskar blir starkare av att utplånas som folk & fråntas sitt land. Den får du nog jobba lite mer på.

Kanske kan SAS reklambyrå hjälpa dig?
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2020-02-13 kl. 13:13.
Citera
2020-02-13, 13:11
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Många lättkränkta idioter i tråden och på sociala medier. Sen när är reklam en spegling av verkligheten? Får ni vittvätten skinande ren alla gånger? Sjunger och dansar ni när ni får matkassen hemlevererad till dörren? Tänderna blänker vita efter en borstning med nya tandkrämen trots år av kaffe, te och vindrickande?

Ska ni bojkotta SAS bara för en reklamvideo?
Då får ni väl bojkotta Star Alliance också!
Vad blir kvar då?
Lågprisflyg där avståndet mellan två raders ryggstöd är mindre än längden på lårbenet och där häften av medpassagerarna borde diagnosticeras med Fetalt alkoholsyndrom.
Trevlig resa!

(Tror de flesta kommer att bojkotta SAS tills det blir dags för semester. Då "råkar" pragmatismen komma tillbaka).

Du jobbar för SAS eller? Du kan vara helt säker på att jag inte flyger SAS mer... det handlar inte om lättkränkthet utan osmakligt dålig reklam som inte värdesätter varumärket eller folket som bor här, inte heller förstås vidden av hur viktig bra reklam är för att locka behövande turism till Skandinavien och få skandinaver att välja SAS till utlandet... (lättkränkta det är MENA folket), vi har råd och möjlighet att välja andra flygbolag som uppskattar vår egen kultur, oss som folk och kundgrupp...
Citera
2020-02-13, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Lanseringen av SAS-filmen, och hanteringen av kritiken, är det största kommunikativa magplask jag sett under mina nästan 40 år i PR-branschen.
Hade de verkligen ingen fokusgrupp utanför Hornstull de kunde testa filmen på innan släpp?

https://www.expressen.se/debatt/kulturkrig-orsaken-till-sas-historiska-magplask/

Det var nog bara inom de 31 kvm i Hornstull den ”testades” för den Skandinaviska marknaden.

Skulle diagnostisera SAS med en släng av Market Myopia.
Citera
2020-02-13, 13:12
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Det är ingen reklamfilm det är politisk propaganda.

Kalla det vid dess rätta namn.

Fast det som sägs i filmen är ju fakta?

Att Skandinavier gjort wienerbröd, köttbullar osv osv till sitt eget även om de kanske kommer från Turkiet, Nederländerna, Österike eller annat land spelar väl inte så stor roll?

Förstår inte vad SAS får ut av det som reklamfilm och jag förstår heller inte varför folk på riktigt blir så upprörda att de slänger ut sig mordhot här på FB eller ringer in bombhot mot reklambyrån i Köpenhamn, snacka om lättkränkta - dagisnivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in