Citat:
SAS är ett skandinaviskt flygbolag som flyger resenärer till, från och inom Skandinavien. Vi står bakom budskapet i filmen som handlar om att resor berikar oss.
Jag tolkar inte alls filmen som att budskapet är att resor skulle berika oss. Jag tolkar det som att ni trampar på svenska företeelser, så många ni kan hitta på. Nästan det går tro ni ansträngt er för att göra en så anti-svensk film ni kunnat...
Citat:
När vi tittar på mönstret och antalet reaktioner på vår film finns det anledning att misstänka en attack och att vår kampanj har blivit kidnappad.
Rena dumheterna, tror ni ärligt att någon skulle samordnat en attack på youtube-filmen dessutom samma dag som ni lade upp den? Ni är lovligt korkade eller så vet ni inte hur sociala medier fungerar. Folk gillade inte innehållet i filmen, där har ni sanningen. Inte mera avancerat än så. Jag tycker ni är fan så dumma som tänker som ni gör.
Citat:
Vi vill inte riskera att bli en plattform för någon annans värderingar, som vi inte står för. Därför har vi för tillfället tagit ner filmerna från våra kanaler och diskuterar nu nästa steg.
Som sagt ingen har "kidnappat" er fåniga reklamfilm. Det är ni som hittar på det också. "Kidnappa" jisses vilket opassande intryck i sammanhanget. Det som hänt är att filmen fått spridning på forum och till viss del på sociala medier.
källa till ovan citerat:
https://www.sasgroup.net/en/med-anledning-av-sas-reklamfilm-what-is-truly-scandinavian/