Citat:
Ursprungligen postat av
AtomicBull
Jag bryr mig inte vad du är eller varit men du sitter anonymt på nätet och smädar folk som yttrar sig om en reklam som börjar med att förminska nordiska folkets kultur. Det är helt onödigt. Man skulle kunna belyst hur andra kulturer berikat den nordiska kulturen utan att behöva sänka och köra med guilt shaming. Sånt gör bittra narcissister och psykopater för att bryta ned någon för att sedan bygga upp de till att vara lydiga slavar.
Reaktionen mot reklamen är helt berättigad. Detta är inte första gången sånt här händer och det tär på folket och därav missnöjet. Det är tjatigt och det är inte korrekt heller. Tänk dig gällande pizza och spaghetti, det är inte Italien som är grundarna till det utan kineserna men Italien förfinnade och gjorde det till sin kultur.
Jag själv är inte etniskt svensk men finner det bisarrt att man skulle acceptera något sådant. Där jag kommer ifrån hade både SAS och reklamfirman fått gå raka vägen till galgen.
Väl rutet, jag kan inte för mitt liv förstå vad man skulle åstadkomma med att förminska svensk kultur. Vi är ett av jordens mest framstående nationer och borde känna oerhörd stolthet oavsett politisk åskådning.
Det känns som vänstern verkligen vill vrida perspektivet för att skapa motsättningar.
Många länder gör allt som står i deras makt för att visa upp sin kultur, natur och tillgångar. Det enda landet som gör tvärtom är Sverige.