2020-02-11, 18:29
Bannlyst
Det tillverkas färre grejer i Kina och de blir svårare att transportera. Baconet i Sverige är tydligen på väg att ta slut.
Jaha. Så tänker jag. Jag klarar mig utmärkt utan massa prylar och bacon.
Är det inte en stor risk att folk inser detta och helt ändrar sina konsumtionsvanor?
Citera
2020-02-11, 18:31
Medlem
Är alltid en risk. Men pga Corona. Bara. Svårt.
Citera
2020-02-11, 18:45
Medlem
Ringhals3s avatar
Konsumtionen av Corona påstås ha ökat!
Är själv sugen på att haka på trenden och köpa ett par flaskor nästa gång jag är på Sydtembolaget!
Citera
2020-02-11, 19:05
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Är själv sugen på att haka på trenden och köpa ett par flaskor nästa gång jag är på Sydtembolaget!

😁 läste första raden och tänkte att det var en lustig felskrivning. Sedan läste jag rad nr två och förstod vad du menade. Även jag har jag ökat min konsumtion av Corona och beräknar att öka den än mer när sommaren kommer.

Vad gäller TS fråga. Man kan alltid hoppas men jag tror inte det såvida inte saker o ting blir betydligt dyrare enligt principen "demand o supply". Dyrare saker kan få folk att tänka till men generellt är det annars svårt att få folk att ändra sina vanor. En brist kan snarare få folk att vilja ha något ÄNNU mer alternativt att börja bunkra.

// CC
Citera
2020-02-11, 20:16
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Hmm den har minskat och kraftigt. I min lokala butik rear de ut Corona billigt.

Ganska humoristiskt.

Stackars aktieägare och ledning på Corona. Kan tänka mig hur det såg ut när viruset började sprida sig. "HEEELVETE VEM FAN GAV VIRUSET DETTA NAMNET????", säkert en konkurrent
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in