• 1
  • 2
2020-02-11, 18:02
Medlem
För er kvinnor (och eventuella män) som kanske inte är särskilt insatta i styrketräning, olika procent kroppsfett, muskler osv, så kan ni kanske hellre antingen beskriva med ord, ge namn på kändisar som exempel eller i värsta fall helt enkelt skicka bilder (eller länkar till bilder) om vad ni tycker.

För er andra, vad sägs? Om en man är hyfsat smal, t ex 12-15% kroppsfett och är medellängd 180cm (kanske det är plus minus några millimeter men jag tror att en vuxen Svensk man är väääldigt nära en och åttio), hur mycket borde hann i så fall väga? Borde han se ut som han kaaanske gått till gymmet två-tre gånger när han gick vilse @75kg eller se ut som en som kanske lyft ett år @80kg eller borde han vara ordentligt muskulös @90kg? Eller tycker du kanske tom 90kg är för lite för honom och han borde se ut som Schwarzenegger eller större på 70 talet? Eller är kanske nånstans mellan 80 och 90kg lagom?
Citera
2020-02-11, 18:09
Jag tycker det här är rätt lagom FITTMAN
Typ som jag ser ut i dagsläget

Inte för mycket och inte alltför klen. Och ingen anorektiker

https://www.mostphotos.com/nb-no/190...osing-outdoors
Citera
2020-02-11, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J4ckass4urus
För er kvinnor (och eventuella män) som kanske inte är särskilt insatta i styrketräning, olika procent kroppsfett, muskler osv, så kan ni kanske hellre antingen beskriva med ord, ge namn på kändisar som exempel eller i värsta fall helt enkelt skicka bilder (eller länkar till bilder) om vad ni tycker.

För er andra, vad sägs? Om en man är hyfsat smal, t ex 12-15% kroppsfett och är medellängd 180cm (kanske det är plus minus några millimeter men jag tror att en vuxen Svensk man är väääldigt nära en och åttio), hur mycket borde hann i så fall väga? Borde han se ut som han kaaanske gått till gymmet två-tre gånger när han gick vilse @75kg eller se ut som en som kanske lyft ett år @80kg eller borde han vara ordentligt muskulös @90kg? Eller tycker du kanske tom 90kg är för lite för honom och han borde se ut som Schwarzenegger eller större på 70 talet? Eller är kanske nånstans mellan 80 och 90kg lagom?

Väger man 80 kilo med RIKTIGA 12 procent bodyfat på 180 har man inte varit på gymmet ett år. Du ser då bättre ut än 98 procent av befolkningen.

Enligt mig spelar inte vikten jättestor roll så länge man minst väger sin längd minus 100. Lyckas du med det och runt 10-12 procent bf så lovar jag att du kommer se grymt bra ut.
Citera
2020-02-11, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Jag tycker det här är rätt lagom FITTMAN
Typ som jag ser ut i dagsläget

Inte för mycket och inte alltför klen. Och ingen anorektiker

https://www.mostphotos.com/nb-no/190...osing-outdoors

Jo, han ser inte illa ut alls. Kanske snäppet över 15% kroppsfett dock (jag kan ha fel dock).
Själv hade jag nog velat ha minst 5kg mer muskler, men för mig är det det enda lätta (att bygga muskler). Att banta eller hålla mig smal däremot är svårt, tom bara relativt smal som 15% eller så. Suck
Citera
2020-02-11, 18:40
Citat:
Jo, han ser inte illa ut alls. Kanske snäppet över 15% kroppsfett dock (jag kan ha fel dock).
Själv hade jag nog velat ha minst 5kg mer muskler, men för mig är det det enda lätta (att bygga muskler). Att banta eller hålla mig smal däremot är svårt, tom bara relativt smal som 15% eller så. Suck

ja lite mer funkar ju fint.
Men det där blir liksom en rätt välbalanserad kropp
Inget monstermiffo och ingen tunnis.

Sen har han väl ben som någon jävla stork haha.
Ben,vader kan gärna va lite grövre.

Passar man i stuprörsjeans ja då tränar man fel Enligt mig
Citera
2020-02-11, 19:10
Medlem
Äppelkäcks avatar
Tävlingssimmare har precis lagom mycket muskler och precis lagom mycket fett. De är sällan knotiga och seniga som t.ex proffs inom skidor och gymnastik, kanske för att lite fett får kroppen att flyta bättre. De har lagom breda axlar, smala höfter, fasta rumpor och är goa att ta i. Vackrare och mer proportionerliga manskroppar finns inte!
Citera
2020-02-11, 19:25
Medlem
Stryp-Enoks avatar
Citat:

Folk underskattar för det mesta fettprocent. Skulle tippa som du, kring 16% eller så.

Citat:
Ursprungligen postat av Äppelkäck
Tävlingssimmare har precis lagom mycket muskler och precis lagom mycket fett. De är sällan knotiga och seniga som t.ex proffs inom skidor och gymnastik, kanske för att lite fett får kroppen att flyta bättre. De har lagom breda axlar, smala höfter, fasta rumpor och är goa att ta i. Vackrare och mer proportionerliga manskroppar finns inte!

Annan sport som ger liknande kropp som simning är rodd. Rodd är främst en konditionssport men bygger också upp kroppen även om det tar tid. När man hållit på ett tag får man den här typiska V formen som många eftersträvar. Inomhusrodd är en grym träningsform som fler borde hålla på med. Tränar upp hela kroppen och går att göra hemma. Bara köpa en roddmaskin och sätta igång.
Citera
2020-02-11, 19:27
Medlem
Arsenikarsles avatar
Man har väl samma mängd muskler oavsett hur pumpad man är?
Annars hade det varit intressant att se en man med bara 2 muskler. Eller 2x antalet muskler en människa kan ha så att han ser ut som en tecknad figur där de bara har ritat knölar överallt för att visa hur "muskulös" han är)!
Citera
2025-09-24, 08:59
Medlem
Kvinnor säger ofta att utseendet inte är det viktigaste. Jag har andra erfarenheter. Kvinnor klankade ner på min kropp när jag var yngre och i min prime. Jag tränade regelbundet. Jag hörde nyligen kvinnor på jobbet prata om mäns utseende.

Från en artikel om nätdejting och könsroller:
De flesta av dem som befinner sig på sidorna verkar nämligen inte bara sakna reflektion kring dessa inkörda mönster om hur killar och tjejer bör se ut och agera, de vidmakthåller även normerna och förstärker dem. Och detta sker på fler än ett plan. Det är inga problem att hitta killar som på foton poserar med bar överkropp för att rakt upp och ner visa musklerna.

Så hur mycket muskler ska han ha? Jeffrey Dean Morgan anses vara sexig av många kvinnor. Jag tycker att jag har mer muskler än honom. Det hade jag när jag var yngre också. Jag var starkare då.
Ska man se ut som Ryan Reynolds? Chris Hemsworth?
Citera
2025-09-24, 17:31
Medlem
LaLocas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stryp-Enok
Folk underskattar för det mesta fettprocent. Skulle tippa som du, kring 16% eller så.

Annan sport som ger liknande kropp som simning är rodd. Rodd är främst en konditionssport men bygger också upp kroppen även om det tar tid. När man hållit på ett tag får man den här typiska V formen som många eftersträvar. Inomhusrodd är en grym träningsform som fler borde hålla på med. Tränar upp hela kroppen och går att göra hemma. Bara köpa en roddmaskin och sätta igång.

Man kanske kan förtydliga att simning inte ger en speciell kroppstyp. Det är en speciell kroppstyp som är fördelaktig om man ska vara elitsimmare. Man får inte breda axlar, stora fötter, smal midja av simning. Ungefär som att man inte blir lång av att spela basket.

Vill man försöka forma om kroppen att se ut som en elitroddare är det nog betydligt enklare att göra det på gymmet med styrketräning, än att försöka härma elitroddares träningsrutin (som förmodligen är mycket hårdare).
Citera
2025-09-26, 11:18
Medlem
Längden ska väl vara lagom på den viktigaste muskeln. Är den för stor så brukar tjejen klaga. Tro mig. =)
Citera
2025-09-26, 11:40
Citat:

Personligen tycker jag att för mycket muskler på både män och kvinnor tyvärr ger arbetarklass-vibbar. Själv ser jag inget fel i det då jag själv är arbetarklass, men jag kan förstå om både män och kvinnor med bra utbildning ser överdriven muskelmassa som något negativt. Undantag finns naturligtvis, men ju större en man eller kvinna är, desto mer utstrålar man psykisk ohälsa, att man har ett hett temperament, är osäker och lätt för att skapa konflikter. Sen behöver ju inte det stämma, men det är i alla fall den bild som levereras. Det finns ju pit bulls som är snälla också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in