• 1
  • 2
2020-02-11, 12:39
Medlem
Knullkungens avatar
https://sverigesradio.se/sida/grupps...rtikel=7405444

"Imamen åtalas för brott mot djurskyddslagen efter att fyra djur inte ska ha fått tillräcklig bedövning vid halalslakt på kött- och charkföretaget Siljans Chark i Rättvik.
Imamen har inte längre uppdrag för företaget och har under hela utredningen nekat till brott."

Företagets slogan är Älska smaken av Dalarna. Någon som vet mer?
Senast redigerad av Knullkungen 2020-02-11 kl. 12:47.
Citera
2020-02-11, 12:52
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen

"Imamen åtalas för brott mot djurskyddslagen efter att fyra djur inte ska ha fått tillräcklig bedövning vid halalslakt på kött- och charkföretaget Siljans Chark i Rättvik.
Imamen har inte längre uppdrag för företaget och har under hela utredningen nekat till brott."

Det finns väldigt många fel i det här inlägget:

- Slaktdjur fick inte tillräcklig bedövning
- Imamen åtalas för brott mot djurskyddslagen
- Fyra djur ska inte ska ha fått tillräcklig bedövning vid halalslakt

Var är vi? Alltså var är vi? Är vi i halalslakt i Sverige? Ordet ger inte ens en felstavning. Jag blir fanimig galen! Det förekommer så mycket dumheter att det inte ens går att hålla sig uppdaterad.
Citera
2020-02-11, 12:55
Medlem
REWalls avatar
Citat:

VD säger till SR att Siljans chark inte längre bedriver någon halalslakt överhuvudtaget. En person som kommit till insikt om att det inte går att ha med de här människorna att göra i Sverige?
Citera
2020-02-11, 14:42
Bannlyst
Har alltid valt Siljans Chark då min mammas bror jobbar där och sedan barnsben har vi alltid valt dom. Jag menar inte att vara en vit kränkt man nu, men jag kan aldrig äta deras mat med gott samvete igen. Hur mycket har Siljans Chark plågat det här djuret? Jag vrider mig innifrån och ut när jag tänker på hur djuret får artärerna sönderskurna utan bedövning och får springa runt och dö i panik. Fan ta er Siljans Chark, Sverige har alltid varit bra med djur men ni väljer alltså dessa människors sida.
Citera
2020-02-11, 15:33
Medlem
ArgusOnes avatar
Halalslakt i Dalarna. Ingen islamisering...
Citera
2020-02-11, 16:24
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne

Nä asolut inte.....
Citera
2020-02-11, 16:26
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Om imamen är muslim vilket vi på goda grunder kan anta så har han sannolikt agerat i enlighet med vad som står i koranen och då har han handlat rätt! Koranen står över svensk lag! Vi skulle inte släppt i muslimerna..
Citera
2020-02-11, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Om imamen är muslim vilket vi på goda grunder kan anta så har han sannolikt agerat i enlighet med vad som står i koranen och då har han handlat rätt! Koranen står över svensk lag! Vi skulle inte släppt i muslimerna..
Vad står det i koranen som rättfärdigar det som imamen gör? Vill gärna veta svaret då du verkar väldigt kunnig i området när du undrar om en imam kanske är en muslim.
Citera
2020-02-11, 17:30
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne

Detta är bara början, inom en viss framtid kommer det att bli halalslakt på otrogna. Angående topic, vilken roll hade den här imamen i företaget? Jobbade han som slaktare?
Senast redigerad av Mongoprofeten 2020-02-11 kl. 17:46.
Citera
2020-02-11, 17:52
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hi.N
Vad står det i koranen som rättfärdigar det som imamen gör? Vill gärna veta svaret då du verkar väldigt kunnig i området när du undrar om en imam kanske är en muslim.

Du har rätt! Det är antagligen som vanligt att det är väldigt vagt formulerat i koranen vad som gäller och att detta sedan ska tolkas av och an av diverse imamer och mullor med turbaner på huvudet! (samtliga är män förstås!). Dessa ständiga tolkningar av vad det egentligen står i koranen och vems tolkning som är den rätta har ibland lett till motsättningar om jag ska uttrycka mig milt!
Citera
2020-02-11, 18:23
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Detta är bara början, inom en viss framtid kommer det att bli halalslakt på otrogna. Angående topic, vilken roll hade den här imamen i företaget? Jobbade han som slaktare?

Troligtvis var han inhyrd mångfaldskonsult, för att blidka den växande skaran musselmaner i landet. Bigga pengar på halalkött.
Citera
2020-02-11, 18:35
Medlem
Sankronizers avatar
Alla ägare av kött och charkproduktföretag som erbjuder halalslaktat kött tar den i röven av islam. Om ni har möjlighet, stöd inte dessa företag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in