Citat:
Ursprungligen postat av
xrlpyt
Så söta ni är, BB är slut och er favorit (?) har vunnit, men ni ska fortfarande analysera
Lennie och förklara hur ni genomskådat honom.

Ok och om han ljugit om att han var singel i huset, det tycker du låter som en kärleksfull, sann, omtänksam, rar, snäll bla bla bla.. Person? Om han nu fortfarande är tillsammans med Anna, tycker du att det är sjysst att göra så mot henne? Han har ju t.om pratat om att han och Anna skulle resa om han vann. Jag står för att jag inte tycker att han är genuin ja. Visst han har bra sidor men det är det många som har. Men ingen, absolut ingen människa kan vara så som en del upphöjt Lennie som. Alldeles för höga förväntingar men det var väl det som var meningen att tittarna skulle falla som käglor och tro på att Lennie var guds nedsände till jorden. Nåt lurt med en person som håller inne så mycket.
Du ska veta att Lennie var min favorit först men sen började jag märka att nåt inte stämde pga hans överdrivna kropsspråk, reaktioner och hans totala likgiltighet inför att stå upp för de tjejer som Mergim behandlade illa. Tyvärr det var det som krockade så mycket med mina egna moraliska värderingar hur man agerar i såna situationer. När Lennie hellre tröstar och stöttar Mergim än den tjej som blivit förnedrad. Nej då gick det för långt för mig iaf. Man fattar det inte och det är såna saker också som gör att man undrar om han såg Mergim som en del av sin rekvisita för att synas som den underbare och omtänksamme mannen i huset. Tycker du annorlunda så respekterar jag det 100% men min värdering av det här är en helt annan.
Men det spelar väl ingen roll. Vi undrar väl varför han var så överspelad för det såg man ju klart och tydligt att han var. Ja det var en jävla tur att Sami vann.