Citat:
Ursprungligen postat av
Siwr
Vem tror ni vinner, helt seriöst? Jag vet att de flesta röstningar/diskussioner över allt pekat åt samis fördel, men tänker liksom alla som inte är insatta i olika rötningar etc. som bara röstar ikväll. Har en känsla av att dom är Lenniefans.. vad tror ni?
De stora preliminära omröstningarna har varit precisa hela säsongen. De brukar också visa ett tvärsnitt av befolkningen och även kvällsrösterna. Bettingsajter har haft fel en gång och det var första omröstningen med Anty. Så nu pekar alla större omröstningar och dessutom bettingsajter på Sami som vinnare utan minsta tvekan. Därför ställer jag mig frågande till kommentarer som "det blir jämnt mellan Sami och Lennie". Inte en enda stor omröstning pekar på att det skulle bli speciellt jämnt.
Betsafe har odds 1.3 på Sami och 3.0 på Lennie och om jag skulle överföra det sambandet till sport så är som som om Liverpool skulle möta ett korplag.
Naturligtvis gäller den påhittade devisen "it ain't over until the fat lady sings", men allt pekar på en överlägsen seger för Sami, just nu. Så jag tror och hoppas allt detta slår. Go Big Sam!