2020-05-15, 01:48
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbblooper
Du har helt rätt.
Det går inte jämföra Lennies icke agerande mot sin sängkamrat under 96 dagar med Sami.
Sami så iaf till i början när Mergim levde rövare i sovrummen.
Sen när han förstod vilken barnrumpa och kvinnohatare Mergim är hoppades han och Glas flera veckor att produktionen skulle agera.
Vilket dom fortfarande inte gjort..

Btw: Den där X.. någonting du svarar har trollat massa skit om Sami i månader svara inte mer..

Ja juste både Glasman och Sami var väldigt upprörda över Mergims beteende där. De hade det ju uppe i Familjemötena också. Nästan Kris där ett tag vill jag minnas. Nej jag kan fortfarande inte begripa hur denne Mergim fortfarande sitter i soffan efter allt han gjort och hur produktionen bara nonchalerat sina egna regler?

Vill tacka dig för ditt svar innan detta också och passa bollen tillbaks med att säga. Du har helt rätt i det du säger. Ska lyda ditt råd. :-)
2020-05-15, 01:55
Medlem
__Alez__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Vad var det för nötter Sami fick äta?

De såg ju ut att vara rejält jävla starka.

Gissar att det är nötter från Chili Klaus.
2020-05-15, 01:58
Medlem
xrlpyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbblooper
Du har helt rätt.
Det går inte jämföra Lennies icke agerande mot sin sängkamrat under 96 dagar med Sami.
Sami så iaf till i början när Mergim levde rövare i sovrummen.
Sen när han förstod vilken barnrumpa och kvinnohatare Mergim är hoppades han och Glas flera veckor att produktionen skulle agera.
Vilket dom fortfarande inte gjort..

Btw: Den där X.. någonting du svarar har trollat massa skit om Sami i månader svara inte mer..

WTF? Jag antar att du menar mig, jag har skrivt en massa gulligt om Sami sedan typ en månad tillbaka, ända sedan han var den första att cirkulera kring Martin och curla honom när han krisade efter att Jass hade "dumpat" honom efter Amilia-gate. Det var bland det finaste jag sett den här säsongen. <3 Sedan dess, om inte innan, har Sami varit min nummer 2.

Men jo, det går absolut att jämföra Lennie och Sami när det gäller konflikträdsla, i alla fall i huset (och det är ju det enda vi kan bedöma). Varken Lennie eller Sami har gett sig in i bråk, båda två har vid enstaka tillfällen sagt i från, men då bara till deras "närmaste". I allt övrigt har de varit tysta, gått därifrån, och den mån någon av dem har velat älta i efterhand så har det varit Sami.
2020-05-15, 01:58
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Men det är det som är som är gejen. Får inget grepp om Lennie alls och Julia hade nog rätt analys om honom när hon sa att han var svår att komma inpå. Han kan vara medveten om detta också och skulle kunna vara taktiken som han förnekar användandet av. Men när jag tänker tillbaka på frågorna tidigare idag så sa han väl att han gick in i huset MED TANKEN att inte gå in i några som helst konflikter som att det hade han bestämt och planerat? För att lyckas med det så gör man som Lennie har gjort hela tiden.Han slickar alltså så mycket röv så han måste ha skavsår på tungan efter snart 100 dagar i huset.

Han visar aldrig upp några andra sidor av sig själv än överdrivna känsloyttringar som de vore hämtade ur en hollywood rulle, om inte värre. Han överdramatiserar allt. Idag vid utfrågningen märkte man verkligen den överspelande Lennie till max och jag tror inte ens det kom tårar när han grät. Han är helt enkelt övermänsklig! Det finns ju inget mer förutom 100% lycka glädjeyttringar i precis allt. Allvarligt snubben försöker lura oss och tror att vi inte märker det otttrrrroligt onormala i hans beteende.

Tror fan Frida var mer äkta än vad Lennie är för hon kunde ju gråta för att hon kände sig sårad och hon kunde gå in i konflikter. Han framstår ju som nån plastig Barbie Ken docka som bor i ett fint rosa dockhus och som bara sådär pooof ALDRIG känner ilska, är sur, less, uttråkad INGET. Han kan omöjligt vara riktigt riktig! Det luktar taktik så det ryker om det.
Här e klippet där Julia riktigt sätter åt honom..Mycket bra av Julia
Synd att Julia inte fick fråga ut Megrim också för han kom undan där.Alex vart löjligt vek där
https://www.tv4.se/big-brother-sverige/klipp/julia-till-lennie-har-du-varit-strategisk-12737036
2020-05-15, 02:04
Medlem
Märkligt att det inte ligger några odds ute om hur deltagarna ligger till i omröstningen. Har ju alltid varit det innan. Rigg på g?
Senast redigerad av robcore 2020-05-15 kl. 02:08.
2020-05-15, 02:08
Medlem
Sista natten med gänget...
2020-05-15, 02:13
Medlem
Vet de om att någon kommer lämna imorgon?
2020-05-15, 02:15
Medlem
xrlpyts avatar
Vafan, kan de somna någon gång? Det är så mysig stämning så vill inte bara skita i det, i synnerhet eftersom det bokstavligt talat är sista dygnet med alla fyra (okej Jass har redan lagt sig), men det är också bara några få dygn kvar överhuvudtaget..
2020-05-15, 02:17
Medlem
xrlpyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Vet de om att någon kommer lämna imorgon?
Ja, de fick brev strax efter kl 18 i kväll om att en omröstning har börjat och att den med minst röster kommer få lämna i morgon.
2020-05-15, 02:28
Medlem
Moscow99s avatar
För Sampas skull hoppas vi att Jassa lämnar imorgon. Split mellan Glempa-Limp-Dick å Möörrge gynnar den filosofiske mannen från Köping. Oavsett tar Sampa hem millen!

Möörrge har bränt sina broar till anställning i och med sin medverkan i BB. Statligt arbete är iaf uteslutet eftersom hans värdegrund inte involverar kvinnor. Vem ska anställa pojken i den privata sektorn?

Sen kan man inte sticka under stolen med att Antonia är förbaskat vacker. Helst utan smink, men det är något visst med norrländskor som har en touch av same-påbrå (höga kindknotor, vackra ögon och ett leende som smälter polarisen).
2020-05-15, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xrlpyt
Vafan, kan de somna någon gång? Det är så mysig stämning så vill inte bara skita i det, i synnerhet eftersom det bokstavligt talat är sista dygnet med alla fyra (okej Jass har redan lagt sig), men det är också bara några få dygn kvar överhuvudtaget..
Riktig chill stämning i huset nu. Snart är det över.
Imorgon hoppas vi att Jasmine åker.
2020-05-15, 02:33
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Kan inte se en person som Lennie vinna Big Brother pga hans daltande av Mergim. Han känner inte att det är hans ansvar att förhindra de gånger Mergim har behandlat andra illa och det har han ju visat med noll civilkurage. Dock verkar han känna mycket ansvar genom att trösta Mergim, ge honom stöd och gos trots att han själv sett hur Mergim behandlat ett flertal av kvinnorna under tiden som gått i huset. Jag kan tyvärr inte förstå det. Tycker att det säger ganska mycket om Lennie som inte gör en ansträngning för att förändra situationen och han uttrycker sig ingenting till flickornas fördel eller till Mergim att det han gör är fel i såna här tydliga situationer. Han kan inte ens ställa sig med sin kropp emellan för att markera.Ynkligt, speciellt som Lennie antagligen är den ende Mergim lyssnar på.

Hoppas att tjejerna som Mergim förolämpade och förminskade förstår att detta är hans värderingar och även om han inte menar det han säger så rättfärdigar det ändå inte att han uttalat sig så. Ingen förtjänar att bli kallad "hund" "äckliga råtta" och "smuts" Det värsta är ju att såna här uttryck sprider sig snabbt,hos ungdomar speciellt och en del av dem tittar ju på detta.
Det skeva i detta är att jag sett Lennie gå och trösta Mergim när han har spårat ur i sitt temperament. Hur är det möjligt? Istället för att markera bestämt att han tycker att Mergim beter sig illa och att han inte uppskattar det.

Lennie sa idag att sånt här brukar han inte uppleva hemma men desto mer chockad och upprörd borde han väl bli då av att behöva bevittna det. Plus att han känner ju de andra också så varför väljer han då att ta Mergims parti för det är ju precis det han gör när han fortsätter att gulla och kramas med honom? Det är ju nästan ett hån mot tjejerna kan jag tycka då deras känslor är minst lika viktigare om inte mer just i de lägena.

Frågan är vad Lennie skulle tycka och känna om Mergim en dag skulle gå loss på hans mamma och med förolämpningar i syftet att förminska henne som person för att något inte passar honom? Skulle han uppskatta det? Lennie säger att han backar ifrån och går iväg under konflikter men han är ju ändå minst sagt delaktig när han sen går till Mergim med fortsatt sponsring. Lennie har själv varit med och byggt relationen med Mergim och de säger själva att de är som bröder med varandra så Lennie om någon har ett personligt och ett moraliskt ansvar att gå emellan 100%

Han vill bara ta del av det som inte rör Mergims dåliga beteende för annars hade han stoppat honom för längesen. Lennie vill urskulda sitt samvete genom att slå ifrån sig ansvaret, märkligt för han bryr sig ju om allt annat som rör Mergim men så fort det kommer till det obekväma att tillrättavisa honom då backar han.

Mergims otroligt patetiska intitiativ att gå in i en fight med en tjej (Frida) som sen spårar ur helt? Lennie gör alltså ingenting, vid två tillfällen när Mergim agerat drygt och på något sätt föraktfullt mot Frida har Lennie bara legat och tittat på som om han låg och tittade på tv.

Om alla skulle resonera som Lennie att "det inte är mitt ansvar" så skulle det inte finnas nåt som hette civilkurage. Tack vare att människan har förmåga att känna samvete, omtänksamhet och empati så kommer ansvaret som följd och det är då vi uppodlar modet att agera. När vi utövar mod i sånt här så skapar vi tillsammans möjligheter för jämlikhet som i allas lika värde.

Att visa att vi inte tolererar förtryck mot någon och man försöker att förändra den pågående situationen gör att vi växer och utvecklas något enormt som människa. I vissa situationer har man en skyldighet att ingripa ,vi måste kunna känna tillit till varandra och våra medmänniskor. Vi har ett ansvar gentemot varandra, även de vi inte känner. Betyder inte att vi ska ta onödiga risker och försöka ingripa i våldsamma situtioner där vi själva kan råka illa ut men att visa Civilkurage i litet och stort är så otroligt viktigt. Nästa gång du upptäcker en medmänniska i nöd, titta inte bort, din moraliska skyldighet är att agera!

Grymma men sanna ord min vän!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in