Ja, jättekul att se! Jag har varit lite lowkey orolig att han kanske inte skulle bli så uppspelt, men han fjantade ju runt att hoppade och var jätteglad.
Det var helt underbart att se..o Julia som trodde att han inte skulle känna igen henne..
OK. Jag har inte tittat på programmet speciellt mkt och inte hört honom säga mkt för att bilda en bra uppfattning. Det jag har sätt är en 36-åring som skuttar glatt som ett dagisbarn och en man som inte kan säga ifrån sexuella trakasserier. Är han konflikträdd? Han kanske trivs i vuxendagis, vilket BB verkar vara, och har ingen anledning att klaga? Att han aldrig sagt ngt negativt om ngn passar bra för Amilia, hon kommer att slippa all kritik vad än hon gör, därför valde hon honom som sin anhängare?
Problemet om Lennie vinner är att då kommer Amilia att ta stor del av äran. Hon kommer att se det så att det var tack vare henne och hennes anhängare som han van. Hon kommer därför att ha en hållhake på honom och kanske t o m övertala honom att ge del av vinsten till henne? Skulle inte förvåna mig om det blev så. Amilia har alltid tyckt sig vara den mest värdiga vinnaren och tycker att hon åkte ut p g a men som inte tål en stark kvinna. Nu har hon möjlighet till del av vinsten genom Lennie och hon kommer att göra allt för att kunna inbilla sig att ha vunnit. Hon kommer att utnyttja både Lennie och sina anhängare att nå dit hon vill, till vinsten.
Jag tycker att Lennies vinst skulle vara för lätt för honom, han stormtrivs ju i dagiset. Medan Sami är en gammal alkis som avstår från gratissprit och vistas nykter i "dårhuset." Det kräver styrka! Han har använt sin tid i huset vettigt, han tränar och har gått ner i vikt. Han vill ha en förbättring i sitt liv, avstå från alkohol och bli av med skulderna och jag vill gärna att han lyckas. Han verkar kunna ta sig till kritiken, han vill inte fortsätta att vara sur när man sagt om det. Han verkar mognare och vettigare än andra i huset och säger ofta bra saker, i motsats till Lennie som säger inte så mkt. Sami har "gnällt" mer än Lennie, men han har bra skäl till det, han är inte ett av vuxenbarn och trivs inte lika bra i huset som vuxenbarnet Lennie. Sami bjuder på sig själv genom roliga kläder, hans midsommarmössa var magisk. Jag gillar killen helt enkelt, han har växt i mina ögon under tiden i huset.
Jag måste ge er alla en eloge för att ni fortsätter titta och orkar se detta praktfiasko. Man måste verkligen ha nerver av stål för att inte bli toktrötta på att se en kille och fyra flickor i ett barnprogram numera. Just nu känns det endast som en plågsam sträcka mot när Sami åker tillbaka till Köping och pröjsar av sina skulder. TV4 har verkligen lyckats att krossa ett schysst koncept.
De som är kvar av de fyra flickorna skulle jag på studs bytt ut mot Amilia, Glasman, Jullan och t.o.m. Martin. Det gav åtminstone någon nerv och lite kittlande. Lite fest och underhållande samtal. Nu ligger det på en nivå som är omöjligt att precisera hur riktigt lågt det är. Jag lägger hellre tid på min katt lägger sin laddning i lådan. Man kanske tittar till lite då och då när det absolut inte finns något annat att göra.
TV4 har en toktur att det är Corona tider och folk håller sig inomhus annars hade de säkert blivit tvungna att korta ner detta fiasko till halva tiden för att spara det enorma utflödet av cash i förhållandet till förtjänsten. Innehållsmässigt och behållningen för tittarna är lika med noll, det spelar ingen roll vem man än hejar på i soffan. Surfar man runt på olika sajter är det bara upprepning man möter, inte ens inäggen har något intressant att förmedla längre. Inte ens mitt eget.
Asså om det är något jag har svårt för så är det dubbelmoral eller när någon fullständigt saknar självinsikt. När Jasmine sitter och är bitter i bikten över att de andra tre är hypeade och "gör mycket ljud" så vill man ju bara be henne hålla sin käft stängd eftersom alla tvingats lyssna på hennes konstanta skrikande hela säsongen. Det är helt bisarrt hur någon kan ha så dålig självinsikt.