Citat:
Ursprungligen postat av
scaloppina
OK. Jag har inte tittat på programmet speciellt mkt och inte hört honom säga mkt för att bilda en bra uppfattning. Det jag har sätt är en 36-åring som skuttar glatt som ett dagisbarn och en man som inte kan säga ifrån sexuella trakasserier. Är han konflikträdd? Han kanske trivs i vuxendagis, vilket BB verkar vara, och har ingen anledning att klaga? Att han aldrig sagt ngt negativt om ngn passar bra för Amilia, hon kommer att slippa all kritik vad än hon gör, därför valde hon honom som sin anhängare?
Problemet om Lennie vinner är att då kommer Amilia att ta stor del av äran. Hon kommer att se det så att det var tack vare henne och hennes anhängare som han van. Hon kommer därför att ha en hållhake på honom och kanske t o m övertala honom att ge del av vinsten till henne? Skulle inte förvåna mig om det blev så. Amilia har alltid tyckt sig vara den mest värdiga vinnaren och tycker att hon åkte ut p g a men som inte tål en stark kvinna. Nu har hon möjlighet till del av vinsten genom Lennie och hon kommer att göra allt för att kunna inbilla sig att ha vunnit. Hon kommer att utnyttja både Lennie och sina anhängare att nå dit hon vill, till vinsten.
Jag tycker att Lennies vinst skulle vara för lätt för honom, han stormtrivs ju i dagiset. Medan Sami är en gammal alkis som avstår från gratissprit och vistas nykter i "dårhuset." Det kräver styrka! Han har använt sin tid i huset vettigt, han tränar och har gått ner i vikt. Han vill ha en förbättring i sitt liv, avstå från alkohol och bli av med skulderna och jag vill gärna att han lyckas. Han verkar kunna ta sig till kritiken, han vill inte fortsätta att vara sur när man sagt om det. Han verkar mognare och vettigare än andra i huset och säger ofta bra saker, i motsats till Lennie som säger inte så mkt. Sami har "gnällt" mer än Lennie, men han har bra skäl till det, han är inte ett av vuxenbarn och trivs inte lika bra i huset som vuxenbarnet Lennie. Sami bjuder på sig själv genom roliga kläder, hans midsommarmössa var magisk. Jag gillar killen helt enkelt, han har växt i mina ögon under tiden i huset.
Mycket bra!👍 Sami är den ENDE som är och har varit sig själv i huset sen start!
Övriga flamsar som Lennie och Mergim. Några gråter för att få sympatier från tittar, dvs Jass och Frida. Det sista gäller också Mergim.
Sami är en person som har svårt att visa känslor, vilket han också sa när Daniel och Julia hängde löst. Som tur var klarade sig båda den gången, jag tycker dom skulle varit kvar ännu, men så är det tyvärr inte.