2020-05-05, 20:41
Medlem
Conny63s avatar
Alltså allvarligt kan nån annan vinna än Sami? 😖😖
2020-05-05, 20:41
Medlem
Mouchinos avatar
Med anledning av Mergims återkommande förolämpningar och skällsord (äckliga råtta, sitt ner din hund och Smuts) där ingen åtgärd vidtagits så undrar man lite om Produktionen inte vet vad de orden han använt sig av betyder och står för egentligen? Enligt Wikipedia betyder det detta.

Avhumanisering

Amerikansk propaganda från stillahavskriget framställer japaner som skadedjur, genom att byta mänskliga attribut mot de hos en råtta
Avhumanisering avser vanligtvis en propagandametod och en psykologisk process som syftar till att omdefiniera, isolera och degradera en eller flera människor till ett mer angreppsvänligt element, så som ett djur eller ett känslolöst och oförstående föremål.

Under en sådan process förbyts de säregna mänskliga attributen mot de mer djuriska eller icke-levande. Exempel på avhumanisering kan ofta ses i propaganda i krig, då motståndaren framställs som ohyra, parasit eller smittbärare som är både farlig och ovärdig att existera. En sådan framställning gör det lättare att inte behöva hysa sympati med de drabbade och även befogar att tillgripa våld utan någon känsla av övergripande skuld.

Och så här står det b.la i en artikel i Kristianstadsbladet:

När missnöjet växte sökte man en syndabock, då var det judarna. Följande steg var att förse gruppen med nedsättande ord, som avhumaniserade dem. I Tyskland talade man om judar som råttor, som en cancer på samhällets rena kropp. Därefter var det enkelt att iscensätta den så kallade Endlösung – det industriella förintandet.

Det har hänt och det kan hända igen, dessutom på ett mycket enklare och effektivare sätt. Via exempelvis sociala medier tar det ingen tid att isolera misshagliga grupper.

Jämför såklart inte Mergim med de idioterna i Tyskland men att förminska de orden han uttryckt är inte ok då fraserna han använt är att nedvärdera och spelar ingen roll om det är mot män eller kvinnor. Inte acceptabelt och oftast i ett läge när han då varit agressiv och vill sätta de på plats som han är i konflikt med och sätter sig i respekt som nedvärderande uttryck kommer ut. Vill bara förtydliga vad undermeningen med dessa ord står för.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Avhumanisering
https://www.kristianstadsbladet.se/debatt/vi-maste-lara-av-historien-2/?stopredirect
Senast redigerad av Mouchino 2020-05-05 kl. 20:55.
2020-05-05, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lella68
Saknar Julia mer än vad jag trodde jag skulle i morgon ska hon hämta Svante och filma när de möts 😍

Åh, önskar jag hade kunnat se det även om jag skulle gråta floder, men detta är väl på instagram eller nåt, och det har ju inte jag.
2020-05-05, 20:44
Medlem
Åh herregud! borta från bb en dag, glider in på liven och blev döv på 1 sek. Mergim skrik sjunger och vrålar, Frida hets skrattar och Jassa bara skriker
2020-05-05, 20:45
Medlem
Kan produktionen skjuta Mergim eller? Skriker som en skottskadad åsna.
2020-05-05, 20:50
Medlem
Vilken idiot i produktionen kom på att ta in megafonen och låta Skriket ha i uppdrag att skrika hela veckan? Öronen trillar fan snart av! Vill de medvetet att vi inte ska titta?
2020-05-05, 20:51
Medlem
Ofcoursemyhorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Bästa var ju ändå hur Mergim genuint tycker det är skiiiitsnyggt och sa ”Hallååå du måste tanna maaj också”. Mmm sexigt att se ut som en bajskorv!
Det ser fan ut som att de allihop legat och stekt i Thailand. Precis som en riktig bränna! Alla blir coco brown när de solar, särskilt ljusa Jasmine och Frida. Excellent arbete med BUS-handsken, Gima (som hans syster kallar honom, för inte ens hon ser honom som en kille).
2020-05-05, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conny63
Alltså allvarligt kan nån annan vinna än Sami? 😖😖

Står mellan han och Lennie tror jag. Men skulle faktiskt inte förvåna mig om Frida tar hem skiten. Hon går nog hem hos kärringarna i FB grupperna
2020-05-05, 20:53
Medlem
jassa direkt från toaletten rätt ut utan att tvätta händerna
2020-05-05, 20:53
Medlem
Ofcoursemyhorses avatar
Nu är Martin hemma hos Victoria och tar en öl.
2020-05-05, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Vilken idiot i produktionen kom på att ta in megafonen och låta Skriket ha i uppdrag att skrika hela veckan? Öronen trillar fan snart av! Vill de medvetet att vi inte ska titta?

Jag är såpass konspiratoriskt lagd att jag faktiskt tror att de försöker sänka Sami, få honom att tappa det så att han även tappar hos tittarna.
2020-05-05, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Står mellan han och Lennie tror jag. Men skulle faktiskt inte förvåna mig om Frida tar hem skiten. Hon går nog hem hos kärringarna i FB grupperna
Kommar mergim inte ut för finalen. Tror jag han er mycket farlig. Og som du sager man vet aldrig med frida. Så inte let for sammi. Og lennie er farlig folk gillar honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in