Citat:
Ursprungligen postat av
Guti
Läser Aftonbladet idag och De citerar Anty ”machokillar kommer alltid att vara mer accepterat än tjejer med skinn på näsan”
Att ha skin på näsan är alltså att prata så skit bakom andra människors ryggar? Skin på näsan är alltså att rulla med ögonen och hånflina och göra sig ”rolig” på någon annans bekostnad när personen inte ser eller hör. Skin på näsan är alltså att försöka lägga sig i en lagtävling? Är det någon som haft en gnutta skin på näsan i så fall så är det Victoria som ändå konfrontera folk och som inte backade. Sen kan alla ha synpunkter på vad som diskuterades där och då, men det är en annan sak.
Citat:
Ursprungligen postat av
herpesvårta
Exakt så. Det är synd att det ska fokuseras på detta när det i det här fallet främst beror på deras avskyvärda beteende i huset och inget annat.
Att de får just dödshot på deras sociala medier är givetvis oacceptabelt och jag tror absolut att andelen är högre för att de är kvinnor, MEN att de åkte ut överhuvudtaget och fått mycket hård kritik överlag beror enkom på hur de betedde sig. (Och fortsätter bete sig som Amilia). Jag tycker de själ detta fokus från andra kvinnor som förtjänar den mer. De borde fan sätta sig ner och självrannsaka sig själva istället för att ta den lätta vägen och skylla ifrån sig på alla punkter.
Skriver under på detta jag också!
Hat och hot är vidrigt mot vem som helst, oavsett hur man betett sig i tex bigbrotherhuset.
MEN! Anty, Amilia, Jasmine, Victoria, Alex sista veckan, Mergim, Martin (till viss del) och Frida (ja, även Frida på senare tid) har alla använt sig av antingen härskartekniker, mobbing, baktalning eller svartmålning inne i huset för att komma närmare miljonen och DET ÄR INTE OK! Inte i min värld.
Jag tycker att Anty kom till insikt med detta på ett bra sätt efter hon gick ut ur huset och att hon sköter det mycket bättre nu (dock inte sett alla hennes lives eller ens någon hel live, men jag har hört henne be om ursäkt för vissa saker och det tycker jag är bra!)
Varken Victoria eller Amilia har vad jag sett tagit något ansvar alls. Det tror jag att de förlorar stort på! Iallafall i mina ögon.
Av dem som är kvar i huset tycker jag att Sami är den som skött det hela bäst, han har aldrig baktalat någon eller försökt att få någon att se dålig ut för att själv armbåga sig fram hos tittarna. Han har absolut inte talat gott om alla, men enligt mig är det skillnad på att 1. Prata om varför man irriterar sig på någon. 2. Prata illa om någon med intentionen att få den att se dålig ut. Sami säger även oftast ifrån när han inte håller med.
Lennie är väldigt snäll och god, men har som flera uppmärksammat suttit med tyst i vidriga diskussioner utan att säga ifrån eller ens ge sken av att inte hålla med.
Julia är väldigt komplex, men min analys är att hon inte varit med och mobbat utan hon har blivit arg på personer när hon själv har känt sig förrådd och sedan handlat utifrån det. Viss skillnad där. Jag ser henne som årets mest missförstådda deltagare och sörjer både med henne och de personer som tagit illa vid sig av henne i ”onödan”.
Jag tar avstånd ifrån alla fula ord som skrivits om deltagarna i detta och andra forum. Men jag tycker inte att de flesta deltagarnas beteenden har varit okej vare sig i huset eller utanför.
Om någon här inne håller på och skickar hot eller hat -mail så hoppas jag innerligt att ni slutar upp!
Ingen form av mobbing är okej.