2020-05-03, 20:05
Medlem
icons avatar
Det hade varit intressant att låta personer som inte sett samtalet mellan Jullan och Frida bara få läsa konversationen i text. Undrar hur de skulle tycka då. Om man bara hade orden att gå på och inte tonfall och kroppsspråk som ledtrådar alt villospår.

Ja, jag tycker det är fascinerande hur olika folk uppfattar samma samtal.
2020-05-03, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av herpesvårta
Hur kommer det sig att följarantalet på Victorias instagram stiger som coronasmittan? Hon har ökat lavinartat på sistone, är det för att hon är privat och livear mycket? För det kan ju knappast vara på grund av hennes fantastiska personlighet

Och på ämnet sociala medier, något som noterat hur snygg Amilia är på sina bilder och i sin live? Filter is a wonderful thing.

För hon gjorde den privat, då tvingas även haters följa.
2020-05-03, 20:07
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
Fast nej. Hade gråt och offerkoftor bitit på mig hade jag velat ha kvar Jasmine, vilket jag absolut inte vill. Jag har knappt sett Frida vara ledsen och tycker inte att hon har någon offerkofta på sig speciellt ofta, så det har absolut ingenting med det att göra. Jag gillar Frida och den hon är som person och det har jag gjort från dagen hon kom in, det vet alla som hängt med någorlunda i den här tråden (vilket du ju gjort så du borde ha koll). Jag har försvarat henne sedan första dagen när du och alla andra började håna henne för att hon skrattade mycket.

Jag tycker synd om Frida för det behövt utstå i huset + att hela produktionen är med på att mobba henne, ja. MEN jag kollar mycket hellre på Frida än på Julia i det här läget, och DÄRFÖR har jag röstat för att Julia ska ut och ingenting annat. Jag tycker inte Julia är underhållande nog för att hon ska få vara kvar.
Du har väl inte missat hennes glädje över sina julklappar från BB? Det var en fin stund Hon fick två jämfört mot de andra som fick en var. Hoppas hon tog det som kompensation för att de tabbade sig på hennes födelsedag.
2020-05-03, 20:07
Medlem
Har Jasmine ens nämnt Martin sen han åkte? Hon grät ju ett dygn sen efter det har man ju inte hört ett ljud. Nu kollar jag iof inte liven men i avsnitten har hon inte nämnt hans namn. Hade jag varit han hade jag varit jävligt osäker på henne med tanke på att hon inte verkar sakna honom alls.
2020-05-03, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zamor
Har Jasmine ens nämnt Martin sen han åkte? Hon grät ju ett dygn sen efter det har man ju inte hört ett ljud. Nu kollar jag iof inte liven men i avsnitten har hon inte nämnt hans namn. Hade jag varit han hade jag varit jävligt osäker på henne med tanke på att hon inte verkar sakna honom alls.

Ja, typ hela tiden. Sover med hans mjukisbyxor och bild också.
2020-05-03, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icon
Du har väl inte missat hennes glädje över sina julklappar från BB? Det var en fin stund Hon fick två jämfört mot de andra som fick en var. Hoppas hon tog det som kompensation för att de tabbade sig på hennes födelsedag.
Jag har sett det, ja. Men förstår inte riktigt vad att hon fick en extra julklapp har med saken att göra?
2020-05-03, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silentrunner
Ja, typ hela tiden. Sover med hans mjukisbyxor och bild också.

Okey det är så alltså. Då är det rätt skönt att de klipper bort det i avsnitten haha!
2020-05-03, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icon
Det hade varit intressant att låta personer som inte sett samtalet mellan Jullan och Frida bara få läsa konversationen i text. Undrar hur de skulle tycka då. Om man bara hade orden att gå på och inte tonfall och kroppsspråk som ledtrådar alt villospår.

Ja, jag tycker det är fascinerande hur olika folk uppfattar samma samtal.

Ja..det är rätt så intressant..måste ha och göra med vad man själv varit med om eller hur känslig man själv är och det viktigaste av allt..förmågan att läsa av/in vad folk faktiskt säger..
2020-05-03, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Fattar fortfarande inte varför folk vill ha kvar Mergim? Vad tillför han, förutom att springa och jönsa efter Lennie och hävda sig lite då och då genom att spexa framför kamerorna? Dessutom tycker jag det är helt fel att ens låta honom stanna med tanke på hur han tidigare i sina utbrott visat förakt gentemot kvinnor, ska vi uppmuntra ett sånt beteende genom att låta han fortsätta vara kvar och tävla? Hur är det moraliskt rätt när det är helt förkastligt av andra att ens nämna ORDET Jude och därmed åkte Kim och Isabel ut direkt utan att ens diskutera och då sa de väl ändå inte det TILL någon utan jag tyckte någon sa att nån av dom hade en släkting. Kommer inte ihåg i vilken kontext det ordet var med men just den grejen är tabu och ett stort stigmata att ens nämna ordet Jude. Vet vilken panik det blev när folk trodde att Martin hade sagt någonting i den riktningen och då lyssnade man av allt ordenligt för att höra om det fanns regelbrott och kränkning. Hur är det då ok att TILL några i huset(Kvinna) kalla henne för Smuts äckliga råtta och din hund sätt dig ner och BB bara slätar över det som att.. Ähh det var väl inte så farligt? Då har det ändå hänt flera gånger. Diskriminering i fulla mått och så pass allvarlig överträdelse av Mergim att flera gånger avhumanisera kvinnan som ett skadedjur och smuts och han är fortfarande kvar?

Jag har röstat ut Frida men jag skulle absolut inte gråta om Mergim får lämna i morgon...Har velat ha ut honom länge men det har ju inte gått..
2020-05-03, 20:35
Medlem
Har kollat igenom nu på Facebook och Instagram. Bara Julia har överallt
2020-05-03, 20:37
Medlem
Gillar Julia som fan. Men på ett sätt är det bra att hon kommer ut. Hon får träffa sin hund och vänner igen.
2020-05-03, 20:38
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lella68
Jag har röstat ut Frida men jag skulle absolut inte gråta om Mergim får lämna i morgon...Har velat ha ut honom länge men det har ju inte gått..

Samma här. Kan ju gå hur som imorgon men vi får se, kan nog bli jämt. Annars gör vi ett nytt försök nästa gång och försöker då få ut Mergim en gång för alla! :-)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in