2020-02-10, 21:34
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av posthey
Det är Kostik. Han har lagt ut det på sin instagram story nu
Alltså, han verkar ovanligt sansad.
Nånting säger mig att tjejen har fabricerat detta.

Speciellt med tanke på att han har släppts. Är man skäligen misstänkt så häktas man per automatik numera.
De har antagligen tagit DNA och fått ett svar ganska snabbt som kanske inte var så pricksäkert, men tillräckligt för att inte kunna göra honom skäligen misstänkt.
Citera
2020-02-10, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA

Speciellt med tanke på att han har släppts. Är man skäligen misstänkt så häktas man per automatik numera.
De har antagligen tagit DNA och fått ett svar ganska snabbt som kanske inte var så pricksäkert, men tillräckligt för att inte kunna göra honom skäligen misstänkt.

Fel. Man blir inte oftas häktad per automatik, åklagare tycker inte att det finns häktningsskäl. Det är det som är grejen ni inte förstår. Det är stor skillnad på häktningsgrund och bevis. Sedan att de skulle lyckas skicka ett dnaprov på analys till SKL och har fått ett svar så här snabbt är högst osannolikt.
Citera
2020-02-10, 21:50
Medlem
Men kan folk läsa kommentarer! Det är Kostik! Han la ut en story för 20 min sedan och förklarade. Givetvis dömer alla han innan det ens nåt domstol. Förmodligen är det en tjej som vill ha pengar
Citera
2020-02-10, 21:52
Medlem
Stub44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastmaskin
Så du trodde inte detta om han, måste han ha gjort det då? Lär dig lite mer om våldtäkt och anklagelser dels domar.
Dessutom är han släppt vilket visar att bevisen är 0 och det förmodligen är ord mot ord.

Bitchen ljuger, vilket många tjejer gör när dom inte får sin vilja igenom

Du vet inte så mycket om något du, bevisen kan vara 100% men om beroende på brottets art och risken att fly är liten kan du bli släppt i väntan på rättegång. Med tanke på svängdörrarna idag så skall det mycket till att du sitter mer än 2 dagar innan du frisläpps i väntan på domstol.
Citera
2020-02-10, 21:53
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimPa
Fel. Man blir inte oftas häktad per automatik, åklagare tycker inte att det finns häktningsskäl. Det är det som är grejen ni inte förstår. Det är stor skillnad på häktningsgrund och bevis. Sedan att de skulle lyckas skicka ett dnaprov på analys till SKL och har fått ett svar så här snabbt är högst osannolikt.
Vid tyngre brott tex grovt rån, grov misshandel, dråp, våldtäkt, grovt narkotika brott osv så blir du häktad per automatik om du är på sannolika skäligen misstänkt.
Men vid snatteri eller ringa narkotikabrott blir du inte det.

Vid grövre brott där de inte lyckas göra dig till sannolika skäligen misstänkt blir du oftast inte häktad.
Det kan tex vara en påstådd våldtäkt där dna-bevis i ett första skede inte matchar på ett snabbprov. Ja, det finns såna. Kan fortfarande matcha senare, men de stämmer till 90% oftast vad jag förstått.

(Automatik = Domstolen i princip bara slussar igenom det och trycker på ok för häktning).
Senast redigerad av DoungA 2020-02-10 kl. 21:57.
Citera
2020-02-10, 21:58
Medlem
Citat:
Vid tyngre brott tex grovt rån, grov misshandel, dråp, våldtäkt, grovt narkotika brott osv så blir du häktad per automatik om du är skäligen misstänkt.
Men vid snatteri eller ringa narkotikabrott blir du inte det.

Vid grövre brott där de inte lyckas göra dig skäligen misstänkt blir du oftast inte häktad.
Det kan tex vara en påstådd våldtäkt där dna-bevis i ett första skede inte matchar på ett snabbprov. Ja, det finns såna. Kan fortfarande matcha senare, men de stämmer till 90% oftast vad jag förstått.
Så du påstår att en person blir anhållen och sedan anser åklagaren att han inte är skäligen misstänkt (den lägre misstanke graden). Så han släpps MEN är fortfarande misstänkt. Vad heter isåfall den misstanke graden?
Citera
2020-02-10, 22:06
Medlem
Teratologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimPa
Så du påstår att en person blir anhållen och sedan anser åklagaren att han inte är skäligen misstänkt (den lägre misstanke graden). Så han släpps MEN är fortfarande misstänkt. Vad heter isåfall den misstanke graden?
Kan misstänkas.
Citera
2020-02-10, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d3lux
Men kan folk läsa kommentarer! Det är Kostik! Han la ut en story för 20 min sedan och förklarade. Givetvis dömer alla han innan det ens nåt domstol. Förmodligen är det en tjej som vill ha pengar

Ja vi litar på dina teorier baserat på din värdelösa stavning.
Citera
2020-02-10, 22:11
Medlem
Då var det bekräftat. visste långt innan att det var kostik men det tog lång tid för grabben att ploppa ur sig bomben!
Citera
2020-02-10, 22:13
Medlem
AjAjAjVilkenOturs avatar
Återigen var det ingen svensk... fy fan.
Citera
2020-02-10, 22:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Det hör ju inte till vanligheterna vid sådant här misstänkt grovt brott. Jag menar det är inte flyktrisken i säg som kommer upp. Utan att du i frihet ska kunna påverka utredningen, dvs kanske hota kvinnan att dra tillbaka sin anmälan.
Citera
2020-02-10, 22:18
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teratologen
Kan misstänkas.
Ja, folk glömmer det. Vid kan misstänkas har man rätt att kvarhålla personen i upp till 12 timmar.
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2020-02-10 kl. 22:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in