2020-02-09, 16:08
Medlem
fernebos avatar
Vad kan detta handla om? Inte mycket info än:

Citat:
Finsk polis har en pågående insats i Björneborg som inleddes vid 14-tiden.

”Ljud av skott i Björneborg. Flera polispatrulle på plats” twittrar polisen och uppmanar människor i området Pihlava att hålla sig inomhus.

Vid 14.50 uppger polisen att det finns skadade personer på plats men att de inte kan bekräfta något antal. Ett flertal personer ska vara gripna.

https://live.aftonbladet.se/supernyt...92720011a225dc
Citera
2020-02-09, 16:10
Medlem
welcometorealitys avatar
6 personer greps, men ingen är skadad..
Citera
2020-02-09, 16:16
Medlem
fernebos avatar
Tycks stämma.

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/...personer-greps
Citera
2020-02-09, 16:34
Medlem
xposures avatar
Var det inte där två personer blev ihjälskjutna för nåt år sedan?
Citera
2020-02-09, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Var det inte där två personer blev ihjälskjutna för nåt år sedan?

Ganska vanligt med skjutvapenvåld i Finland om jag minns rätt, tror de ligger kring våra siffror gällande skjutvapendödlighet ungefär. Undrar om finländarna skyller på invandringen också? Höhöhö.
Citera
2020-02-09, 18:19
Medlem
xposures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 65547063
Ganska vanligt med skjutvapenvåld i Finland om jag minns rätt, tror de ligger kring våra siffror gällande skjutvapendödlighet ungefär. Undrar om finländarna skyller på invandringen också? Höhöhö.

Nej det tror jag knappast att det är.
När jag bodde i Finland under fyra års tid så vill jag minnas enbart två incidenter, en i Björneborg, och en i Vanda.
Men detta är som sagt bara de två jag minns.
Citera
2020-02-09, 18:38
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:

Det är ju skillnad mellan natt och dag.Finland har ju knappast några skjutningar alls, medans Sverige har skjutningar varje dag,
Citera
2020-02-09, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Nej det tror jag knappast att det är.
När jag bodde i Finland under fyra års tid så vill jag minnas enbart två incidenter, en i Björneborg, och en i Vanda.
Men detta är som sagt bara de två jag minns.
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Det är ju skillnad mellan natt och dag.Finland har ju knappast några skjutningar alls, medans Sverige har skjutningar varje dag,

Ni måste såklart räkna per capita, om inte någonting har ändrats så dödar finnekräken sig själva och andra i lika hög grad som de här ociviliserade ökenfolken som det gnälls över att vi har importerat.
Citera
2020-02-09, 20:39
Medlem
Citat:
Ni måste såklart räkna per capita, om inte någonting har ändrats så dödar finnekräken sig själva och andra i lika hög grad som de här ociviliserade ökenfolken som det gnälls över att vi har importerat.

Utmärkt argument till att godkänna att även människor från andra länder borde få komma hit och göra samma sak!

En sak att ta hand om sin egen skit, hål i huvudet att bara göra det värre.
Citera
2020-02-09, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thoba
Utmärkt argument till att godkänna att även människor från andra länder borde få komma hit och göra samma sak!

En sak att ta hand om sin egen skit, hål i huvudet att bara göra det värre.

Eller så slutar du plaska runt i skiten, och fixar det där jävla trasiga avloppsröret! Att vissa som kommer hit är lika eller värre skit än skiten vi redan har säger jag inte emot, men i grund och botten är det systemet som skapar det här.
Citera
2020-02-10, 10:13
Medlem
Citat:
Eller så slutar du plaska runt i skiten, och fixar det där jävla trasiga avloppsröret! Att vissa som kommer hit är lika eller värre skit än skiten vi redan har säger jag inte emot, men i grund och botten är det systemet som skapar det här.

Här säger jag inte emot dig öht. Självklart ska vi ha rediga rörmokare med stora spolbilar som fixar att allting flyter på. Och det har samma personer misslyckats med, som valt att hämta in fler trasiga rör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in