• 1
  • 2
2020-02-08, 20:15
Medlem
Oftast brukar man kunna kontakta dem som tillverkat varan och f pengar tillbaka eller ngon kupong eller dylikt om man ej r njd med produkten. Kan kanske g att lmna tillbaka i affren med med uppvisande av kvitto.
Citera
2020-02-09, 09:23
Medlem
[quote=BWisser|70203003]Nej din idiot, man kan naturligtvis inte returnera matvaror.[/]
r du p riktigt?

D sger vi s hr istllet. Det har naturligtvis gtt bra att returnera konserver i samtliga dagligvarubutiker jag jobbat i.
Citera
2020-02-09, 10:04
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkottsakerNeger
Hejsan

Jag kpte ngra konserver i en matbutik, testade en av dom och gillade den inte.
Kan jag lmna tillbaka resterande konserver och f pengarna tillbaka? Vad r tidsgrnsen? (antal dagar frn kpet)
Normalt kan inte matvaror returneras p det sttet. ppet kp r, som redan nmnts, ett frivilligt tagande frn butikerna, vanligen r det, vilket ocks redan sagts, elektronikkedjor och ekiperingskedjor som erbjuder ppet kp. Inte sllan r det ppet kp i 30-60 dagar, men det varierar, kan ocks vara sju dagar eller egentligen vilken tidsperiod som helst. Sedan kan ppet kp omfattas av olika restriktioner ssom obruten frpackning. Dock r det vanligaste att man nd fr ppna frpackningen varsamt och testa produkten, t ex en TV, men att man mste lmna tillbaka den i "oskadad" originalfrpackning, man kan helt enkelt en slita upp ldan och sedan tro att man kan lmna ter den. Men olika regler tillmpas av respektive kedja.

Kan hnda att du kan f lmna tillbaka konserverna, men det r lngt frn skert. Hade det varit brd eller annat s hade du inte ftt det. Se det som lropengar och kp EN burk nsta gng du vill testa ngot nytt.

EDIT: Min erfarenhet r att t ex ICA Maxi ofta r genersa vid returer och "accepterar" dessa. Det r nog inte s dr jttevanligt att folk kommer tillbaka och returnerar saker fr ngra tior, svida det inte r ett fel p produkten. De tar det helt enkelt som ett "svinn" och det r nog en liten sak fr stora butiker om man tnker p allt annat som fullkomligt brs ut ur butiken vid sjlvscanningsfusk. Men nr det gller TS konserver s sljer de skert dem igen. Strst chans r nog att ICA eller Coop tar tillbaka, minst chans Lidl eller "blatten p hrnet".
Senast redigerad av godboy 2020-02-09 kl. 10:10.
Citera
2020-02-11, 09:47
Medlem
Enydrions avatar
Har terlmnat hrt brd en gng p Ica, gick bra...

(Skulle brja med LCHF pltsligt och d var inte brd med en massa kolhydrater lmpligt)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in