• 1
  • 2
2020-02-08, 13:17
Medlem
DontWantWars avatar
Har tänkt en hel del den senaste tiden varför så jävla mycket olika virus och sjukdomar kommer från Asien, framförallt Kina. Är dessa virus ''man made'' förs det en specifik agenda att dra ner på världsbefolkningen? Mer än 50% av världens befolkning bor just i Asien, så det är isåfall ett självklart alternativ om det nu skulle vara så att man vill minska på världs befolkningen.

Säger inte att detta är sant men det känns väldigt fishy när det dyker upp ny skit hela tiden.

Vad är era tankar?
Citera
2020-02-08, 13:29
Medlem
ReiseReises avatar
Nej det är inte "fishy", det är väldigt trovärdigt.

Det är en kombination mellan överbefolkning och ickesanitära förhållanden där djur och mat behandlas.

Har du någonsin varit i en kinesisk sk "Wet Market"? Man hackar djuren med samma kniv på samma skärbräda (eller ibland bara en improviserad lortig burk), man förvarar djur och matlagande redskap på golvet. Man tvättar genom att helt enkelt spola lite vatten över allt blod och inälvor som sedan blandas med varandra tillsammans med allt lort på golvet. Man tvättar inte burkar och skärbrädor. Man använder nylonhandskar, man förvarar levande djuren och köttet tätt inpå varandra. Desinfektion, sterliseringsmedel eller bara vanlig tvål är mer eller mindre ickeexisterande.

Sedan har kineser svårt att fatta alla sanitära regler kring självdisciplin. Man hostar och nyser ofta rakt ut på varandra och det tillåts urinera på golvet. Man slänger skräp och rester på golvet, och bildar sophögar mitt på gatan där råttor och hundar springer runt bland människor och skräpet. Sedan har kineserna matvanor som kan betraktas som väldigt förpestade. Man äter insekter och levande varelser, fladdermöss och råttor, hundar och katter och ormar och kackerlackor.

Bara gud må veta hur de kinesiska "slakterierna" ser ut, men kan tänka mig att det inte är någon vacker syn.

Ja jag bodde i Kina (och HK) i nästan 2 år.
Senast redigerad av ReiseReise 2020-02-08 kl. 13:33.
Citera
2020-02-08, 14:05
Medlem
DontWantWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise

Det är en kombination mellan överbefolkning och ickesanitära förhållanden där djur och mat behandlas.

Har du någonsin varit i en kinesisk sk "Wet Market"? Man hackar djuren med samma kniv på samma skärbräda (eller ibland bara en improviserad lortig burk), man förvarar djur och matlagande redskap på golvet. Man tvättar genom att helt enkelt spola lite vatten över allt blod och inälvor som sedan blandas med varandra tillsammans med allt lort på golvet. Man tvättar inte burkar och skärbrädor. Man använder nylonhandskar, man förvarar levande djuren och köttet tätt inpå varandra. Desinfektion, sterliseringsmedel eller bara vanlig tvål är mer eller mindre ickeexisterande.

Sedan har kineser svårt att fatta alla sanitära regler kring självdisciplin. Man hostar och nyser ofta rakt ut på varandra och det tillåts urinera på golvet. Man slänger skräp och rester på golvet, och bildar sophögar mitt på gatan där råttor och hundar springer runt bland människor och skräpet. Sedan har kineserna matvanor som kan betraktas som väldigt förpestade. Man äter insekter och levande varelser, fladdermöss och råttor, hundar och katter och ormar och kackerlackor.

Bara gud må veta hur de kinesiska "slakterierna" ser ut, men kan tänka mig att det inte är någon vacker syn.

Oj fyfan.. Ja det ligget definitivt något i det du säger. Såg precis en video från en köttmarknad i wuhan, fyfan Aphjärnor råa ormar och fladdermöss. Vadfan är det frågan om med dessa människor? Borde ju ställas betydligt högre krav eventuellt förbud på dessa marknader och slakterier. Man vill inte att en själv riskerar att dö eller någon anhörig, för att någon jävel på andra sidan klotet äter råa smutsigt slaktade fladdermöss m.m.
Citera
2020-02-08, 14:06
Medlem
Citat:

fy. har sett så många äckliga videos online vad det gäller asiater och deras konsumtion av allt o lite till.
Har aldrig ätit på asiatisk restaurang i hela mitt liv . Äcklas när jag får dessa bilder i huvet
Citera
2020-02-08, 14:27
Medlem
Citat:
.

Sedan har kineser svårt att fatta alla sanitära regler kring självdisciplin. Man hostar och nyser ofta rakt ut på varandra och det tillåts urinerapå golvet.
Vadå? Så tjejer pissar på golvet bara sådär då, t.ex?
Citera
2020-02-08, 15:06
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DontWantWar
Oj fyfan.. Ja det ligget definitivt något i det du säger. Såg precis en video från en köttmarknad i wuhan, fyfan Aphjärnor råa ormar och fladdermöss. Vadfan är det frågan om med dessa människor? Borde ju ställas betydligt högre krav eventuellt förbud på dessa marknader och slakterier. Man vill inte att en själv riskerar att dö eller någon anhörig, för att någon jävel på andra sidan klotet äter råa smutsigt slaktade fladdermöss m.m.

Ja det cirkulerar väldigt mycket kineskramande på sociala medier just nu att man ska sluta vara så dömande mot kineser, att det till och med är "rasism" att ha en åsikt kring detta (då tvingas vi glömma för ett ögonblick att civiliserade människor i Taiwan och Hong Kong är exakt samma etnicitet som kineser, för det passar inte vänstern här i Sverige om man inte får använda rasism-kortet).
Men precis som du säger, det är deras kultur, lagar och sociala normer som har skapat detta virus.

Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Vadå? Så tjejer pissar på golvet bara sådär då, t.ex?

Urineringen kommer främst från barn. I kina är det lite av en kulturell norm att låta barnen urinera och skita mitt på öppen gata. En avsevärd hög andel av barnen i Kina har en sk "Open-crotch pants" (sök på google), där byxorna är öppna så att barnen kan pinka när de helt enkelt känner för det, och marknader är extremt vanligt.

Detta beror främst på att Kina har gått från att vara ett U-land till en internationell supermarknad, och samhället har inte riktigt "hängt med", de lever därför kvar med sociala normer som kan betraktas som extremt ociviliserade och kolliderar extremt mycket med det utvecklade samhället (du kommer inte att se detta beteende i exempelvis centrala Shanghai eller Beijing, men så fort du rör dig utanför de ekonomiska jättarna så blir det mer frekvent).

Minns en gång jag satt på bussen på väg hem till min lägenhet, och jag helt plötsligt så urin komma flytandes mot mina fötter, mamman satt med barnet några stolar ifrån mig och såg till så att barnet kunde hålla balansen, tittade på mig som om det inte var något att bry sig om.

Citat:
Ursprungligen postat av bochi2
fy. har sett så många äckliga videos online vad det gäller asiater och deras konsumtion av allt o lite till.
Har aldrig ätit på asiatisk restaurang i hela mitt liv . Äcklas när jag får dessa bilder i huvet

Finns mycket värre videon. I Kina finns det en utbredd tradition att slakta/koka/bränna/flå djuret levande för att man vill enligt kinesisk tradition bevara adrenalinet i djuret, detta för att köttet ska smaka bättre och bidra till vissa hälsofördelar (fertilitet osv). Riktigt hemskt att se dem plåga djur till döds.

Här har du ett smakprov:
https://fightdogmeat.com/videos-china-graphic/ (GRAFISKA BILDER)

Fler:
https://www.liveleak.com/view?t=f78_1469089701
https://www.liveleak.com/view?t=b4e_1483372953
https://www.liveleak.com/view?t=9OqE...311&theme_id=1
Senast redigerad av ReiseReise 2020-02-08 kl. 15:28.
Citera
2020-02-08, 15:14
Medlem
NysvenskenAbdullahs avatar
Kineser är generellt buffliga & högljudda. Väldigt lite hänsyn till sina medmänniskor.

Om detta är en bidragande faktor till virusspridning låter jag vara osagt.
Citera
2020-02-08, 15:14
Medlem
En majoritet av jordens befolkning bor i Asien och södra delarna är tätbefolkade (underlättar spridning). Som jämförelse bör endast en tiondel av jordens befolkning i Europa. Det bör nästan dubbelt så många i Kina som i hela Europa. Virus som förökar sig i människor kommer finnas där det finns människor, det kan väl ändå inte komma som en överraskning?
Senast redigerad av Inte-nog-PK 2020-02-08 kl. 15:18.
Citera
2020-02-08, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DontWantWar
Har tänkt en hel del den senaste tiden varför så jävla mycket olika virus och sjukdomar kommer från Asien, framförallt Kina. Är dessa virus ''man made'' förs det en specifik agenda att dra ner på världsbefolkningen? Mer än 50% av världens befolkning bor just i Asien, så det är isåfall ett självklart alternativ om det nu skulle vara så att man vill minska på världs befolkningen.

Säger inte att detta är sant men det känns väldigt fishy när det dyker upp ny skit hela tiden.

Vad är era tankar?

Nej det beror snarare på pga konstig kultur. I Kina äter man allt som har fyra ben. Finns i princip ingen tabu. Även rika käkar sånt skit
https://www.youtube.com/watch?v=PeNmyE4Orws

mycket färre sjukdomar kommer från Indien och där är ungefär 1/3 av befolkningen veganer + så var dom en gång en muslimsk koloni så deras kultur följer islams stränga matregler
Citera
2020-02-08, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-nog-PK
En majoritet av jordens befolkning bor i Asien och södra delarna är tätbefolkade (underlättar spridning). Som jämförelse bör endast en tiondel av jordens befolkning i Europa. Det bör nästan dubbelt så många i Kina som i hela Europa. Virus som förökar sig i människor kommer finnas där det finns människor, det kan väl ändå inte komma som en överraskning?

Fast Indien är betydligt mer tätbefolkat än Kina.
Citera
2020-02-08, 16:37
Medlem
bolcjeks avatar
Fint land, smutsigt folk!
Citera
2020-02-08, 16:50
Medlem
FruStormuftis avatar
Riktigt skitland. Ska bojkotta allt made in China, inkl Donken då de har plastleksaker tillverkade av barn. Ta ställning mot kommunister och kommunistländer som inte egentligen vill bättra sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in