• 1
  • 2
2020-02-08, 13:11
Medlem
Ballistens avatar
Tänkte kolla upp synen och köpa ett par snygga glasögon av något finare märke. Vad får ni (glasögonägare) ge för ett par?
Citera
2020-02-08, 13:14
Bannlyst
Tre tusen fem hundra sjuttio kronor.
Citera
2020-02-08, 13:16
Medlem
GormDenGamles avatar
Beror på var du köper de, märke och design.
Allt ifrån 300 kr. till tusentalls med kronor.

Jag rekommenderar dig att inte köpa de över internet. Köp hellre ett par hos t.ex. Synsam.
Citera
2020-02-08, 13:20
Moderator
Tystnads avatar
Över 5t totalt,,,, Men beror på vad för synfel du har, är jäkligt närsynt & ville ha specialglas som är tunnare dessutom med läsglas i nederkanten.

Så är alltså helt beroende på vad för glas man väljer.

Jag valde dessutom riktigt kvalitets bågar av som tål en del bla lite böjbara, detta eftersom det var dyrt glas.

bågarna låg väl på runt 2t
Citera
2020-02-08, 13:21
Medlem
Bongomans avatar
29:- på macken.
Citera
2020-02-08, 13:24
Medlem
Ballistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Beror på var du köper de, märke och design.
Allt ifrån 300 kr. till tusentalls med kronor.

Jag rekommenderar dig att inte köpa de över internet. Köp hellre ett par hos t.ex. Synsam.
Hur tänker du då? Hur kan glasögon från lensway eller lenson inte rekommenderas av dig?
Citera
2020-02-08, 13:25
Medlem
Mellan 29 sek och uppåt. Beror på ditt synfel.
Mina glas går på ca 5 K sek styck, men då är jag enormt beroende på dem och vill då ha så lätta som möjligt och så brett synfält som möjligt. Så mina senaste gick på 13 k.
Men vill du ha bågar med lite ädelmetaller och någon sten kan du lätt lägga på en 0a till.
Citera
2020-02-08, 13:28
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballisten
Hur tänker du då? Hur kan glasögon från lensway eller lenson inte rekommenderas av dig?

Alltid köpt från Synsam i mitt liv. Men sen tänkte jag att jag för en gångs skull ville spara ca. 6.000 kr, och köpte därför från Lensway.
Skrev in mina uppgifter och fick glasögonen efter en liten stund. Kunde inte se i dem. Eller inte bra i alla fall.
För att jag skulle kunna se ordentligt, var jag tvungen att vända de lite nedåt. Och det är inte så snyggt heller..
Jag skickade de tillbaka, eftersom jag tänkte att det hade blivit fel med slipningen. Köpte en annan modell och fick de. Kunde se lite bättre. Men inte optimalt.
Det är speciellt när jag ska se nedåt som det inte är så bra slipat.

Och jag kanske minns fel nu. Men jag tror inte att de slipar på exakt samma sätt som hos t.ex. Synsam.
Citera
2020-02-08, 13:28
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Runt 4000kr kostar märkes bågar med glas. Överprisat så det förslår. Därav klassiska erbjudanden som köp 2 betala för 1.

Så köp ett par slipade solglasögon när du ändå är på g.
Citera
2020-02-08, 13:31
Medlem
Ballistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Alltid köpt från Synsam i mitt liv. Men sen tänkte jag att jag för en gångs skull ville spara ca. 6.000 kr, och köpte därför från Lensway.
Skrev in mina uppgifter och fick glasögonen efter en liten stund. Kunde inte se i dem. Eller inte bra i alla fall.
För att jag skulle kunna se ordentligt, var jag tvungen att vända de lite nedåt. Och det är inte så snyggt heller..
Jag skickade de tillbaka, eftersom jag tänkte att det hade blivit fel med slipningen. Köpte en annan modell och fick de. Kunde se lite bättre. Men inte optimalt.
Det är speciellt när jag ska se nedåt som det inte är så bra slipat.

Och jag kanske minns fel nu. Men jag tror inte att de slipar på exakt samma sätt som hos t.ex. Synsam.
Menar du att de är mer specifika eller får mer vetskap om dig som kund när du besöker en fysisk optiker? Är utbudet mindre hos fysiska butiker?
Citera
2020-02-08, 14:26
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballisten
Menar du att de är mer specifika eller får mer vetskap om dig som kund när du besöker en fysisk optiker? Är utbudet mindre hos fysiska butiker?

1. Kan inte svara helt på det. Men troligtvis.
2. Stort utbud över internet. Också med kända märken och snygg design. Och billigare än i butiker.
Man kan även endast köpa bågar online om man vill de, för att de ta till optikern.
Citera
2020-02-08, 14:39
Medlem
Tvonds avatar
Jag har progressiva de kostade nästan 10k totalt. Bågen är av märket adidas. Köpt hos en lokal optiker med grym service men inte billigast bara knalla in få de sjusterade han byter även näskuddarna och gummigrejerna som går bakom örat som sitt på skalmarna när man vill de Synsam skulle ha betalt för det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in