2020-02-08, 11:09
Medlem
Hej!

Har bestämt mig att göra ögonlaseroperation snart, men vet inte om jag ska välja Memira som störst och dyrast (37500kr) eller typ Lirema (20000kr) som är billigast. De använder väl samma teknik! Vad tycker ni?

Det är FS-Lasik som jag har funderat på att göra, men eftersom jag spelar fotboll ibland så är jag rätt att att ögats hornhinna ska släppa vid nicka bollen. Är det någon här som har gjort FS-Lasik och spelar fotboll?

Tack på förhand för era svar
Citera
2020-02-08, 12:04
Medlem
Det räcker med en smäll i bakhuvudet för att lagningen skall släppa.
Sedan kan man väl bara göra detta en gång dessutom?
Man ser dessutom ärret.

Varför inte göra den andra metoden som kan upprepas och som inte lämnar stora ärr på ögat?

Ta den firma som ger bäst förtroende. Det är dina ögon.
Det är jobbigt om det går fel o du blir blind istället....Var det värt att du sparade pengar då?

Sedan kommer din syn ändå förändras. 10 år efter kommer du behöva glasögon ändå, för att du har blivit äldre.
Gör ögongymnastik istället.
Citera
2020-02-08, 12:24
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaghori
Hej!

Har bestämt mig att göra ögonlaseroperation snart, men vet inte om jag ska välja Memira som störst och dyrast (37500kr) eller typ Lirema (20000kr) som är billigast. De använder väl samma teknik! Vad tycker ni?

Det är FS-Lasik som jag har funderat på att göra, men eftersom jag spelar fotboll ibland så är jag rätt att att ögats hornhinna ska släppa vid nicka bollen. Är det någon här som har gjort FS-Lasik och spelar fotboll?

Tack på förhand för era svar

Jag har gjort en FS-Lasik och lirar/lirade boll. Jag körde på Memira.
Citera
2020-02-09, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Jag har gjort en FS-Lasik och lirar/lirade boll. Jag körde på Memira.

När gjorde du operationen? Berättade de inte att det kan släppa om du får en smäll på huvudet?
Citera
2020-02-09, 19:10
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaghori
När gjorde du operationen? Berättade de inte att det kan släppa om du får en smäll på huvudet?

I September 2014.
Det kunde släppa om man hade otur i början men inte efter en tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in