Citat:
Ursprungligen postat av
Elisabethan
Hej
Har haft ett jätte konstigt liv, när andra ungdomar festade och hade sex hade jag jätte jobbigt och så fortsatte det. Nu är jag 30+ och pga mitt dåliga mående och tröstätande är min kropp så förstörd så man måste ha fått 10 barn för att ha en så sliten kropp. Vi pratar inte om lite celluliter här och där som de flesta får med åren. Vi pratar så förstörd så bristningar tillkommit på tom armar och sånt.
Om jag sliter min kropp till en form som åtminstone med kläder på ser attraktiv ut, alltid doftar gott och kroppsligt är redo att behaga honom. Finns det en chans att en man kan se sexighet i mig? Mina bästa år tillbringade jag i mörker med neddragna persienner.
När man är så deprimerad som jag är så kanske man är extra hopplös, nu menar jag inte kroppsbeskrivningen. Kroppsbeskrivningen ovan stämmer, men jag menar i övrigt. Är män så där mycket krävande som jag fått för mig? Jag tänker på prins carl philips förlovningsdag, bredvid honom stod sofia i sitt livs sämsta form och han tyckte sig ha fått en gåva när han egentligen skulle kunna få vilken tjej som helst som skulle vara perfektare än barbiedockor.
Jag ska vara ärlig och säga att om jag var den här prinsen skulle sofia inte ens varit en av dem jag skulle ens titta på. Snygg var hon i tvprogrammet och tom då kunde han få mycket snyggare tjejer.
Även om män blir kåta genom ögonen verkar det i slutändan finnas annat som gör er blinda.
Utgå ifrån att min kropp rent objektivt är så där förstörd som jag beskrev, går ner i vikt och doftar alltid gott och är snuskig och kåt stora delar av tiden. Kan en partner då tycka att jag är sexig trots ålder och kroppsbeskrivningen? Jag menar inte att han ska låtsas för min skull, jag menar om han innerst inne kan vara nöjd med sexlivet.
Var varken snälla eller elaka i era svar, var bara objektiva och säg som det är. Åtminstone kan du svara utifrån bara dig själv om du inte kan generalisera många mäns syn på saken.
Nu kan jag självklart inte tala för alla män, men kan åtminstone "redovisa" för mig själv.
Utseendet är inte avgörande. Det är mycket viktigare för mig att tjejen är kvinnlig, att hon tar hand om sig själv så hon ser kvinnligt ut. Här pratar vi om personlig hygien, hårvård, fotvård, nagelvård (välskötta och målade naglar), alltid ren och hel, doftar gott etc. Då utstrålar hon kvinnlighet som bländar allt annat. Helhetsintrycket höjs och jag, som en man, lägger inte märke till själva utseende då det blir oviktigt för mig. Genom att hon tar hand om sig så höjs hennes självförtroende också.
Enligt min "filosofi", en kvinnas attraktionskraft och mannens nöjdhet med henne kan sammanfattas med tre punkter:
1. Hemmafru i hemmet.
- Här pratar vi om att hon tar hand om saker i hemmet. Det handlar om matlagning, tvätt och städ. Det ska alltid vara städat och rent i hemmet. Maten ska vara på bordet när mannen kommer hem från jobbet. Hon ska inte behöver vänta naken på honom ståendes på alla fyra i hallen, utan det är mycket mer värt för mannen att hon välkomnar honom med ett leende och en kram. Detta är guld värt i kombinationen med rent hem och matdoften från köket när han kommer hem. Därefter duschar han medan hon dukar fram. Kvinnan tar hand om sysslor i hemmet, mannen tar hand om sysslor utanför/kring hemmet (tunga saker och liknande). Avtändande/icke kvinnliga egenskaper är när en kvinna t.ex klyver ved med yxa, meckar med bilen, murar, målar huset och liknande som i mitt tycke inte är en kvinnas domän. Kvinnan lägger sig inte i mannens domän och mannen lägger sig inte i kvinnans domän.
2. Gränslös i sängen.
- Här gäller det att göra allt för att hålla varandra 100% tillfredsställda i sängen (eller köket, eller vardagsrummet, beroende var lusten infinner sig). Man kommunicerar sina önskemål för sin partner utan risk att uppfattas som sjuk och konstig (gäller bägge) och uppfyller sånt som ens partner tänder på. Personligen så går min gräns vid bajs, wet, barn och blod. Man ska inte komma med ursäkter för att inte ge sin partner orgasm. Om mannen är trött och inte orkar med ett samlag så kan han använda händer och munnen t.ex. Samma gäller kvinnan. Då blir det 100% tillfredsställelse utan risk att bägge ska vänsterprassla pga avsaknad av sex i förhållande. Somna ihop och vakna ihop, helt enkelt.
3. En dam i sällskapet.
- Hon ska kunna föra sig i alla sammanhang utan risk att göra bort både sig själv och sin partner så fort hon öppnar munnen. Klä sig passande beroende på vad det gäller. Ha i sin garderob allt från trasiga jeans och sneakers till aftonklänningar/kjolar med högklackat. Vara måttlig med alkohol i offentliga sammanhang. Följande kategorier vill jag inte se nära mig (än mindre ta i ens med en tång): white trash, "sponsor"- och lycksökare, s.k. "media-ideal", bimbos, rabiata feminister samt allehanda "patienter" som trålar runt.
Mannen ska behandla kvinnan med största respekt. Att slå sin tjej ska vi inte ens tala om. Då är man en fitta och inte en riktig man. Både mannen och kvinnan ska ha ögonen bara för sin partner.
Så det spelar mindre roll hur du ser ut, det viktigaste är hur du bär upp din kvinnlighet, vilken sinne för kläder du har och hur du uppför dig. Just det, en sak till...Överdrivna tatueringar och piercingar som sitter på andra ställen än öronen (=white trash i mitt tycke) går bort.
Nu kommer någon att säga att jag lever i en fantasivärld, men så är det. Kan alla andra skriva sina fetischer och annat så är mitt inlägg exakt min syn på vilka egenskaper hos en kvinna jag letar efter.