2020-02-07, 21:29
Medlem
JyCke774s avatar
Hej Flashback,

Jag fick min ADHD diagnos idag och det gav mig äntligen en positiv syn på framtiden då jag har haft omfattande besvär under en längre tid. Min psykolog som gav mig diagnosen, sa också att jag inte får träffa en läkare och diskutera medicin förrän jag har genomgått en Pegasus kurs kring ADHD.

Är det verkligen nödvändigt att dra ut på det ännu mer, speciellt när väntetiden är 1-2 månader och mötena är 1 gång i veckan under 5 veckor? då mina problem är så pass påtagliga och jag har redan sen tidigare bestämt mig för att jag vill testa medicin. Finns det något sätt att påskynda det här eller är det liksom bara att försöka bita ihop och acceptera?
Citera
2020-03-03, 08:46
Medlem
Hitoris avatar
Har ej adhd men har gått pegasus kursen men har add mfl medecinerad innan. Kursen är rätt lång mest info för din egen skull bara göra om det är krav men borde va frivilligt är rätt lång. Info om hjälp man kan få från samhället och rättigheter lycka till.

Uppfattade det som att om man ville ha andra kurser behövde man göra denna övergripande först. Men olika system kanske. Min pegasus kurs va i liljeholmen om det skulle hjälpa dig på något sätt.
Senast redigerad av Hitori 2020-03-03 kl. 08:49.
Citera
2020-03-03, 09:01
Medlem
En del psykologer är emot medicinering av ren princip, förmodligen har du träffat en sådan psykolog.

Ring din vårdcentral boka ett möte med din husläkare. Förklara för den hur du tänker och vill testa medicin. Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in