Citat:
Ursprungligen postat av
emmagirl
Jag är tillsvidareanställd och trivs bra med arbetsgivaren och kollegorna och så men är så trött på mina arbetsuppgifter och tyvärr ingen möjlighet att avancera eller utveckla mig på den avdelningen jag är nu.
Skulle jag söka en tjänst på någon annan avdelning så skulle det sprida sig direkt innan jag ev blivit kallad på intervju.
Söker jag hos någon annan arbetsgivare kommer jag inte kunna ange min chef som referens och hur brukar de företag som man söker jobb oss ställa sig till det?
Jag vet att om någon kollega får veta att jag söker nytt jobb så kommer det sprida sig direkt så kan inte ange någon kollega som referens heller.
Att säga upp sig först och sen söka nytt jobb är idiotiskt då det alltid är enklare att få ny tjänst när man redan har ett befintligt jobb.
Alla inom personal har avgett tystnadslöfte så det ska inte komma ut så länge du inte säger något. Givetvis kan det tisslas och tasslas i korridorerna om någon ser att du går in på personalavdelningen hos annan än din nuvarande arbetsgivare. Kan gå att lösa om personen kan ta mötet på annan plats.
Referenser är inte alltid ett måste så lämna det tomt och vid telefonkontakt så berättar du anledningen.
Knepigt när man jobbar i en liten bransch eller mindre ort där alla har koll.