2022-03-19, 13:51
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Väldigt bra recension i dagens DN. Men inga signaturer från FB nämns.
Signaturer? Menar du användarnamn?
Rotebro-Conny nämns.
http://www.bilddump.se/bilder/202203...251.1.114.jpeg
Har varit flashbackare länge (det här är mitt tredje konto) men aldrig lyssnat på podden. Av de många fantastiska trådar som finns här på Flashback, visdomens källa, verkar mest bara uppenbara trolltrådar tas upp i podden. Fattar inte poängen.
Citera
2022-03-19, 20:02
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Rotebro-Conny nämns.
Har varit flashbackare länge (det här är mitt tredje konto) men aldrig lyssnat på podden. Av de många fantastiska trådar som finns här på Flashback, visdomens källa, verkar mest bara uppenbara trolltrådar tas upp i podden. Fattar inte poängen.

trolltrådar = ”enkel ” humor
Citera
2022-03-19, 23:43
Medlem
Det var med blandade känslor jag åkte hem från Halmstad denna kväll, efter att ha sett showen med dessa ändå 3 härliga kvinnor.

En storslagen show blandat med ljus och musik som fortfarande klingade i öronen lika bra som deras neddragande av byxor på Sommarpratet.

Samspelet mellan dessa tjejer och publiken är sprudlande då man kastas mellan olika Flashback konton, vitsar, trådar och drägliga frågor från allehanda trådar mellan himmel och jord.

Dansnummer, en stor bjudning på sig själva med dessa härliga kvinnor som säger bög, sliddjur och andra olika ord medans publiken jublar och klappar händerna.

Vi ger lika många streck som adidas alltså 3 av fem. Noterade även att blå Dr Martins skor, ett par vad jag tror var Birkenstock, och ett okänt märke av tennisskor vad, var dessa hade på fötterna. Alltså tappade jag fokus och en stund och noterade vilka skor tjejerna hade, eller i vart fall studerade dem.

Ni får inte ta mig fel här nu tjejer, frugan är nöjd, vi har lämnat barnen hos morföräldrarna och jag hade en fantastisk kväll för första gången på flera år, där jag gott lutade mig tillbaka i stolen och skrattade med, med hög igenkänningsfaktor.

Men

Kanske får alla såga mig här, men det var ett helt stort publikfrieri.

Ni tjejer känner förmodligen er publik, där av blir allt mottaget med jubel och applåder från just den samlade publiken, som i ena sidan skrattar åt "stereotypiska killar" "nazister" "kvinnohatare" och maratonrunkande chackisar.
Det är alltså samma publik som älskar att se Soran och Özz Nujen pissa på svenskar.
Man älskar att skratta åt sig själva med total noll insikt.
I publiken fans fler kvinnor med Gudrun Sjödén kläder än militära kamobyxor och torshammare runt halsen (såg 1) medans tjejer med pannlugg och socionomutbildningar skrattade i kör och applåderade, med sina killar med Emil kepsar.

Alla skrattar åt era alternativ från Annika Strandhäll till Hazarer där jag ensamt skattade med kanske 2 andra i salongen.

Där slog det mig att det inte är Flashback som är där. Det är samma människor som på familjeliv diskuterar vem man skall förstöra karriären för nästa, eller vilken ny trend som som består i att göra sig så obrukliga i samhället som möjligt.

Tjejer ni var toppen och har gjort ett bra jobb och fick toppen betyg av alla som var där.
Även mig men på en lägre nivå. 3 av 5 !

Kör på tjejer och behåll er publik !
Citera
2022-03-22, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Rotebro-Conny nämns.

Användarnamn är sällan riktiga namn. Signaturer alltså.
Citera
2022-03-22, 18:02
Medlem
Enmansdemos avatar
Stängde av fixeringen vid jan axelsson kombinerat med det hackiga vider-skrattet, den feminina skrattkvoten (hur många skratt man orkar höra under 1 månad) är oftast fylld efter 20 minuter
Citera
2022-03-22, 18:30
Moderator
Carlboms avatar
Har bara hört Emmas del än, men gillar att de gör ett riktigt avsnitt om forumet och dess historia. Det är nog många där ute som lyssnar och inte har en aning om vad podden egentligen grundar sig på.
Citera
2022-03-22, 19:05
Medlem
Starkt avsnitt idag!
Citera
2022-03-22, 20:08
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Starkt avsnitt idag!

Kul när de läser upp vad nr 1 av FB Magazine från 1993 innehåller och konstaterar att Flashback fortfarande är jävligt ”on brand”.

Tror det är en starkt bidragande orsak till att forumet fortfarande lever och har överlevt i princip alla andra forum; ”brand recognition”!
Citera
2022-03-22, 22:30
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Starkt avsnitt idag!

håller med, alltid kul med flashback historik
Citera
2022-03-23, 07:43
Moderator
Humbugs avatar
Håller med. Trevligt avsnitt som dessutom är lite bildande för deras ordinarie lyssnare som kanske inte riktigt förstått vad Flashback går ut på. Min fördom säger att många nog har fått för sig att det ligger en politisk högeragenda bakom konceptet.

Avsnittet om musikhjälpen gav dessutom lite Flashbacks tillbaka till den gamla goda tiden. Minns hur jag satt som gjuten och följde kampen mellan FB och hundjävlarna och känslan när Havremopeden kom in i studiuon var helt oslagbar!

Gillar dessutom att min crush Emmas bakdel fick lite extra utrymme.
Senast redigerad av Humbug 2022-03-23 kl. 07:46.
Citera
2022-03-23, 08:14
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Gillar dessutom att min crush Emmas bakdel fick lite extra utrymme.
Bildbevis på det?
Citera
2022-03-23, 13:00
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zinovjev
Bildbevis på det?

Det talades om en upskirtbild (Varpå knyckare frågade: vad är det?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in