2021-05-05, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Jag har kritiserat Mia rätt hårt här men hon har faktiskt blivit bättre, om man jämför första 20 avsnitten mot nu så låter hon betydligt säkrare och mindre nervig.

Det borde inte vara så svårt att hålla energin uppe, de har en dryg timma i veckan uppdelat på tre. Alltså 25 min att diskutera en tråd var? Jag tycker inte att det borde vara särskilt uttröttande med tanke på att de förespråkar kroppsarbete och föraktar akademiker. Testa att skyffla macadam i 8h/dag istället. Så det argumentet köper jag absolut inte.

Jag tror att felet från början var att de tänkte att: yeey Flashback är ju en guldgruva som vi kan tjäna cäääsh på! Sen var det i stort sett bara en av dem som visste vad de pratade om.

Det är riktigt fint att följa hur du mognat under denna tråden <3
Citera
2021-05-05, 07:29
Mias Norgeprata var väldigt rolig. Jag har suttit och scrollat på norsk könstechno hela morgonen och det finns tydligen en hel del. Som det trash jag är älskar jag naturligtvis Snuskebazn!

Som Onkel Kånkel i högre tempo. Och på rotvälska. Jag älskar det.

Tumme upp Mia, om du läser detta. Tumme upp!
Citera
2021-05-05, 08:29
Medlem
Lyssnade på Mias prata några tiotals gånger igår. Familjen har varit helt oförstående till varför jag har gått med peltor-lurar och skrikskrattat hela dan. Min psykolog tyckte jag verkade så glad men det var svårt att förklara varför. Det var dock tydligt att Mia hade god effekt på dampdepp.

Jag tycker att Skrollan har haft en hög och jämn kvalitet så länge jag kan minnas, men detta var en riktig formtopp!

Detta slår med lätthet andra favoritavsnitt i svensk poddhistoria såsom
- När Martin i Smultronstället får utbrott på sin granne live i podden, men hon visar sig vara för snygg för att bli arg på
- Snittblommor för 40000 i DellaQ
- När Jonatan Unge har kört sparkcykel för 15000kr, eller när han kommer på att han skulle varit med på mötet K pratar om.
- Rickards reaktor i FBFE
- Knulletuppen i Tombola
- Yxgate med K
Citera
2021-05-06, 10:57
Medlem
Jag som är cynisk eller känns det inte som om Emma mer och mer försöker göra podden politisk?

Är ju ingen hemlighet var de står politisk med medans Ina och Mia lyckas hålla sig hyffsat neutrala känns det som om Emma gång på gång gör det motsatta. Ironiserar över högern och framhåller vänsterns förträfflighet. Det blir helt enkelt dålig humor och inte kul. Kanske kan man skrocka lite om man delar hennes åsikter när hon försöker håna högern, jag vet inte.

Eller är jag bara känslig och tråkig?
Citera
2021-05-06, 11:16
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Jag som är cynisk eller känns det inte som om Emma mer och mer försöker göra podden politisk?

Är ju ingen hemlighet var de står politisk med medans Ina och Mia lyckas hålla sig hyffsat neutrala känns det som om Emma gång på gång gör det motsatta. Ironiserar över högern och framhåller vänsterns förträfflighet. Det blir helt enkelt dålig humor och inte kul. Kanske kan man skrocka lite om man delar hennes åsikter när hon försöker håna högern, jag vet inte.

Eller är jag bara känslig och tråkig?

Jag tycker du har rätt. Det har märkts ett tag på val av trådar och hur hon väljer inlägg. Jag tror Emma är typen som inte kan låta bli att politisera allt hon gör i sin vardag eller i yrkeslivet. Hon skulle kunna vara mycket roligare om hon vill men det är svårt för henne att inte tänka så politiskt. Förmodligen för hon är så mycket mer skolad inom public service jämfört med de andra.
Senast redigerad av Carlbom 2021-05-06 kl. 11:23.
Citera
2021-05-06, 16:37
Medlem
Stygotiuss avatar
Oerhört starkt innehåll när Mia sjunger norsk könstechno! Det hade man kunnat lyssna på i timmar.

Kanske nästa större släpp kan bli ett fullängdsalbum? Mia sjunger norsk könstechno, Emma har sin estoniasång m.m tillsammans med ett gäng helt nyskrivna alster. Riktigt succé!
Citera
2021-05-06, 17:30
Medlem
TheKhurgans avatar
Ja fan Mia var helt jävla fantastisk i det här avsnittet (och i de flesta andra också för den delen). Fan vad jag skrattade

Tittade på videon de skickade på patreon också. Fan vad snygg hon är ändå. Synd att hon är lebba. Och gift. Och att jag är gift.

Jaja, har lyssnat ikapp varenda avsnitt nu och måste säga att podden är oerhört underhållande.

Börjar bli liiite trött på Ina dock, hon avbryter de andra väldigt ofta och om de fortsätter prata så höjer hon bara rösten och fortsätter avbryta. Hon kan dock vara jävligt rolig också, så det skulle vara tråkigt utan henne.

Emma är grym, även om hon slänger med lite vänstervridna åsikter ibland. Man vet ju var de står politiskt, men tycker de brukar kunna hålla det i schack för det mesta.

Men Mia alltså, satan i gatan.
Citera
2021-05-07, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Ja fan Mia var helt jävla fantastisk i det här avsnittet (och i de flesta andra också för den delen). Fan vad jag skrattade

Tittade på videon de skickade på patreon också. Fan vad snygg hon är ändå. Synd att hon är lebba. Och gift. Och att jag är gift.

Jaja, har lyssnat ikapp varenda avsnitt nu och måste säga att podden är oerhört underhållande.

Börjar bli liiite trött på Ina dock, hon avbryter de andra väldigt ofta och om de fortsätter prata så höjer hon bara rösten och fortsätter avbryta. Hon kan dock vara jävligt rolig också, så det skulle vara tråkigt utan henne.

Emma är grym, även om hon slänger med lite vänstervridna åsikter ibland. Man vet ju var de står politiskt, men tycker de brukar kunna hålla det i schack för det mesta.

Men Mia alltså, satan i gatan.

När hon sjöng "Sleiker No Fitte" så kissade jag nästan på mig!
Citera
2021-05-07, 18:10
Medlem
mdlbs avatar
Mias Norge-del var så jävla bra, hennes sång på slutet var fan bland det bästa jag hört på F.F. Helt klart min favorit av de tre. <3
Citera
2021-05-09, 12:10
Medlem
Bara jag som stör mig på irritationen mellan Scroll-mia och Emma?
Det verkar vara en kombination av det klassiska "tjejer kan inte leka tre"-problemet, och att Emma som grundat podden verkar avundsjuk på att det ändå är Scroll-mia som är stjärnan...

Jag tycker fientligheten dom emellan är helt elektrisk och man bara undrar när bomben ska brisera och någon av dom fräser till ordentligt...

Annars bra podd!

Snuskebazn - Wire 2019
Citera
2021-05-09, 15:30
Medlem
Aristofiless avatar
Var lite sen på bollen till den här guldgruvan. Lyssnar ikapp och har nog aldrig skrattat så mycket på jobbet som jag gjort nu dom senaste veckorna.
Visst är vissa avsnitt vassare än andra men det finns alltid något som får mig att spasma till.

Avsnitten som avhandlar klassiska trådar är såklart speciella men jag upplever ändå att själva trådarna inte alltid spelar så stor roll. Handlar snarare om dagsformen på tjejerna.

Bästa med podden är att dom har lyckats ringa in just det som får mitt hjärta att dunka lite extra för flashback. Ärligheten, sarkasmen, ironin, värmen och idiotin.

Sist är det hysteriskt att folk bitchar över eventuella faktafel. Skjuta från höften är väl ändå en paradgren här på forumet? 😁
Citera
2021-05-10, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristofiles
Var lite sen på bollen till den här guldgruvan. Lyssnar ikapp och har nog aldrig skrattat så mycket på jobbet som jag gjort nu dom senaste veckorna.
Visst är vissa avsnitt vassare än andra men det finns alltid något som får mig att spasma till.

Avsnitten som avhandlar klassiska trådar är såklart speciella men jag upplever ändå att själva trådarna inte alltid spelar så stor roll. Handlar snarare om dagsformen på tjejerna.

Bästa med podden är att dom har lyckats ringa in just det som får mitt hjärta att dunka lite extra för flashback. Ärligheten, sarkasmen, ironin, värmen och idiotin.

Sist är det hysteriskt att folk bitchar över eventuella faktafel. Skjuta från höften är väl ändå en paradgren här på forumet? 😁

Underbar podd! Har precis som du lyssnat ikapp nästan alla avsnitt. Det bästa hittills är helt klart det med ”herbal wisdom”. Tror det sändes innan de drog igång med julkalendern. Någon gång strax innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in