• 2
  • 3
2020-02-07, 12:06
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Trodde först att du var ironisk. Men ja, japaner älskar ju att döda delfiner också som resten bannat. Men fan vad gott det hade varit med en fiskgryta sej nu, alltså.

Haha varför skulle jag vara ironisk om det? Ja fisksoppa är gott. Sök på youtube okinawa food eller long life asså de verkar sjukt skönt liv de lever . Bara låta naturen göra jobbet o hoppas på klimatet blir rätt annars blir du körd. Å andra sidan i nporteraf de väl mkt mat men ändå ett långt liv är mkt klst från havet. Däribland sjögräs o annat
Citera
2020-02-07, 14:37
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Vad äter indier och Thailändare samt japaner

De folkslagen är ju bra mycket snyggare och smalare än vad väst världen är.

Är det mkt fisk ,soppor skaldjur ?

Ris och nudlar eller är de så att man fortfarande e fattig så man inte vräker i sig med mat som här i Europa ex Tyskland Finland Norge Sverige England ??

Dagens indier som inte är urfattiga är fan inte smala, utan feta som valrossar. De som är smala är oftast de mer fattiga som inte har råd med läsk, skitmat och snacks.

Vill du hålla dig smal så bör det enklaste vara att enbart äta två gånger per dygn och hålla dig borta från halvfabrikat och färdigmat. Laga mat själv och ät max 30% kolhydrater. Ingen läsk, inga snacks förutom lite nötter, frukt och bär.
Citera
2020-02-07, 17:50
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Hörde på radio, nån korre som flyttade till Japan för att rapportera därifrån. Han trivdes, enda problemet var att portionerna var så små så han fick beställa in flera gånger för att bli mätt. Där har du nog en del av svaret.
Där har du det! Mindre portioner!!! Jag är 47 år, 170 cm, väger 53 kg och äter vad jag vill. Men förmodligen i mindre portioner än normalsvenne.

Minns när jag var tonåring och hängde på pizzerian med tjejkompisarna. Jag beställde alltid en barnpizza medan de andra tryckte i sig en hel vuxenpizza. Idag tampas de alla med övervikt eller missnöje över tjocka lår eller annat. Inte jag

Men visst är det väl ändå så att människor i dom länderna där de håller vikten inte bara äter mindre portioner, de rör sig även mer i vardagen.
Senast redigerad av Mangelina 2020-02-07 kl. 18:13.
Citera
2020-02-07, 23:57
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Dagens indier som inte är urfattiga är fan inte smala, utan feta som valrossar. De som är smala är oftast de mer fattiga som inte har råd med läsk, skitmat och snacks.

Vill du hålla dig smal så bör det enklaste vara att enbart äta två gånger per dygn och hålla dig borta från halvfabrikat och färdigmat. Laga mat själv och ät max 30% kolhydrater. Ingen läsk, inga snacks förutom lite nötter, frukt och bär.

Ska öka mitt intag av spenat frukt och bär nötter jan jag inte äta på grund av allergi

Tänn om man skulle börja leva på frukt som de första människorna gjort
Citera
2020-02-08, 02:28
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Vad äter indier och Thailändare samt japaner

De folkslagen är ju bra mycket snyggare och smalare än vad väst världen är.

Är det mkt fisk ,soppor skaldjur ?

Ris och nudlar eller är de så att man fortfarande e fattig så man inte vräker i sig med mat som här i Europa ex Tyskland Finland Norge Sverige England ??

Finns ingen smalmat men räknade kalorier finns.. husmanskost är rena krutet för att hålla dig smal. Snyggare är dom ju inte men ev smalare, dom rör väl på sig mera

Eller så äter du bara bönor linser och grönsaker, rotfrukter som är inte speciellt roligt att äta och använd olja istället för smör, ät mer fisk ... Potatis är såklart överlägset gott och mättande och nyttigt utan att göra en fet relativt ris och nudlar. Fick jag bara välja mellan pasta ris och potatis skulle jag äta potatis livet ut. Undvik mjöl, friterad mat anamma mer chili, örter, vitlök, lök, rotfrukter, baljväxter, inkl tex ingefära mm.. I deras länder växer läke medicinalörter och blommor, rötter, knölar etc naturligt som är väldigt hälsosamma för matsmältningen, förbränningen, mental och organisk funktion bla och används naturligt i maten.

Läs mer om naturens örter och funktion och dess verkan på kroppen istället och skit i matlagningen utan ät det som kosttillskott. Kolla tex vad ginseng är eller kan jang osv

http://www.mynewsdesk.com/se/blog_po...enningen-37569
Senast redigerad av maxorr 2020-02-08 kl. 02:37.
Citera
2020-02-08, 19:49
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ska öka mitt intag av spenat frukt och bär nötter jan jag inte äta på grund av allergi

Tänn om man skulle börja leva på frukt som de första människorna gjort

En omelett med spenat i lär hålla dig mätt ett tag och ge dig mycket näring.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in