2020-02-06, 15:53
Medlem
Culpeppers avatar
Tjena,

Vilket har bäst smärtstillande effekt? Läkaren vill helst ge Norspan då den inte är lika beroendeframkallande, jag vill gärna ha Fentanyl helst. Behöver Några bra argument varför jag hellre vilil ha fentanyl då får jag det.
Citera
2020-02-06, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Culpepper
Tjena,

Vilket har bäst smärtstillande effekt? Läkaren vill helst ge Norspan då den inte är lika beroendeframkallande, jag vill gärna ha Fentanyl helst. Behöver Några bra argument varför jag hellre vilil ha fentanyl då får jag det.
Sluta knarka ditt jävla äckel ta va läkaren vill att du ska ha.
Citera
2020-02-06, 16:42
Medlem
Din läkare vill ge dig smärtstillande för att stilla smärta, medans du vill ha droger för att du knarkar, om jag förstått dig rätt?

Tillslut inser läkaren vad du är ute efter och du får Alvedon 😉
Citera
2020-02-06, 21:15
Medlem
Culpeppers avatar
Nej jag har en kronisk nerv sjukdom era jävlar. Problemet är att den så kallade VC läkaren verkar inte verkar förstå vad toleransutveckling är för jag har medelsvår depressiv episod ,med stark ångest också och ändå har har jag inte fått en morfin höjning på hela 11 månader. Jag vill kunna gå riktigt utan att halta. *Senaste gången jag träffade en bekant socialt var den 6:e Augusti så jag hoppas någon förstår min situation jag är där dagarna mest går åt av att äta tabletter och varva runt i lägenheten

Jag går på

OxyContin
Xanor,
Iktorivil,
Stilnoct,
Gabapentin (bara 700mg/dag > Dem sla tas bprt å-g-a jag får allvarliga biverikningar iform av museklryckningar
Alvedon 1G x1
Brrufen 600mg x3
Venlafaxine 300mg x 1
Seroquel 100mg x1
Inderal 80mg x 3
Primperan 10 mg x 2
Ditropan 5mg x2
Senast redigerad av Culpepper 2020-02-06 kl. 21:20.
Citera
2020-02-06, 21:42
Medlem
SameOldStorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Din läkare vill ge dig smärtstillande för att stilla smärta, medans du vill ha droger för att du knarkar, om jag förstått dig rätt?

Tillslut inser läkaren vad du är ute efter och du får Alvedon 😉

Flikar in lite här - Om nu TS mot förmodan försökte få ut läkemedel att bli hög på får man inte dessa läkemedel direkt. Det tar bra många besök, undersökningar samt en bekräftad diagnos att få dessa.
Citera
2020-02-07, 04:23
Medlem
Culpeppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SameOldStory
Flikar in lite här - Om nu TS mot förmodan försökte få ut läkemedel att bli hög på får man inte dessa läkemedel direkt. Det tar bra många besök, undersökningar samt en bekräftad diagnos att få dessa.

Undersökningar jag gjort är:

Blivit undersökt av:
Sjukgymnast, Naprapat, Osteopat.

Gjort 2 slätröntgen, 3st CT varav 2 med och utan kontrast. 2st helkropps MR med och utan kontrast.
Citera
2020-02-08, 16:14
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Culpepper
Tjena,

Om bara vill kupera smärta och inte knarka, vad är det då för fel på att testa Norspan? Varför vill du så gärna ha just Fentanyl?
Citera
2020-02-08, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik686
Om bara vill kupera smärta och inte knarka, vad är det då för fel på att testa Norspan? Varför vill du så gärna ha just Fentanyl?

Instämmer verkligen med föregående talare!
Tyvärr får jag också ett starkt intryck av att du vill ha det starkaste möjliga preparatet så fort som möjligt!
Googla på opioidinducerad hyperalgesi och reflektera gärna huruvida du tyvärr om du möjligen kan ha hamnat i det eländet eftersom oxikodonet inte hjälper längre.
Palexia gav dig väl outhärdliga biverkningar, så buprenorfinplåster lär ju också ge dig outhärdliga biverkningar eftersom du uppenbarligen inte ens verkar vilja prova dem!
Kör på och tjata dig till fentanylplåster och efter det är det väl dags för en morfinpump med hydromorfon och i ett palliativt skede går det ju alltid att lägga till midazolam och haloperidol i pumpen 👍
Citera
2021-08-30, 22:36
Medlem
st0ckiss avatar
Har nu fått Norspanplåster på 5µg/timme. Haft det på i typ 6 timmar nu och märker noll och ingen smärtstillande effekt av det än så länge. Så, min fråga är hur lång tid man kan tänkas behöva vänta innan man når åtminstone någon märkbar effekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in