• 1
  • 2
2020-02-05, 21:17
Medlem
Knullkungens avatar
Ingen vill sitta bredvid Philip på pendeltåget. Han är andra generationens invandrare från Vietnam. Han hävdar att detta beror på rasism mot asiater pga Coronaviruset.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-man-gar-forbi

Hur stoppar vi denna rasism?
Citera
2020-02-05, 21:20
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Ingen vill sitta bredvid Philip på pendeltåget. Han är andra generationens invandrare från Vietnam. Han hävdar att detta beror på rasism mot asiater pga Coronaviruset.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-man-gar-forbi

Hur stoppar vi denna rasism?

Suck, spelar väl inte roll vad han hävdar han kan ju omöjligen veta varför ingen vill sitta bredvid han på pendeltåget. Och AB i sitt jävla nötskal också.
Citera
2020-02-05, 21:24
Medlem
supremanics avatar
Jag tror lille Tjing-tjong, förlåt jag menar Philips, bara vill ha lite uppmärksamhet och nu såg Corona-viruset som sin chans till 15 minuters fame. Att svenskar skulle vara rasistiska mot asiater är ju löjeväckande. Åkte buss i Kista i Stockholm idag flera gånger och det var minsann inga asiater som satt ensamma.
Citera
2020-02-05, 21:25
Medlem
TheJackets avatar
Som vanligt är det påhittat.
Citera
2020-02-05, 21:26
Medlem
Jag ser två sjukdomstillstånd, en kille som har psykiska problem och en tidning som är sjuk bortom all räddning.

Coronaviruset har i n g e n t i n g med detta att göra...
Citera
2020-02-05, 21:28
Bannlyst
Fan vad Sverige är skitnödigt land att kalla allt rasism. De kanske inte vill sitta brevid Tjing-Tjong för att han luktade friterade räkor och sötsursås?
Citera
2020-02-05, 21:39
Medlem
Men aftonbladets snyfthistorier alltså. Kan någon bara köpa upp skitblaskan och lägga ner den?!
Och låt dess så kallade "journalister" ruttna bort för all evighet!
Citera
2020-02-05, 22:07
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Om alla människor bär munskydd runt mig när jag går i Kina, hur ska jag tolka det då?
Citera
2020-02-05, 22:08
Medlem
JaffarByn163s avatar
Enda sättet att stoppa det på är genom att sluta rapportera nyheterna kring Corona-viruset.
Citera
2020-02-05, 22:32
Medlem
Inkommers avatar
På mitt jobb springer vi då våran kines kommer gåendes mot oss. Det är skitroligt och alla skrattar 🙂
Citera
2020-02-05, 22:35
Medlem
Bum1s avatar
Förstår att det inte är kul att vara asiat just nu men att folk är rädda för att han som troligtvis har släkt där och risken att han nyligen rest där är ganska stor. Ungefär som att man inte klappar lejon för att vissa lejon har en tendens att vara griniga.
Citera
2020-02-05, 22:36
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaffarByn163
Enda sättet att stoppa det på är genom att sluta rapportera nyheterna kring Corona-viruset.

Känns som att media blåst upp det till ett större hot än vad det egentligen är på bekostnad av asiater.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in