Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2020-11-29, 02:11
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StayTrippy
Hejsan!

Jag är intresserad utav att starta upp en bar i Thailand. Jag har en bra erfarenhet utav att jobba i restaurang och nu är jag intresserad av att fly från Sverige och leva ett skönare liv i Thailand.

Tanken är absolut inte att tjäna en förmögenhet, utan mer att bedriva verksamheten på någon utav de mer lugnare öarna, inte servera Svensk ICA-Bea sås och köttbullar. Utan bara att kunna leva plus minus noll på någon utav de mindre turist öarna.

Någon som har erfarenhet av detta?
Hur ser kostnaderna ut? (El, Moms, Försäkringar osv osv..)
Vad kan ett startkapital ligga på?
Är polisen verkligen korrupt överallt?
Jag hade en bar i Pattaya, i fem år. Om du känner för det, så gör det.
Dock måste du veta vad du ger dig in på.
Du måste sitta i baren 24/7 och caschieren stjäl pengar.
Jag är för gammal nu, men öppna hellre ett fik, med mackor och bagetter, plus frukostmat.
Skippa bar
Vad det gäller kostnad, så köp ingen bar, utan hitta ett hål i väggen som du kan hyra billigt, sedan inreder du det som du vill... Dock är läget avgörande!
Citera
2020-11-30, 00:40
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Jag hade en bar i Pattaya, i fem år. Om du känner för det, så gör det.
Dock måste du veta vad du ger dig in på.
Du måste sitta i baren 24/7 och caschieren stjäl pengar.
Jag är för gammal nu, men öppna hellre ett fik, med mackor och bagetter, plus frukostmat.
Skippa bar
Vad det gäller kostnad, så köp ingen bar, utan hitta ett hål i väggen som du kan hyra billigt, sedan inreder du det som du vill... Dock är läget avgörande!
Börjar farbror få dåligt minne? Du skrev ett liknande inlägg bara för 2 dagar sedan

Tror också på (fräscht hipster) café.
Citera
  • 7
  • 8
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3117100

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback