2020-02-04, 09:31
Medlem
Hej låt säga att man tränar 4 gånger i veckan styrka och ett par gånger kondition i veckan hur mycket är en bra riktlinje på hur stor mängd i gram man bör äta pasta ris eller potatis per måltid? Jag äter just nu 5 gånger per dag 3 lite mindre mål och 2 lagade mål men är väldigt osäker på vad som är en bra mängd att köra på.. Mitt mål är att gå ner lite i fett procent ska tilläggas..
Citera
2020-02-04, 09:35
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nofear99
Hej låt säga att man tränar 4 gånger i veckan styrka och ett par gånger kondition i veckan hur mycket är en bra riktlinje på hur stor mängd i gram man bör äta pasta ris eller potatis per måltid? Jag äter just nu 5 gånger per dag 3 lite mindre mål och 2 lagade mål men är väldigt osäker på vad som är en bra mängd att köra på.. Mitt mål är att gå ner lite i fett procent ska tilläggas..
Det är individuellt. Vad som är lagom för mig kanske är för mycket, eller för lite, för dig. Vill du gå ned i vikt så krävs kaloriunderskott, som du säkert redan vet. Hur mycket kolhydrater äter du i dagsläget?
Citera
2020-02-04, 09:35
Medlem
Tripportreats avatar
Lär dig räkna kalorier, räkna ut din basala ämnesomsättning (finns på nätet), dra av några hundra kalorier.

Utvärdera efter en månad, och justera kaloriintaget utefter vad vågen visar.

Det går inte säga hur stor mängd ris som är lagom eftersom vi inte vet din kaloriförbrukning eller hur mycket annat du äter, tänk på att få i dig mycket protein om du vill behålla så mycket muskelmassa som möjligt.

//Tripportreat
Citera
2020-02-04, 09:48
Medlem
En bra mängd för mig är 600-900g kokt ris dagligen
Citera
2020-02-04, 09:55
Medlem
Tripportreats avatar
Det låter förövrigt som att du tränar rätt mycket(vi vet iofs inte hur intensivt du tränar), tänk på att överträning kan ha negativ inverkan på dina resultat. Det är viktigt med återhämtning.

//Tripportreat
Citera
2020-02-04, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Det är individuellt. Vad som är lagom för mig kanske är för mycket, eller för lite, för dig. Vill du gå ned i vikt så krävs kaloriunderskott, som du säkert redan vet. Hur mycket kolhydrater äter du i dagsläget?
Jag kör efter detta och har gjort ett tag https://www.gymgrossisten.com/inspir...hema-2800-kcal vad tycker du om de?
Citera
2020-02-04, 10:51
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Jag kör efter detta och har gjort ett tag https://www.gymgrossisten.com/inspir...hema-2800-kcal vad tycker du om de?
Går du ner i vikt när du kör på det kostschemat så är det inte så mycket att krångla med.

Där har du ju redan mängd/vikt listat så vad för svar hade du hoppats på att få här?

//Tripportreat
Citera
2020-02-04, 11:36
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Inga fel på det. Hade skippat bcaa dock.
Citera
2020-02-04, 15:16
Medlem
ArgusOnes avatar
Hur långt är ett snöre?

Personligen så äter jag mindre kolhydrater än andra. Jag brukar satsa på en handfull, eller cirka 3dl pasta/potatis/bulgur/ris 2 ggr/dag. Sedan kör jag dubbelt så mycket grönsaker/rotfrukter och även 2x proteinkälla.
Citera
2020-02-06, 12:09
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Hur långt är ett snöre?

Personligen så äter jag mindre kolhydrater än andra. Jag brukar satsa på en handfull, eller cirka 3dl pasta/potatis/bulgur/ris 2 ggr/dag. Sedan kör jag dubbelt så mycket grönsaker/rotfrukter och även 2x proteinkälla.

Håller med på det första!

Sen älskar jag kolhydrater men äter mindre på vilodagar för att bygga upp insulinkänsligheten igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in