Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Snälla V välj henne! En riktigt tvättäkta kommunist det skulle vara alla tiders för att sänka V.
Idag tror jag att den största stridslinjen går längs GAN/TAN-skalan. V kommer inte kunna nationalisera en massa företag mm. Det viktigaste tycker jag verkar vara att hon inte verkar vara fundamentalistisk identitetsvänster som flummar runt på Söder eller i Majorna.
Invandrare är ofta mer negativa till okontrollerad kaosartad massinvandring än identitetsvänstern då invandrarna bättre förstår konsekvenserna av integration som inte fungerar när volymerna blir för stora. Exempelvis tyckte inte Amineh Kakabaveh att det var OK med hedersförtryck och blev därför utesluten av identitetsvänstern då detta inte passade in i mallen om den "onde vite mannen" som roten till allt ont.
Mitt intryck är att Nooshis Tweets inte handlar om identitetsfrågor och "rasism"; snarare verkar hon vara en gammalkommunist. En gammalkommunist tror jag är bättre för Sverige än en identitetsvänsterliberalfundamentalist som Annie Lööf eller Jan Björklund. V kanske kan morpha till att bli mer som Socialdemokraterna i Danmark: mer bidrag och mer traditionell fördelningspolitik kombinerat med striktare invandringspolitik. Skulle kunna göra V lika stora som S. Om någon ska våga ta ett sådana steg i ett parti som V är det en ledare med invandrarbakgrund; annars flyger rasistkortet fram snabbare än man hinner blinka.