Citat:
Ursprungligen postat av
ingenpenna
Eller vad är anledningen till att man blir varnad istället för att mod bara raderar inlägget?
Tanken är ju att ett "officiellt" påpekande via PM att du brutit mot regelverket ska leda tlll att du förändrar dig framöver. Vi (moderatorerna) kan ju också skicka PM utan att varna för att informera (vilket också görs), men genom att dela ut en varning, som inte är något straff i sig, ges påpekandet något större tyngd.
Eftersom varningen syns i profilen märks också om folk helt struntar i påpekandena och bara fortsätter med regelbrott.
Hade vi bara raderat regelbrott utan någon kontakt med den som postade hade sannolikt beteendet fortsatt i mycket större utsträckning.
Citat:
Ursprungligen postat av
ingenpenna
Jojo, jag förstår såklart, det är sent och jag hadde lite svårt att tänka, ni kan slänga tråden om ni vill, go natt.
Påpekanden kan också göras direkt i tråden. Till exempel här när jag säger att det inte är någon vits att skriva:
"hoppas tråden ligger rätt annars får moderator gärna flytta den
"tråden kan kastas"
"vet inte om detta bryter mot regglerna men..."
Vi kastar och flyttar tråder utifrån regelverket helt oberoende av vad postaren tycker. Trådstrataren har inget ägande av tråden man startat och sådana här påpekande i tråden är OT. Har du synpunkter på hur en tråd ska behandlas så PMa en moderator eller RP:a tråden.