Citat:
Ursprungligen postat av
Rouchs
Jag fixade Driver Booster som någon här rekommendera, den hittade 6 drivrutiner som behövde uppdateras - jag gjorde det. Laddade även hem Vc redist, men problemet kvarstår konstigt nog. Nu känns det verkligen som jag gjort allt man kan tänkas göra.
Som sagt, innan formateringen existerade detta problem inte, så felet ligger inte i dammig, varm eller trasig dator. Nu är alla drivrutiner uppdaterade, directX finns, Vc redist likaså och AMD catalyst osv. Vet inte vart jag går härnäst.Även spelets inställningar är på "low" så det är inte från själva spelet heller.
Det är det här som är struligt med OEM-windowsversioner.
När du skriver att du har ”formaterat din dator” har du antagligen windows old och massor kvar. Du kan antagligen rulla tillbaks till windows 8.
Jag brukar använda windows verktyg och skapa en installationsdisk av windows på en usb-sticka, sedan använder jag diskpart och rensar alla diskar och installerar windows på nytt.
Men du kommer inte få en aktiverad windows om du gör på det här sättet utan en aktiveringsnyckel.
Det finns massor man kan göra förutom det du listat. Sök på internet så kommer du hitta massor av liknande problem.
Du har antagligen inte uppdaterat bios firmware, fixat chipset drivers osv, du har antagligen inte kollat om spelen använder sig av intern grafik eller grafikkortet..