2020-02-01, 21:59
Bannlyst
Jag håller med dig! Löpningen känns ganska lugnt, men armhävningarna och chinsen känns däremot ganska jobbigt.

Jag vet inte hur gammal du är, men med lite spring i skogen, armhävningar och chins borde du kroppsligt kunna bli elitsoldat.

Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Jag sysslar ändå rätt mycket med konditionsträning. Iofs mest cykling men jag springer inte milen på 43. Kanske 45. Armhävningar gör jag nog 50 kanske, aldrig tagit tid. Chins tror jag möjligen jag fixar. Tycker det låter hårt, speciellt löpningen.
Citera
2020-02-01, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kick88
Jag var själv sjukvårdsoldat i det militära.

Vad vill du ha sagt?
Citera
2020-02-01, 22:02
Medlem
Citat:
Jag håller med dig! Löpningen känns ganska lugnt, men armhävningarna och chinsen känns däremot ganska jobbigt.

Jag vet inte hur gammal du är, men med lite spring i skogen, armhävningar och chins borde du kroppsligt kunna bli elitsoldat.

Jag har inga planer på någon militär karriär.

Jag menade nog tvärtom. Tycker löpningen är tuff. Jag är ändå en person som konditionstränar mycket mer än jag styrketränar. Skulle kanske klarar armhävningar och chins. Inte löpningen.
Citera
2020-02-01, 22:03
Bannlyst
Jag tror nog du lever på gamla meriter. 32 år.. hävdar du ..när du var som slätast i ansiktet. Nu är du en rynkig äldre man med tankar om vad dom hände med livet.

Det är ingen fara, jag har haft såna tankar själv!

Citat:
Jag ser mig inte som äldre.. är 32
43 min är ingen grym tid på något sätt ( eller är det typ i skogen är det det nästan.. ) Jag känner ändå rätt många som konditionstränar. Under 40 är väl nästan en drömgräns för motionärer,. 43 är bra vill jag påstå. Och då tänker jag platt asfalt.
Citera
2020-02-01, 22:06
Medlem
Citat:
Jag tror nog du lever på gamla meriter. 32 år.. hävdar du ..när du var som slätast i ansiktet. Nu är du en rynkig äldre man med tankar om vad dom hände med livet.

Det är ingen fara, jag har haft såna tankar själv!

Öhh haha. Vad snackar du om 87 är året jag är född...

Har inget behov av att hävda mig här men tyckte det var lite intressant eftersom jag är i närheten av att klara dessa krav.
Citera
2020-02-01, 22:09
Medlem
Termos99s avatar
Det fysiska är onekligen viktigt men det är en komponent av många för att bli kustjägare eller liknande. Du kan sätta riktigt hårda fysiska krav, frågan är om nyttan skulle överväga risken för skador och brist på andra egenskaper. Tex förmågan att verka i grupp (teamplayer FTW) och stresstålighet. Likaså måste de kunna lösa svåra uppgifter och kunna fungera i komplexa situationer.

Utan att vara en expert på området så tror jag det är en helhet de söker, finns många "uttagning till enhet X" att se, vissa är grymt fysiskt starka men har inte den mentala biten, kanske inte gillar ensamhet, är rädda för höjder eller får panik under vatten.

Mao, löpning och armhävningar i all ära, men det krävs mer än bara glänsa i det.
Citera
2020-02-01, 22:10
Är man i tjugoårsåldern, frisk och normalt fysiskt begåvad så klarar man de kraven med lätthet. Det är inte fysiskt svårt att vara kustjägare, det är pannben man behöver. Att ha psyket att kunna fortsätta förbi smärtgränsen.
Citera
2020-02-01, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Är man i tjugoårsåldern, frisk och normalt fysiskt begåvad så klarar man de kraven med lätthet. Det är inte fysiskt svårt att vara kustjägare, det är pannben man behöver. Att ha psyket att kunna fortsätta förbi smärtgränsen.

Jag är ändå tveksam till det. Det låter som att minst varannan 18åring springer milen på 43. Det tror inte jag.
Citera
2020-02-01, 22:14
Bannlyst
Citat:
Öhh haha. Vad snackar du om 87 är året jag är född...

Har inget behov av att hävda mig här men tyckte det var lite intressant eftersom jag är i närheten av att klara dessa krav.

Du kan varit en bäbis som jag lallade med kring 1987..

Men tro mig, att åtminstone gjort militär grundutbildning visar på att du är en seriös person. Det betyder mycket i kontakterna med svenska myndigheter.
Citera
2020-02-01, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem

Instämmer till 100%. Att fortsätta trots att man själv mest vill ge upp. Att göra något som är fysiskt jobbigt, kallt, hungrigt och allmänt jävligt när man kan ligga på soffan istället. Att bita ihop istället för att ge upp, helt enkelt aldrig ge upp, bara mala på framåt.

Stark fys underlättar men det är bara i huvudet det sitter, är inte pannbenet tjockt hjälper ingen fys i världen.
Citera
2020-02-01, 22:16
Medlem
Citat:
Du kan varit en bäbis som jag lallade med kring 1987..

Men tro mig, att åtminstone gjort militär grundutbildning visar på att du är en seriös person. Det betyder mycket i kontakterna med svenska myndigheter.

Ööö Jaha?
Citera
2020-02-01, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ööö Jaha?
'

Försök inte lalla med mig.Jag erbjuder dig en respektfull framtid.

Jag kommer ihåg när jag var 15-16 år. Jag sommarjobbade på ett pappersbruk, ock en gång varje sommar var det en stridspilot som svängde till höger från den normala rutten, och körde på 300 meters höjd ovanför sitt föräldrahem, där hans föräldrar bodde i.

Det är sådana grejer jag vill att du ska fixa framöver. Inte bara fixa, utan överglänsa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in