2006-03-23, 11:01
Medlem
Ålder ~25år (ca)
Vikt ~80kg (ca)
Längd 180-190cm

Vill inte precisera allt för mycket. Det som egentligen är intressant är väl ändå resultaten, känslan och effekten.

Tränar 3ggr-4ggr i veckan Väldigt varierande när det gäller övningar + om jag kör tungt eller lättare med fler reps. Dock alltid väldigt strikt och nästan jämt till failure.
Styrketränat i ca 11år. Först nu senaste året lite mer seriöst. (förr mest motion)

En vecka och en dag har nu gått sedan jag börjat. Valde att vänta lite med att skriva för att jag inte väntat mig några DUNDER resultat på någon dag.

Påverkan på kroppen:
+ Aptiten har blivit något enorm! Äter som en häst, men fortfarande nyttigt. Åt väldigt mycket redan innan men nu i och med kuren så har aptiten säkert ökat ca 1/3. Däremot sätter det sig inte så mycket på magen, det är marginellt.
En dag kan ex se ut så här:

Frukost:
2dl Gröt
2-3dl Mjölk
2msk Linfrö
1 Smörgås (jornöts smör som pålägg för det nyttiga fettet)
3 Ägg (varav bara EN ägg gula)
ca 30-40g Protein (shake)
ca 20-25g Nötter =30-40g fett
1 kiwi
1 bannan

Mellan mål
40g Protein shake eller Kvarg
20-30 g nötter (eller advocado)
2-3dl fil eller mjölk
2dl Musli
1 frukt
1 Smörgås (fullkorn

Lunch
2-2,5dl fullkorns pasta eller 1-1,5dl Rårris +Flytande "smör"=Rapsolja och en liten del smör
200g Nött, fisk eller fågel
ca 100g Bönor,broccolie, ärtor
Sallad (tomat, sallad, gurka, Paprika)
+ 2msk Oliv olja på salladen
Advocado eller Nötter för få i mig ca 30-40g fett
Frukt

Mellan mål
Ungefär som ovanstående mellanmål eller:
Eller ex två 90g hamburgare (bröd, sallad, lite dressing)
en extar protein shake
Någon frukt

Middag
Ungefär som den förra

Extra mellan mål (ibland)
ca2-3dl fil
lite nötter
ca 25g Protein shake eller kvarg

Innan läggdags
40g kasein protein

+ Svettas mer under passen, även mer underdagen samt på natten.

+ Känns som att trycket i musklerna har ökat, ungefär som när man går på en dunder kreatin kur

+ Sover lite sämre, inte under nätterna men vaknar ofta tidigare naturligt. Brukar ivanliga fall sova ca 8h per natt. Nu brukar jag vakna efter 6h och sedan somna om får dock ändå ca mina 8h.

+ Trött på dagarna, känner mig ofta lite seg och hängig, inte sjuk men sömnig.

Fysiskt

+ Gått upp ca 1kg Är bredare över axlarna, samt armana ser en aning större ut.
+ Marginellt lite mer vatten
+ Fått lite mer acne (har inte haft finnar på flera år) någon enstaka liten på ryggen, samt en ytterstliten på bröstet. I ansiktet är det inga finnar men huden känns en aning fetare.
+ Styrke ökningar är små det handlar om några till något enstaka fler reps per övning.
Största styrke ökningen är i ben och ryggen. Ca 5kg + två mer reps i benböj.
5-10kg i Drag till bröstet
Ca 2fler reps i sittande hantel press (kör väldigt strikt)

Kommer med mer stats på styrkeökningarna när man ser mer skillnad

Hädan efter kommer jag lägga till upplevelser om det tillkommer sådana, min styrke utveckling, samt om muskel kroppens utveckling. Kommer kosten att förändras kommer även komplettera det.

Kan tillägga att efter träning försöker jag få i mig ca 60g snabba kolisar och ca 40g snabba proteiner (shake) därefter äter jag min middag ca 1-2h efter
Citera
2006-03-23, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av *Yakuza*
Ålder ~25år (ca)
Vikt ~80kg (ca)
Längd 180-190cm

Vill inte precisera allt för mycket. Det som egentligen är intressant är väl ändå resultaten, känslan och effekten.

Tränar 3ggr-4ggr i veckan Väldigt varierande när det gäller övningar + om jag kör tungt eller lättare med fler reps. Dock alltid väldigt strikt och nästan jämt till failure.
Styrketränat i ca 11år. Först nu senaste året lite mer seriöst. (förr mest motion)

En vecka och en dag har nu gått sedan jag börjat. Valde att vänta lite med att skriva för att jag inte väntat mig några DUNDER resultat på någon dag.

Påverkan på kroppen:
+ Aptiten har blivit något enorm! Äter som en häst, men fortfarande nyttigt. Åt väldigt mycket redan innan men nu i och med kuren så har aptiten säkert ökat ca 1/3. Däremot sätter det sig inte så mycket på magen, det är marginellt.

Frukost:
2dl Gröt
2-3dl Mjölk
2msk Linfrö
1 kiwi
1 bannan

Mellan mål
2-3dl fil eller mjölk
2dl Musli
1 frukt
1 Smörgås (fullkorn

Lunch
2-2,5dl fullkorns pasta eller 1-1,5dl Rårris +Flytande "smör"=Rapsolja och en liten del smör
Frukt

Mellan mål
en extar protein shake
Någon frukt

Middag
Ungefär som den förra

ca2-3dl fil
lite nötter

Innan läggdags
40g kasein protein

+ Känns som att trycket i musklerna har ökat, ungefär som när man går på en dunder kreatin kur

+ Sover lite sämre, inte under nätterna men vaknar ofta tidigare naturligt. Brukar ivanliga fall sova ca 8h per natt. Nu brukar jag vakna efter 6h och sedan somna om får dock ändå ca mina 8h.

Fysiskt

+ Fått lite mer acne (har inte haft finnar på flera år) någon enstaka liten på ryggen, samt en ytterstliten på bröstet. I ansiktet är det inga finnar men huden känns en aning fetare.
+ Styrke ökningar är små det handlar om några till något enstaka fler reps per övning.

Hädan efter kommer jag lägga till upplevelser om det tillkommer sådana, min styrke utveckling, samt om muskel kroppens utveckling. Kommer kosten att förändras kommer även komplettera det.

Kan tillägga att efter träning försöker jag få i mig ca 60g snabba kolisar och ca 40g snabba proteiner (shake) därefter äter jag min middag ca 1-2h efter

Låter bra! forsätt så!
Citera
2006-03-23, 19:49
Medlem
Jag vill veta hur man får 30-40g fett ur 20-25g nötter
Citera
2006-03-23, 23:21
Medlem
hulk-dds avatar
Citat:
Ålder ~25år (ca)
Vikt ~80kg (ca)
Längd 180-190cm

Påverkan på kroppen:

Frukost:
2dl Gröt
2-3dl Mjölk
2msk Linfrö
1 kiwi
1 bannan

Mellan mål
2-3dl fil eller mjölk
2dl Musli
1 frukt
1 Smörgås (fullkorn

Lunch
Frukt

Mellan mål
en extar protein shake
Någon frukt

Middag
Ungefär som den förra

ca2-3dl fil
lite nötter

Innan läggdags
40g kasein protein

Fysiskt

10/60 är en kass kur, du kommer tyvärr inte lägga på dig mer än max 300-350g muskelmassa och det är inte säkert att du får behålla den.
Mycket utav "waw vad jag växer" matlust etc är placebo effekter.
Vet folk som ökat 5-6 kg på en kur och fått bra pump och kännt sig mäktiga ända tills de fått reda på att de käkat sockerpiller "fake". Underskatta aldrig placebo ett mycket märkligt fenomen.
Citera
2006-03-23, 23:31
Medlem
Själv skriver du att man ökar masser i placebo..ja? men det är fortfarande under 10/60 kuren man gör det. För att starta placebo processen måste man vara säker på något eller tro starkt..

Var har du fått påståendet att man max lägger på sig 300g muskler? Vad har du får stöd? Studier? Länkar?
Citera
2006-03-23, 23:36
Medlem
hulk-dds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arre_quake
Själv skriver du att man ökar masser i placebo..ja? men det är fortfarande under 10/60 kuren man gör det. För att starta placebo processen måste man vara säker på något eller tro starkt..

Var har du fått påståendet att man max lägger på sig 300g muskler? Vad har du får stöd? Studier? Länkar?

He he jag har inte byggt om min bb erfarenhet genom att läsa på nätet, fråga dem som kört öga mot öga. använd vågen och en calipper så kan man lätt räkna ut hur stor behållningen varit. Gemene man lägger inte på sig mer muskler än vad jag skrev.
Citera
2006-03-24, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scumfuck
Jag vill veta hur man får 30-40g fett ur 20-25g nötter

Menar 20-25st nötter inte g (mandlar)
Citera
2006-03-24, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulk-dd
10/60 är en kass kur, du kommer tyvärr inte lägga på dig mer än max 300-350g muskelmassa och det är inte säkert att du får behålla den.
Mycket utav "waw vad jag växer" matlust etc är placebo effekter.
Vet folk som ökat 5-6 kg på en kur och fått bra pump och kännt sig mäktiga ända tills de fått reda på att de käkat sockerpiller "fake". Underskatta aldrig placebo ett mycket märkligt fenomen.

Visst placebo är säkert en bidragande faktor. Men dock ger den en inte en finnar (har inte haft finnar på 4år) och gör en hungrigare än vanligt. Inte så att jag tvingar i mig maten, utan snarare vrål hungrig!
Räknar med att kunna lägga på mig ca 500-1000g muskler. Sedan rena muskler är svårt att säga, binder ju alltid lite vätska med i muskeln. Men där gör det ju inget om det ligger! Sedan kör jag även Nolva efter kuren för att få igång produktionen så fort som möjligt (ja jag vet att det inte är nödvändigt men det kan inte skda att skynda på processen)
Citera
2006-03-24, 12:48
Medlem
Change of plans

Fan kunde inte hålla mig, fick 100st till för 2,5st. SÅ nu idag kör jag på 30mg´/dag!
Citera
2006-03-24, 12:50
Medlem
jeanclaudes avatar
ok så:
v1 10 mg
v2-v?? 30 mg? eller har jag fel?

glöm inte Rapportera
Citera
2006-03-24, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulk-dd
He he jag har inte byggt om min bb erfarenhet genom att läsa på nätet, fråga dem som kört öga mot öga. använd vågen och en calipper så kan man lätt räkna ut hur stor behållningen varit. Gemene man lägger inte på sig mer muskler än vad jag skrev.

Bullshit.

Är man under sitt genetiska max och sköter kost + träning + sömn\vila galant så kan man öka mer än 300g muskler på 2 månader med dbol gubben
Citera
2006-03-24, 15:44
Medlem
yamamotos avatar
Citat:
Fan kunde inte hålla mig, fick 100st till för 2,5st. SÅ nu idag kör jag på 30mg´/dag!

Hehe, bra det. Så det händer något iaf! Skriv lika bra rapport som du gjort hittils, skitkul att läsa folk som orkar skriva mer än "AAAH!! Jag är typ skitstark nu och äter som en häst, körde fullmag i en övning!"........
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in