Ålder ~25år (ca)
Vikt ~80kg (ca)
Längd 180-190cm
Vill inte precisera allt för mycket. Det som egentligen är intressant är väl ändå resultaten, känslan och effekten.
Tränar 3ggr-4ggr i veckan Väldigt varierande när det gäller övningar + om jag kör tungt eller lättare med fler reps. Dock alltid väldigt strikt och nästan jämt till failure.
Styrketränat i ca 11år. Först nu senaste året lite mer seriöst. (förr mest motion)
En vecka och en dag har nu gått sedan jag börjat. Valde att vänta lite med att skriva för att jag inte väntat mig några DUNDER resultat på någon dag.
Påverkan på kroppen:
+ Aptiten har blivit något enorm! Äter som en häst, men fortfarande nyttigt. Åt väldigt mycket redan innan men nu i och med kuren så har aptiten säkert ökat ca 1/3. Däremot sätter det sig inte så mycket på magen, det är marginellt.
En dag kan ex se ut så här:
Frukost:
2dl Gröt
2-3dl Mjölk
2msk Linfrö
1 Smörgås (jornöts smör som pålägg för det nyttiga fettet)
3 Ägg (varav bara EN ägg gula)
ca 30-40g Protein (shake)
ca 20-25g Nötter =30-40g fett
1 kiwi
1 bannan
Mellan mål
40g Protein shake eller Kvarg
20-30 g nötter (eller advocado)
2-3dl fil eller mjölk
2dl Musli
1 frukt
1 Smörgås (fullkorn
Lunch
2-2,5dl fullkorns pasta eller 1-1,5dl Rårris +Flytande "smör"=Rapsolja och en liten del smör
200g Nött, fisk eller fågel
ca 100g Bönor,broccolie, ärtor
Sallad (tomat, sallad, gurka, Paprika)
+ 2msk Oliv olja på salladen
Advocado eller Nötter för få i mig ca 30-40g fett
Frukt
Mellan mål
Ungefär som ovanstående mellanmål eller:
Eller ex två 90g hamburgare (bröd, sallad, lite dressing)
en extar protein shake
Någon frukt
Middag
Ungefär som den förra
Extra mellan mål (ibland)
ca2-3dl fil
lite nötter
ca 25g Protein shake eller kvarg
Innan läggdags
40g kasein protein
+ Svettas mer under passen, även mer underdagen samt på natten.
+ Känns som att trycket i musklerna har ökat, ungefär som när man går på en dunder kreatin kur
+ Sover lite sämre, inte under nätterna men vaknar ofta tidigare naturligt. Brukar ivanliga fall sova ca 8h per natt. Nu brukar jag vakna efter 6h och sedan somna om får dock ändå ca mina 8h.
+ Trött på dagarna, känner mig ofta lite seg och hängig, inte sjuk men sömnig.
Fysiskt
+ Gått upp ca 1kg Är bredare över axlarna, samt armana ser en aning större ut.
+ Marginellt lite mer vatten
+ Fått lite mer acne (har inte haft finnar på flera år) någon enstaka liten på ryggen, samt en ytterstliten på bröstet. I ansiktet är det inga finnar men huden känns en aning fetare.
+ Styrke ökningar är små det handlar om några till något enstaka fler reps per övning.
Största styrke ökningen är i ben och ryggen. Ca 5kg + två mer reps i benböj.
5-10kg i Drag till bröstet
Ca 2fler reps i sittande hantel press (kör väldigt strikt)
Kommer med mer stats på styrkeökningarna när man ser mer skillnad
Hädan efter kommer jag lägga till upplevelser om det tillkommer sådana, min styrke utveckling, samt om muskel kroppens utveckling. Kommer kosten att förändras kommer även komplettera det.
Kan tillägga att efter träning försöker jag få i mig ca 60g snabba kolisar och ca 40g snabba proteiner (shake) därefter äter jag min middag ca 1-2h efter
Vikt ~80kg (ca)
Längd 180-190cm
Vill inte precisera allt för mycket. Det som egentligen är intressant är väl ändå resultaten, känslan och effekten.
Tränar 3ggr-4ggr i veckan Väldigt varierande när det gäller övningar + om jag kör tungt eller lättare med fler reps. Dock alltid väldigt strikt och nästan jämt till failure.
Styrketränat i ca 11år. Först nu senaste året lite mer seriöst. (förr mest motion)
En vecka och en dag har nu gått sedan jag börjat. Valde att vänta lite med att skriva för att jag inte väntat mig några DUNDER resultat på någon dag.
Påverkan på kroppen:
+ Aptiten har blivit något enorm! Äter som en häst, men fortfarande nyttigt. Åt väldigt mycket redan innan men nu i och med kuren så har aptiten säkert ökat ca 1/3. Däremot sätter det sig inte så mycket på magen, det är marginellt.
En dag kan ex se ut så här:
Frukost:
2dl Gröt
2-3dl Mjölk
2msk Linfrö
1 Smörgås (jornöts smör som pålägg för det nyttiga fettet)
3 Ägg (varav bara EN ägg gula)
ca 30-40g Protein (shake)
ca 20-25g Nötter =30-40g fett
1 kiwi
1 bannan
Mellan mål
40g Protein shake eller Kvarg
20-30 g nötter (eller advocado)
2-3dl fil eller mjölk
2dl Musli
1 frukt
1 Smörgås (fullkorn
Lunch
2-2,5dl fullkorns pasta eller 1-1,5dl Rårris +Flytande "smör"=Rapsolja och en liten del smör
200g Nött, fisk eller fågel
ca 100g Bönor,broccolie, ärtor
Sallad (tomat, sallad, gurka, Paprika)
+ 2msk Oliv olja på salladen
Advocado eller Nötter för få i mig ca 30-40g fett
Frukt
Mellan mål
Ungefär som ovanstående mellanmål eller:
Eller ex två 90g hamburgare (bröd, sallad, lite dressing)
en extar protein shake
Någon frukt
Middag
Ungefär som den förra
Extra mellan mål (ibland)
ca2-3dl fil
lite nötter
ca 25g Protein shake eller kvarg
Innan läggdags
40g kasein protein
+ Svettas mer under passen, även mer underdagen samt på natten.
+ Känns som att trycket i musklerna har ökat, ungefär som när man går på en dunder kreatin kur
+ Sover lite sämre, inte under nätterna men vaknar ofta tidigare naturligt. Brukar ivanliga fall sova ca 8h per natt. Nu brukar jag vakna efter 6h och sedan somna om får dock ändå ca mina 8h.
+ Trött på dagarna, känner mig ofta lite seg och hängig, inte sjuk men sömnig.
Fysiskt
+ Gått upp ca 1kg Är bredare över axlarna, samt armana ser en aning större ut.
+ Marginellt lite mer vatten
+ Fått lite mer acne (har inte haft finnar på flera år) någon enstaka liten på ryggen, samt en ytterstliten på bröstet. I ansiktet är det inga finnar men huden känns en aning fetare.
+ Styrke ökningar är små det handlar om några till något enstaka fler reps per övning.
Största styrke ökningen är i ben och ryggen. Ca 5kg + två mer reps i benböj.
5-10kg i Drag till bröstet
Ca 2fler reps i sittande hantel press (kör väldigt strikt)
Kommer med mer stats på styrkeökningarna när man ser mer skillnad
Hädan efter kommer jag lägga till upplevelser om det tillkommer sådana, min styrke utveckling, samt om muskel kroppens utveckling. Kommer kosten att förändras kommer även komplettera det.
Kan tillägga att efter träning försöker jag få i mig ca 60g snabba kolisar och ca 40g snabba proteiner (shake) därefter äter jag min middag ca 1-2h efter