2020-02-01, 13:24
Medlem
Som sagt så sålde jag av alla aktiefonder i PPM, tjänstepension och privat sparande. Placerade dom i ränte/obligationsfonder istället.
Jag tror att risken för ett omfattande utbrott kommer sänka börserna under en tid.
När allt lugnat ner sig kommer en återhämtning ske.
Hur resonerar ni andra?
Citera
2020-02-01, 13:30
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slicklapp
Som sagt så sålde jag av alla aktiefonder i PPM, tjänstepension och privat sparande. Placerade dom i ränte/obligationsfonder istället.
Jag tror att risken för ett omfattande utbrott kommer sänka börserna under en tid.
Hur resonerar ni andra?

Jag tror inte att det blir någon jättepandemi. Däremot ligger börsen väldigt högt nu så det behöver ju inte vara fel att göra som du gjorde ändå.
Citera
2020-02-01, 13:42
Medlem
Pestoleras avatar
Kina börsen är redan ett sänke ner 6,6 hittills i år, men att det skulle slå Globalt nja tveksamt. Det Kina tappar i företag och produktion tar någon annan aktör hand om. Jag anser att Indien fortfarande är extremt lågt värderat.
Senast redigerad av Pestolera 2020-02-01 kl. 13:44. Anledning: tillägg till text
Citera
2020-02-01, 14:10
Medlem
Ja, Indien och Japan tror jag är lågt värderat. Däremot är USA högt värderat.
Citera
2020-02-01, 14:12
Medlem
Vore det inte läge att investera i vaccin tillverkande företag?
Citera
2020-02-01, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skitpadig
Vilka då tänker du på?
Citera
2020-02-01, 14:24
Medlem
Finns ett bolag i USA, Inovio Pharma (INO) som gör vaccin. Men de har redan gått upp rejält sista veckan.
Citera
2020-02-01, 14:57
Medlem
Du kommer med störst sannolikhet att misslyckas med att timea börsen. Nu har du eventuellt gjort en god timing på att gå "ur" börsen, då förutsatt att det inte går upp om någon dag igen. Men hur vet du när du ska gå "in" igen? Det krävs både rätt timing ur och in. Det gör det hela väldigt svårt.
Citera
2020-02-01, 15:37
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Årets vassaste drag, helt klart
När maginfluensan drar fram är det bara sälja på nytt
Citera
2020-02-01, 15:40
Medlem
Citat:
Hur resonerar ni andra?

Det finns artiklar som jämför med hur börsen gick under andra sjukdomar osv, Ebola, Sars, HIV med flera, marknaden återhämtar sig fort, och den kommer göra detsamma även i denna gången.
Citera
2020-02-01, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitpadig

Då måste dom i så fall kunna utveckla vaccin mot koronan.
Citera
2020-02-01, 18:06
Medlem
Citat:
Hur resonerar ni andra?

JAg ligger kvar. Svårt att tajma marknaden. Kommer köpa mer när sjukan klingat av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in