2020-02-02, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
13 åring slog ner farsan, vilken vekling, farsan måste vara en soyboy!

Eller så kanske han hade en pistol riktad mot sig och 3 andra väntar på hoppa på honom med knivar och lät sig förnedras, hade du gjort en karate spark eller?
Citera
2020-02-02, 20:54
Medlem
chilly_c_canes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
"Leif GW Persson tror att det kommer bli vanligare att personer tar lagen i egna händer och skjuter personer som uppträder hotfullt mot dem.

Polisen klarar inte av utryckningar och många som kan utsättas är beväpnade, menar kriminologen.

– Jag skulle i varje fall inte ha släppt in dem. Det hade smällt innan, säger Leif GW Persson."

"Kriminologen tar upp USA som exempel, där det i flera delstater är lagligt att skjuta någon som tar sig in i ens bostad eller på ens trädgård."

https://www.expressen.se/kvallsposte...i-egna-hander/

Det tror jag också.

Ponera att man råkar ut för något liknande.
Man låter lagen ha sin gång.
Men!
Polis/åklagare lägger ner utredningen, alternativt fullföljer men leder ej till fällande dom.

Då måste man på riktigt få lov att se det som att samhällskontraktet är brutet och ha rätt att ta lagen i egna händer.
Vi behöver ett prejudicerande fall i ärendet. När tror ni vi har första fallet?
Citera
2020-02-02, 21:18
Medlem
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Du menar att Halmstad inte har velat ha dessa nya medborgare? Riksdagsledamöterna kommer ju cokså bl.a. från Halmstad inte från Södermalm. Sjupartiet fick 82 % i Halmstad 2018 efter en lång tids massinvandring. Halmstadsborna vill ha detta samhälle.
Vilket är grovt förbryllande då Halmstad en gång varit västkustens pärla sommartid och levt gott på turismen nummera drar folk sig för att turista där på grund av just blatteriet.
Citera
2020-02-02, 21:40
Medlem
HBKs avatar
Polis tog dom misstänkta på en bussen så dom kommer nog inte från Harplinge som är en by utanför Halmstad, med kanske 1500-2000 invånare utan säkert från centrala Halmstad!

https://www.hallandsposten.se/nyhete...rar-1.23402774
Citera
2020-02-02, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBK
Polis tog dom misstänkta på en bussen så dom kommer nog inte från Harplinge som är en by utanför Halmstad, med kanske 1500-2000 invånare utan säkert från centrala Halmstad!

https://www.hallandsposten.se/nyhete...rar-1.23402774

Kolsyrepistol. Fattar dom där idioterna vad dom gör? Detta kommer innebära att någon kommer bli skjuten snart, idioter. Tragiskt.
Citera
2020-02-02, 23:17
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
13 åring slog ner farsan, vilken vekling, farsan måste vara en soyboy!

Om 13 år nu passar med verkligheten... ?
Citera
2020-02-02, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Om 13 år nu passar med verkligheten... ?
Nyrakad o kortväxt så är det ju inte omöjligt att förväxla😉
Citera
2020-02-02, 23:59
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmyndigVuxen
Eller så kanske han hade en pistol riktad mot sig och 3 andra väntar på hoppa på honom med knivar och lät sig förnedras, hade du gjort en karate spark eller?

Svar ja för min del och att jag har även saker att försvara mitt hem med.
Fy fan vad stryk jag hade gett dem och inte bara jag, allt hade gett sig på dem, precis allt.

Det är ynkligt av en vuxen man att inte offra sig och sådana djävla glin dessutom.
Citera
2020-02-03, 00:25
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chilly_c_cane
Det tror jag också.

Ponera att man råkar ut för något liknande.
Man låter lagen ha sin gång.
Men!
Polis/åklagare lägger ner utredningen, alternativt fullföljer men leder ej till fällande dom.

Då måste man på riktigt få lov att se det som att samhällskontraktet är brutet och ha rätt att ta lagen i egna händer.
Vi behöver ett prejudicerande fall i ärendet. När tror ni vi har första fallet?

Jag har hört av kriminella, schyssta kriminella att "äga hem/hus" är på ingång dvs att det pratas och planeras i kriminella kretsar.
Det finns inte pengar i omlopp i tillräcklig mängd och Sverige skiljs åt allt mer, dom som har möjlighet flyttar till lugnare områden, buset följer efter och tar där vad dom vill ha och att dom räknar det som riskfritt då Polisen varken kommer att hinna med eller ha resurser till att klara upp sådana brott.

Skaffa dig ett vapen var rådet och att dom har själva vapen som skydd om dom får besök, ja att dom har troligen droger, pengar, stöldgods. Idag så gäller inga regler utan det är att äta eller ätas, det finns så djävla mycket kriminella så att dom vet inte själva ens och att hitta förövarna det är i det närmast kört då som sagt att någon allmänt gällande tjuvheder det finns inte och en del dom arbetar helt utan insyn i slutna klangrupperingar där ingen kommer in och att dom lyder inte några andra + då sådana idioter till småpundare med jobb o så som ligger under radarn.

Skulle tro att vi får det första fallet redan i år.
Citera
2020-02-03, 01:18
Medlem
AbsolutGregers avatar
En kolsyrepistol, kan man åsamka någon större skada med en sån? Inte bekant med den.

Undrar hur det hela gick till vid gripandet - om polisen följde bussen hela vägen in till stan (Västerbro är en central hållplats, Harplinge ligger cirka 1-2 mil utanför) för att sen gripa dem; eller om de utlyste signalement och det bara var ren tur att de gick av där och polisen kunde se dem.
Citera
2020-02-03, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutGreger
En kolsyrepistol, kan man åsamka någon större skada med en sån? Inte bekant med den.

Undrar hur det hela gick till vid gripandet - om polisen följde bussen hela vägen in till stan (Västerbro är en central hållplats, Harplinge ligger cirka 1-2 mil utanför) för att sen gripa dem; eller om de utlyste signalement och det bara var ren tur att de gick av där och polisen kunde se dem.

Vad jag har hört så grep polisen de på Tingsvägen, ungefär vid ridskolan i Harplinge.
Citera
2020-02-03, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsha
Vad jag har hört så grep polisen de på Tingsvägen, ungefär vid ridskolan i Harplinge.

Har du hört om det var blattar eller Svenskar?
Snart dags för häktning för er med koll på tingsrätter etc nere i Halland så vi kan få lite äkta info.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in