Paj.
Googla. Finns massor med recept på brie- och salamipaj.
Själv har jag en vegetarian hemma så jag har gjort någon variant med brie och mango chutney ett par gånger.
En köttgryta funkar fint i matlådan. Osten kan du använda istället för grädde i grytan. Smält först en liten bit ost i sjudande vatten för att se hur den reagerar.
in i ugnen som den är i en tajt form i 200 grader i kanske 15 min eller tills den bubblar och ser fin ut. Ta ut o strö på rostade pinjenötter o balsamico creme o honung o ruccola. Bjud!
Jag brukar lägga mycket brie i en av mina varma mackor, tillsammans med grevéost o skinka. Det är säkert gott med bara brie också. Om du har ett smörgåsjärn, men tror det går att göra i ugnen också.
Pajer och piroger, helt klart. Pirogerna gör du av samma deg. Mixa med salami, skinka, parmesan, broccoli, svamp, purjolök,
Jag gjorde avgrundspajer+piroger av allt som blev kvar efter släktens julmat. Kalkon, skinka, svamp, lök, brie, andra ostar i en salig röra. Blev dott gott som fan ändå.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!