• 1
  • 2
2020-01-31, 20:55
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
"Mannen var på väg hem (TS: från jobbet) då han kidnappades vid en skogsdunge. Han fick en pistolpipa intryckt i munnen, och fördes därefter till sitt hem. Mardrömmen pågick under tio timmar, och mannen fick utstå “våld med tortyrliknande inslag”."
...
“Jag är 16 år. Jag kan skjuta dig, och jag kommer undan med det”.
...
"Mannen fick armar och ben tejpade. Under natten utsattes han för dödshot och misshandel. Förutom att få ta emot sparkar och slag användes en sax, en kniv och en penna som tillhyggen. Vid ett tillfälle lades en lampsladd runt hans hals och drogs åt, enligt åtalet."
...
Med hjälp av telefonanalyser, övervakningsfilmer och genom att säkra dna i mannens bostad, kom polisen rånarna på spåren, enligt åklagaren. En 16-åring och en 17-åring åtalades nyligen för människorov, grovt rån och övergrepp i rättssak. 16-åring utsatte mannen “för våld med tortyrliknande inslag medan målsäganden legat ner och/eller varit bunden”, enligt åtalet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-ungdomsranare
Mannen överfölls i Farsta i södra Stockholm vid vid 23-tiden 19-09-04. Det rör sig alltså om ett slumpvis utvalt offer. Det kunde ha varit du eller jag.
Vilka är gärningsmännen (gärningspojkarna, ingen inlåsning här inte)?
Senast redigerad av itsurewasntme 2020-01-31 kl. 21:41.
Citera
2020-01-31, 21:02
Medlem
Orobanches avatar
Ingen borde bli förvånad. Detta är svensk lagstiftning i sin prydnad. I USA hade dessa skitungar fått fängelse och kanske i 10-15 år. Där bestämmer domaren.
Här har vi fjantar till politiker som lägger fram lagförslag och de är så skitfega att förövare hånskrattar och gör vad de vill när de vill!
Citera
2020-01-31, 21:04
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Ingen borde bli förvånad. Detta är svensk lagstiftning i sin prydnad. I USA hade dessa skitungar fått fängelse och kanske i 10-15 år. Där bestämmer domaren.
Här har vi fjantar till politiker som lägger fram lagförslag och de är så skitfega att förövare hånskrattar och gör vad de vill när de vill!
Förmodligen längre än 10-15 år i USA. Kidnappning, synnerligen grov misshandel/tortyr, rån osv osv.) Men visst, här blir det ungdomsvård och samhällstjänst. Fy fan.
Citera
2020-01-31, 21:05
Medlem
Ungdomsvård och eventuell samhällstjänst i max 2-3v, sen är han ute i ett nafs.
Hörde att gärningsmannen hade mörka kläder, kan det stämma?

Ärligt talat, dessa trådar är helt meningslösa. Polisen kör kod 291 varje gång, samtidigt som de vädjar om tips från allmänheten.
Senast redigerad av sdasa512e6asd12 2020-01-31 kl. 21:07.
Citera
2020-01-31, 21:07
Medlem
AwakeAsFucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsurewasntme
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-ungdomsranare
Mannen överfölls i Farsta i södra Stockholm vid vid 23-tiden 19-09-04.
Vilka är gärningsmännen (gärningspojkarna, ingen inlåsning här inte)?

Låt mig komma med en kvaligicerad gissning. De hade mörka jackor och.är buspojksr.
Citera
2020-01-31, 21:11
Medlem
Mingla101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche

Ja antingen blir det en rejäl skärpning i framtiden eller så blir det inte så..
opinionen ligger o väger kring mer kaos o kaosstopp ?!
Citera
2020-01-31, 21:13
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sdasa512e6asd12
Ungdomsvård och eventuell samhällstjänst i max 2-3v, sen är han ute i ett nafs.
Hörde att gärningsmannen hade mörka kläder, kan det stämma?

Ärligt talat, dessa trådar är helt meningslösa. Polisen kör kod 291 varje gång, samtidigt som de vädjar om tips från allmänheten.
Killarna är haffade. Jag vill veta vilka de är. FUP lär finnas tillgänlig. Jag tycker också att det är viktigt med dagliga påminnelser om hur mycket Sverige har förfallit. Och visst fan lär det vara mer än gärningsmännens kläder som är mörka.
Citera
2020-01-31, 21:15
Medlem
swebarbs avatar
sinnes.. människorov ger ju grovt straff, varför ska man slippa hårt straff bara för man är mindeårig? det låter inte som dessa killar kommer växa upp och bidra nåt gott till samhället ändå, ge dom 20 år minst så kan vi se hur tuffa dom blir på kumla.
Citera
2020-01-31, 21:16
Medlem
FarbrorAgges avatar
Jag röstar för livstid. Skiter fullständigt i hur unga de är.

Fram med namnen nu flashback!
Citera
2020-01-31, 22:00
Medlem
Får man ersättning från banken vid ett sånt här rån?
Citera
2020-01-31, 22:50
Medlem
D4Cs avatar
Hyr fängelseplatser utomlands och ta bort att man bara straffas för det värsta brottet + ungdomsrabatt. Löjligt hur enkelt det är för dem här att komma undan. Rättvisa existerar inte i ett Sverige där ett liv är värt 8 år i fängelse.
Citera
2020-01-31, 23:54
Avstängd
online_alwayss avatar
Kände pojkarna mannen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto