• 1
  • 2
2020-01-31, 20:30
Medlem
Citat:
Tre gärningspersoner hotade till sig kontakter av butikspersonalen i närheten av tunnelbanestationen Abrahamsberg.

Ingen ur personalen är fysiskt skadad. Polisen är på plats och söker efter gärningspersonerna samt pratar med butikspersonal och eventuella vittnen.

Minst en av gärningspersonerna bar med sig ett stickvapen.

Någon som vet mer?

https://polisen.se/aktuellt/handelse...ran-stockholm/
Citera
2020-01-31, 21:11
Medlem
Från välunderrättad källa ... ser ut att vara den redan drabbade spelbutiken. Igår på Efterlyst rullades rånet den 7 januari upp. Fullständigt hårresande hur de drabbas för tredje gången.
Citera
2020-01-31, 21:31
Medlem
”Uppdatering klockan 21:20
Polisens initiala sökandet efter gärningspersoner blev utan resultat. Gärningspersonerna hotade till sig kontanter.”
Citera
2020-01-31, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus4805
Från välunderrättad källa ... ser ut att vara den redan drabbade spelbutiken. Igår på Efterlyst rullades rånet den 7 januari upp. Fullständigt hårresande hur de drabbas för tredje gången.
Den ligger i byggnaden som är hyfsat ny väl?
Citera
2020-01-31, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Den ligger i byggnaden som är hyfsat ny väl?
Stämmer. spel, tobak, lotter, godis och liknande. dessvärre gott om kontanter, många löser in sina vinster. borde bli nya rutiner.
Citera
2020-02-01, 23:52
Medlem
Det var ett jävla pådrag i området. Helikoptrar och en jäkla massa bilar. Måste pågå något fuffens i butiken när just dem utsätts för rån gång på gång när det finns 3st tobaksaffärer i området.
Citera
2020-02-02, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raxorzzz
Det var ett jävla pådrag i området. Helikoptrar och en jäkla massa bilar. Måste pågå något fuffens i butiken när just dem utsätts för rån gång på gång när det finns 3st tobaksaffärer i området.

Syftar du på knarkaffärer?
Citera
2020-02-02, 06:12
Bannlyst
Dom får sluta med kontanter. Bromma drabbas mer och mer av rån och grövre brott.
Citera
2020-02-02, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Syftar du på knarkaffärer?
Vet inte vad jag syftar på men det känns bara väldigt märkligt när samma butik blir drabbad flera gånger under så kort tid.
Citera
2020-02-03, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Dom får sluta med kontanter. Bromma drabbas mer och mer av rån och grövre brott.

Ligger ju mitt emot Abrahamsbergsskolan så många ungar kommer med kontantanter för att köpa godis.
Citera
2020-02-03, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raxorzzz
Vet inte vad jag syftar på men det känns bara väldigt märkligt när samma butik blir drabbad flera gånger under så kort tid.
Ja det väcker lite intresse. Jag gissar på knark.
Citera
2020-02-03, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Ligger ju mitt emot Abrahamsbergsskolan så många ungar kommer med kontantanter för att köpa godis.

Barn idag har betalkort.. I det område bor välartade vita medelklass barn dessutom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in